Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس اتاق ایران با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار اتخاذ تدابیری شد تا اجرای تسهیلات و تمهیدات اقتصادی مربوط به دوره شیوع بیماری کرونا موجب لغو دیگر تصمیمات حمایتی مربوط به شرایط معمول کشور، نشود. تاریخ انتشار: 11:44 - 02 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۴۴۸۴

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، غلامحسین شافعی در نامه به اسحاق جهانگیری با تاکید بر اینکه تقریبا اکثر صنایع نسبت به سال قبل شرایط بدتری دارند، نوشته است: «پیرو تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر معرفی ده رسته شغلی آسیب دیده و در نظر گرفتن برخی تسهیلات بیمه‌ای و مالیاتی برای ایشان، سازمان تامین اجتماعی ضمن ابلاغ مصوبه «امهال حق بیمه سهم کارفرمایی مربوط به فهرست اسفند ماه ۱۳۹۸، فروردین ۱۳۹۹ و بعد» به شعب سازمان، اقدام به لغو کلیه مجوز‌ها و تسهیلات در نظر گرفته شده توسط نهاد‌هایی همچون ستاد‌های تسهیل و رفع موانع تولید، شورای تامین کارگری، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در خصوص سایر فعالیت‌های خارجی از فهرست ده رسته شغل مذکور نموده است.»

پیش از این فهرست ۱۰ رسته شغلی آسیب دیده از شیوع کرونا از سوی بانک مرکزی به این شرح اعلام شده بود: «مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی، تالار‌های پذیرایی، قهوه خانه ها، اغذیه فروشی‌ها و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت»، «مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیر‌ها مهمانسراها، مسافرخانه ها، زائرسراها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه به تشخیس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی»، «حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی»، «دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری»، «تولید و توزیع پوشاک»، «تولید و توزیع کیف وکفش»، «مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه»، «مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی»، «مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی» و «مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی».

شافعی در نامه خود به جهانگیری یادآور شده است که این اقدام سازمان تامین اجتماعی موجب عمیق شدن بحران و باعث بیکاری حجم زیادی از کارگران و تعطیلی صنایع در سالی خواهد شد که تحت عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده است.

متن کامل نامه غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر جهانگیری
معاون اول محترم رئیس جمهور
باسلام و تحیات.

احتراما با آروزی توفیق الهی برای جنابعالی به استحضار می‌رساند پیرو تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر معرفی ده رسته شغلی آسیب دیده و در نظر گرفتن برخی تسهیلات بیمه‌ای و مالیاتی برای ایشان، سازمان محترم تامین اجتماعی ضمن ابلاغ مصوبه «امهال حق بیمه سهم کارفرمایی مربوط به فهرست اسفند ماه ۱۳۹۸، فروردین ۱۳۹۹ و بعد» به شعب سازمان، اقدام به لغو کلیه مجوز‌ها و تسهیلات در نظر گرفته شده توسط نهاد‌هایی همچون ستاد‌های تسهیل و رفع موانع تولید، شورای تامین کارگری، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ... در خصوص سایر فعالیت‌های خارجی از فهرست ده رسته شغل مذکور نموده است، این امر موجب عمیق شدن بحران و باعث بیکاری حجم زیادی از کارگران در صنایع می‌گرد.

با عنایت به مطالب فوق به اطلاع می‌رساند که تقریبا اکثر صنایع نسبت به سال قبل شرایط بدتری دارند و در سالی که به عنوان جهش تولید نامگذاری شده است این صنایع تقریبا با خطر تعطیلی مواجه خواهند شد. در همین راستا از جنابعالی درخواست می‌شود هرچه سریعتر دستور فرمایید اجرای تسهیلات و تمهیدات مربوط به دوره شیوع بیماری کرونا موجب لغو دیگر تصمیمات حمایتی که برای شرایط معمول کشور اتخاذ شده است، نگردد.
مزید تاییدات جنابعالی را از خداوند سبحان مسئلت دارم.

بیشتر بخوانید: راهکار‌های جبران زیان اصناف از کرونا/ از تخفیف در حق بیمه تا مهلت در پرداخت مالیات ارزش افزوده

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۸۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  بابک مومنی در حاشیه بازدید از مزارع توت فرنگی شهرستان سیمرغ با بیان اینکه استان مازندران یکی از قطب‌های اصلی تولید انواع محصولات کشاورزی است، گفت: مازندران دارای یک هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیرکشت و ۱۷ هزار تن تولید انواع ارقام توت فرنگی است.

وی با اشاره به اینکه مازندران رتبه دوم کشور را در سطح زیر کشت و تولید توت فرنگی دارد، افزود: کشاورزان و باغداران در سال‌های اخیر علاوه بر عرضه این محصول در فصل بهار، کشت خارج فصل آن را در دستور کار دارند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سیاست‌های حمایتی بخش کشاورزی مازندران در رویکرد دولت مردمی سیزدهم، نگاه حمایتی به محصولاتی است که ارزش اقتصادی بالایی دارند و کشاورزی را در سبد اقتصاد دانش بنیان حفظ می‌کنند و ارتقاء می‌دهند.

مومنی اظهار کرد: برنامه ریزی داریم بتوانیم توسعه کشت گلخانه‌ای توت فرنگی را در استان داشته باشیم و در این راستا سیاست‌های حمایتی و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش از سوی استانداری مازندران و سازمان جهاد کشاورزی استان در دستورکار قرار گرفت.

او گفت: توسعه مکانیزاسیون و سیستم‌های نوین آبیاری و اصلاح سیستم‌های سنتی کشت در ارتقاء عملکرد محصول توت فرنگی موثر خواهد بود و حمایت جدی خواهد شد.

مومنی اضافه کرد: در بازار عرضه محصول توت فرنگی درصدد تدوین راهبرد‌هایی هستیم که بتوانیم صادرات این محصول را دنبال کنیم و به بازار کشور‌های منطقه اوراسیا و cis محصولات کشاورزی استان را عرضه کنیم.

دیگر خبرها

  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • بهادری جهرمی: دولت پیگیر حقابه هیرمند بوده و خواهد بود/ توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان / تداوم برنامه‌های حمایتی دولت از کشاورزان در سال جاری / آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند