Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سینما‌های سراسر کشور از اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا مدت دو ماه تعطیلی را تجربه کرده اند و همچنان زمان دقیق و چگونگی بازگشایی آن‌ها در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد. تاریخ انتشار: 11:45 - 02 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۴۱۶۱

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، سینما‌های سراسر کشور از اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا به مدت دو ماه تعطیلی را تجربه کرده اند و همچنان زمان دقیق و چگونگی بازگشایی آن‌ها در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقی که بدون شک در هنگام اعلام آثار اکران نوروزی سال ۹۹ هیچکس انتظارش را نداشت و باعث شد چرخه اکران سینما در سال جاری با مشکلات فراوانی روبرو شود، چرخه‌ای که همواره منتقدان خود را داشت و بسیاری فیلمسازان از نبود عدالت در آن گلایه می‌کردند.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

حال کار برای اهالی سینما و صاحبان آثار سخت‌تر از گذشته شده است، به تازگی اخباری مبنی بر احتمال بازگشایی سینما‌ها در عید سعید فطر به گوش می‌رسد که البته هنوز تایید نهایی نشده است، اما اگر این پیش بینی درست باشد تعطیلی سینما‌ها از سه ماه هم خواهد گذشت.

حال باید دید تعطیلی سینما‌ها به غیر از ضرر‌های مالی برای آثار اکران نوروزی که مهمترین فصل اکران را از دست داده اند و همچنین آثار جنبی سینما در چرخه اکران، چه لطماتی را به دنبال خواهد داشت و سینما‌ها طی سال جاری باید با چه راهکاری از وضعیت فعلی خارج شوند.

اکران آنلاین آثار سینمایی شاید راهکاری برای برون رفت از وضعیت فعلی باشد، اما عده معدودی از صاحبان آثار ریسک اکران آثارشان به صورت آنلاین را انجام می‌دهند، آن‌ها همچنان امیدوارند تا با بازگشایی سینما‌ها بتوانند اثرشان را روی پرده نقره‌ای مشاهده کنند.

به همین دلیل اکران سینما در سال ۹۹ چالشی تمام عیار برای مدیران سینمایی محسوب می‌شود، پیش از شیوع کرونا و در شرایط عادی هم صف فشرده اکران و تعداد بالای آثار متقاضی مشکلات فراوانی را ایجاد کرده بود، اما سینما در سال جاری نزدیک به ۲۰ فیلم عقب افتاده است.

با احتساب هفت فیلم اکران نوروزی سال ۹۹، همچنین آثار اکران دوم نوروز و اکران عید فیلم نزدیک به حداقل بیست فیلم سینمایی می‌توانستند در سه ماه تعطیلی سینما‌ها اکران شوند، اما با وجود تعطیلات این آثار به جمع صف طولانی اکران اضافه شدند.

حال باید دید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی و شورای صنفی نمایش برای برون رفت از این بحران و حل مشکل اکران چه برنامه ریزی را در پی خواهد گرفت، باید دید که آیا نهاد‌های مرتبط با سینما می‌توانند محلی برای اکران عادلانه تمامی آثار ایجاد کنند یا خیر.

در این میان بسیاری از آثار خارج از فهرست اکران نوروزی ۹۹، اسفند ماه سال گذشته در سینما‌های آزاد اکرانشان را آغاز کردند که این آثار نیست به فهرست بزرگ متقاضیان اکران در سال ۹۹ اضافه می‌شود، با وضعیت فعلی باید دید که کدامین صاحبان آثار قید اکران کلاسیک را زده و به سراغ اکران آنلاین می‌روند، اتفاقی که شاید با برنامه ریزی و حمایت درست بتواند جهشی بزرگ برای سینمای ایران به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران اکران نوروزی ماه تعطیلی باید دید سینما ها سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۸۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نوروز و آغاز اکران مدارس «ایلیا؛ جستجوی قهرمان»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فیلم، «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سید علی موسوی‌نژاد که از ۲۳ اسفند ماه توسط پخش بهمن سبز در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است، داستان آرش یکی از چهار گیمر برتر جهان است که وارد یک بازی آنلاین عجیب شده است. خانواده‌ آرش تلاش می‌کنند او را از خطرات این بازی حفظ کنند ولی توطئه بزرگتری در پیش است ...

با پایان تعطیلات نوروزی ثبت نام اکران‌های دانش آموزی فیلم سینمایی «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» از طریق سامانه پرورشی سیدا sida.medu.ir برای مدارس سراسر کشور آغاز شده است.

«ایلیا؛ جستجوی قهرمان» تاکنون با جذب ۴۲ هزار مخاطب توانسته به فروشی بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در گیشه سینماها دست یابد. اکران این اثر که دارای پروانه تأیید محتوا از وزارت آموزش و پرورش است علاوه بر سینما از طریق سامانه اکران سیار پخش بهمن سبز با آدرس esayar.ir در خارج از سینما نیز جریان دارد.

حامد عزیزی، علی زکریایی، بهار نوحیان، محمد جهانپا، مبین عطاری، زینب برات‌زاده، آرمین مرگان، سلنا گلزاری، جواد عبدی، حسین صانعی، عباس توحیدی، مهدی طاهری و مرتضی عطار از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«ایلیا؛ جستجوی قهرمان» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی سید علی موسوی‌نژاد، نامزد بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین جلوه‌های ویژه و برنده جایزه ویژه هیات داوران سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شده و لوح افتخار دستاورد هنری بخش فیلم‌های داستانی بلند چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار را کسب کرده است. این فیلم توسط استودیو سینمایی تصویر روشن خراسان و موسسه سینمایی قم تولید شده است.

کد خبر 6076817 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • فرزاد موتمن :سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • نقش و اهمیت بانوان در سینمای ایران
  • بیش از ۱۶ هزار همدانی در تعطیلات نوروز به سینما رفتند
  • به سینمای تازه‌ای نیاز داریم / باید امنیت پلتفرم ها بیشتر شود
  • یادبود کیومرث پوراحمد در خانه سینما
  • اکران اختصاصی فیلم «آپاراتچی» در ارومیه
  • اکران اختصاصی فیلم سینمایی «آپاراتچی» در ارومیه
  • ۲۱ فروردین پرمخاطب‌ترین روز سینما ایران
  • پایان نوروز و آغاز اکران مدارس «ایلیا؛ جستجوی قهرمان»