Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز موادی از لایحه مالیات بر ارزش افزوده را تصویب کردند.

بر اساس ماده ۶۲ این لایحه، در بند ۳ ماده ۲۵۵ قانون مالیات‌های مستقیم، عبارت «نظر اکثریت اعضای شورای عالی مالیاتی»  به عبارت «نظر اعضای هیئت عمومی شورای عالی مالیاتی موضوع ماده ۲۵۸ این قانون»  تغییر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق با ماده ۶۳ این لایحه تبصره ذیل به ماده ۲۵۸ قانون مالیات‌های مستقیم الحاق می‌شود:

حکم این ماده در مواردی که نسبت به موارد مشابه آرای متفاوتی توسط هیات‌های حل اختلاف مالیاتی صادر شده باشد، جاری است.

همچنین بر اساس ماده ۶۴ لایحه مالیات بر ارزش افزوده،  متن زیر جایگزین ماده ۲۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم می‌شود:

تخلف قضات اعضای هیئت های حل اختلاف مالیاتی در انجام تکالیفی که به موجب قوانین و مقررات مالیاتی به عهده هیئت‌های حل اختلاف گذارده شده است، با اعلام دادستانی انتظامی مالیاتی در دادسرای انتظامی قضات مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، در مورد قضات بازنشسته و نیز نمایندگان موضوع بند ۲ غیرقضات و بند ۳ ماده ۲۴۴ این قانون به تخلف آنان با اعلام دادستانی انتظامی در محاکم دادگستری رسیدگی می‌شود.

در صورت تخلف، علاوه بر مجازات متناسب به جبران ضرر و زیان واصله به دولت به میزانی که هیئت عمومی شورای عالی مالیاتی تعیین می‌کند، محکوم می‌شود.

کد خبر 4905947 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: دادستانی انتظامی مالیاتی هیئت دولت مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی ارتش جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام حسن روحانی هیئت دولت روز ارتش حسن روحانی مجلس یازدهم ایالات متحده آمریکا ایران محمدجواد ظریف جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی ایران حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات سازمان سپند **

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی با ماده ۶ و ۷ این طرح موافقت کرد.   در ماده ۶ این طرح آمده است:   سپند از منابع انسانی و امکانات واگذار شده از وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و اعتبارات مصوب سالانه برابر برنامه‌ها و مأموریت‌های مصوب برخوردار می‌شود.   همچنین در ماده ۷ این طرح که به تصویب مجلس رسید آمده است؛   سپند بر اساس این قانون و نیز اساسنامه مصوب فرماندهی معظم کل قوا اداره می‌شود.   محمدباقر قالیباف در پایان از کمیسیون امنیت و سیاست خارجی برای تدوین این طرح تشکر کرد.

دیگر خبرها

  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد
  • وزیر کار درباره تغییر در نحوه تعیین حقوق کارگران چه گفت؟
  • تعیین نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات سازمان سپند **
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • وزیر کار : لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران در مراحل پایانی تدوین
  • لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران در مراحل پایانی تدوین