Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@21:44:46 GMT

رویترز: دولت ترامپ کرونا صادر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۸۷۸۶

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از خبرگزاری رویترز؛ مقامات روز سه شنبه گفتند، مکزیک و هائیتی گزارش‌هایی از ابتلا به کووید-۱۹ در میان مهاجران اخراج شده از آمریکا داشته‌اند.
موارد جدید ابتلا پس از افزایش اخراج مهاجران به گواتمالا گزارش شد؛ جایی که دولت ترامپ اواخر هفته گذشته نزدیک به یک پنجم کسانی که تازه به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند را با پروازهایی به این کشور فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر ۳ کشور هائیتی، مکزیک و گواتمالا شمار مبتلایان به مراتب کمتری نسبت به آمریکا دارند.


یک مقام وزارت بهداشت به رویترز گفت: ۳ نفر از اهالی هائیتی که دو هفته پیش وارد منطقه کارائیب شده و در قرنطینه بسر می‌بردند، آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شده است. این اخراج‌ها سبب اعتراض گروه‌های حقوق بشری و نگرانی از صدور ویروس کرونا از آمریکا به کشورهای اطراف شده است.
مقامات ایالتی و اسقف شهر مرزی «نوئوه لوردو» (Nuevo Laredo) در مکزیک نیز اعلام کرده‌اند که یک مرد مهاجر اخراج شده از هیوستون ۱۴ نفر دیگر را در پناهگاه مهاجرتی کلیسای کاتولیک «ناصره» ‌ای شهر مبتلا کرده است. مقامات اذعان داشته‌اند که کوبایی‌ها، مکزیکی‌ها، هندوراسی‌ها و مهاجرانی از کامرون از جمله کسانی بودند که در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. مقامات این پناهگاه همچنین تاکید کرده‌اند که در میان ۱۵ نفر از کسانی که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شده است، سه کودک با سنین ۱۶ سال و کمتر هم حضور دارند.


هنوز مشخص نیست که مهاجران اخراج شده چگونه در خاک آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، اما پس از گزارش‌هایی مبنی بر مثبت بودن آزمایش کرونای این مهاجران، بسیاری خواستار تعلیق اخراج مهاجران شده و مقامات آمریکا هم شروع به گرفتن آزمایش از این مهاجران پیش از اخراج از خاک کشور کرده‌اند.
مقامات گمرک آمریکا نیز اذعان داشته‌اند که کارگران برخی از بازداشتگاه‌های مهاجران، به کرونا مبتلا شده‌اند.
«راشل اشمیت» وکیل مدافع پناهندگان بین المللی برای آمریکای لاتین در این خصوص گفت: با وجود اینکه هنوز منبع عفونت‌ها مشخص نشده است، نگه داشتن مهاجران در بازداشتگاه‌های شلوغ خطر ابتلا به ویروس را افزایش می‌دهد.
وی افزود: هیچ مهاجری نباید اخراج شود، مگر آنکه آزمایش کرونای او منفی شده باشد.
هائیتی تاکنون تنها ۵۷ مورد تایید شده مبتلا به بیماری کووید-۱۹ داشته است. «جوزف جوت» نخست وزیر این کشور در گفت و گو با یکی از رادیوهای محلی هائیتی گفت: پیش بینی می‌شود این هفته پرواز دیگری با بیش از ۱۰۰ نفر مهاجر اخراجی اهل هائیتی از آمریکا وارد کشور شود.


«اندی لوین» نماینده دموکرات کنگره آمریکا در واکنش به این اخبار در توییترش نوشت: پرواز جدید به هائیتی باید متوقف شود تا از شیوع گسترده‌تر این بیماری جلوگیری شود. این تبعیدها غیراخلاقی است، ضمن آنکه هم آمریکایی‌ها و هم هائیتی‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.
پس از آنکه مقامات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا نتایج برخی از مهاجران اخراجی به گواتمالا را از تاریخ ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین) به بعد مثبت اعلام کرد، مقامات گواتمالا پروازهای خود را به صورت موقت متوقف کرد.


«آلخاندرو جیاماتی» رییس جمهوری گواتمالا روز دوشنبه (دیروز) گفت: در مجموع از میان سیل مهاجران اخراج شده از آمریکا به کشورهای آمریکای مرکزی، ۵۱ مهاجر به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. در این میان نه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا و نه وزارت امنیت داخلی این کشور که بر اخراج‌ها نظارت دارند، هیچ اظهارنظری در این خصوص نداشته‌اند. تنها «جاسمین رید» سخنگوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری روز دوشنبه (دیروز) گفت: هرگاه نتایج آزمایشگاهی یا اپیدمیولوژی متفاوت از انتظارات باشد، بررسی اقدام درستی است.
براساس اخرین آمار منتشر شده، از آمریکا نزدیک به ۷۹۳ هزار مبتلا به کووید-۱۹ و ۴۲ هزار و ۵۱۷ فوتی، گزارش شده است که بیشترین شمار مبتلایان و جان باخته‌ها در سطح جهان است.
 

ایرنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کرونا رویترز آمریکا آزمایش کرونای مهاجران اخراج مبتلا شده اند کووید ۱۹ داشته اند اخراج شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۸۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، متن بیانیه بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الذین آمنوا و عملوا الصالحا سیجعل لهم الرحمن ودا همانا
آنانکه به خدا ایمان آوردند و نیکوکار شدند خدای رحمان آنها را خلق محبوب می‌گرداند

در واپسین روزهای اسفند ماه سال ۱۴۰۲، درگذشت عالم پرهیزکار و دلداده حضرت اباصالح المهدی عج، مرحوم آیت الله محمد امامی کاشانی رحمه الله علیه رحمه واسعه قلوب ما و بسیاری از ملت شریف را جریحه‌دار نمود. برای آنانکه با سیره ایشان و خدمات آن مرحوم آشنایی داشتند فقدان ایشان خسارت سنگینی بود که جبران آن دشوار است لکن خاضع هستیم در برابر مشیت و اراده الهی.

آن مرحوم تا پایان حیات طیبه خود دغدغه تعلیم و تربیت نسل جوان و نشر معارف دینی و نیز خدمت به ناتوانان ایشان با محب وافری که به اهل بیت صلوات الله علیم اجمعین و عشق زاید الوصفی به حضرت ولیعصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء داشتند تا آخرین دقایق حیات پر برکتشان در پی تبیین و تکمیل تالیفات گرانبهایشان در این زمینه بودند.

اگرچه زبان قاصر است لکن بر خود وظیفه دانستیم که مراحم و الطاف رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی و بیت حضرت امام خمینی رحمه الله علیه و بیوت حضرات مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، علما و اساتید حوزه‌های علمیه، روسای محترم سه‌گانه و مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای محترم شورای نگهبان و مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس شورای اسلامی، نمایندگان محترم ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه شهرها، هیئت محترم وزیران و مقامات کشوری و لشکری، اساتید محترم دانشگاه‌ها، مقامات و کارکنان ارگان‌ها و نهادها، اصحاب رسانه، روحانیون و ائمه جماعات مساجد، هیئات مذهبی، اتحادیه و اصناف، همه زنان و مردان بزرگوار و شریف که بر ما منت نهادند، قدم رنجه فرمودند و با شرکت در هر یک از مراسم با شکوه وداع، تشییع، تدفین، ترحیم و چهلم آن عزیز راحل در تهران، مشهد مقدس، کاشان و سایر شهرها و یا با ارسال پیام از طریق رسانه‌های عمومی و فضای مجازی، ما را تسلی بخشیدند و همه آنانکه با فاتحه خود به وستان پژمرده خاندان ما را رونق تازه بخشیدند و از همه کسانی که در این روزهای غم‌آلود، ما را یاری کردند، قدردانی و سپاسگزاری داشته باشیم.

در خاتمه از درگاه خداوند سبحان بهترین اجر و پاداش را برای همه مومنین و مومنات و برای آن عالم ربانی، علو درجات در اعلی علیین را مسئلت داریم. ان‌شاءالله ایران عزیز و مردم کشورمان در امنیت و سلامت بوده و تحت رهبری مقام عظمای ولایت به پیشرفت‌های درخشان که آرزوی آن فقید سعید بود، دست یابند. والسلام علی عبادالله الصالحین

بیت مرحوم آیت الله امامی کاشانی رضوان الله تعالی علیه
۱۴۰۳/۲/۱

دیگر خبرها

  • بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد
  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • خشم بین المللی از انگلیس برای اخراج مهاجران به روآندا
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • سند ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک صادر شد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • پلیس انگلیس دو نفر را متهم به جاسوسی برای چین کرد
  • وال‌استریت‌ژورنال: دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل بود