Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، مصطفی معین پزشک وزیر علوم در دولت سید محمد خاتمی در واکنش به ویدئویی که فردی برای درمان کرونا نوشیدن ادرار شتر را تبلیغ می‌کرد در صفحه اینستاگرامش نوشت:چندی است که فضای مجازی آلوده مطالب و ادعاهای موهوم و خرافی برای درمان کرونا و هزار و یک درد و بیماری دیگر با "طب سنتی"، "طب اسلامی"، "طب النبی"، "طب الصادق"، "طب الرضا"، "طب ایرانی" شده است! همینطور رویکردهای غیر علمی و اظهارنظرهای غیر کارشناسانه در زمینه های پزشکی  و از جمله کرونا را از زبان برخی بلندپایگان سیاسی شاهد هستیم!

درمان بیماری ها با خوردن خون جوجه تیغی، دود کردن عنبر نسارا یا پشکل الاغ، به کارگیری شیاف روغن بنفشه، نوش جان کردن ادرار شتر، تاکید بر عدم رعایت توصیه های بهداشتی پزشکان برای پیشگیری از کرونا" و عدم درمان داروئی آن از جمله آن خرافه پراکنی ها است!

سئوال اینجاست که آیا دولت و حاکمیت، وزارت بهداشت و نیز نخبگان و صاحبنظران دینی، علمی و پزشکی نسبت به خسارتی که از این طریق به مذهب، فرهنگ عمومی و سلامت جامعه وارد می شود نباید موضع گیری و اقدام قاطع نمایند؟

لازم به ذکر است، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت  در پاسخ به سوالی درباره ویدئوی منتشرشده در زمینه خوردن ادرار شتر برای درمان کرونا گفته بود: این‌که هر فردی برود ادرار شتر را مصرف کند که وزارت بهداشت ناظر بر حریم خصوصی افراد نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه نه کارویژه‌ای داریم و نه اطلاعاتی. شتری هم که در آن کلیپ وجود دارد، عربی نیست و نژادی از کشورهای سردسیر است.

27216

کد خبر 1379447

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مصطفی معین ویروس کرونا خرافه خرافه پرستی برای درمان کرونا ادرار شتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۸۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 

با گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حجاب از ارزنده ترین نمودهای فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی ـ اسلامی است که پیشینه آن به قبل از ورود اسلام می گردد، اما در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی و منتهای ارزش و اعتبار خود می رسد.

نداشتن حجاب کامل و پوشش نامناسب موجب می شود که زنان در جامعه و خیابان، دانشگاه و محل کار با اضطراب های جنسی، نگرانی ها و هیجانات بسیاری همراه باشند و پزشکان معتقد هستند اضطراب، استرس و هیجانات می تواند در شکل گیری بیماری ها و تشدید آن ها بسیار موثر باشند.

رعایت حجاب ضمن اینکه باعث حفظ پاکی درونی می شود در حفظ پاکی و بهداشت بدن زنان نیز خیلی موثر است. بدن زنان با استفاده از حجاب پوشیده می شود و در مقابل آلودگی ها و دیگر آسیب های اجتماعی محدود می گردد.

همانطور که می دانید متن لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مصوب کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی منتشر شد که در این لایحه70 ماده‌ای وظایف دستگاهای مختلف برای ترویج عفاف وحجاب مشخص شده است.

با توجه به اینکه لایحه عفاف و حجاب برای برخی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها وظایفی را تعیین کرده است. بنا بر این لایحه، وزارت بهداشت که یکی از اعضا و سازمان های می باشد که شرح وظایف 17گانه در خصوص عفاف و حجاب برای این وزارتخانه تدوین و ابلاغ شده است.

همانطور که می دانید این وزارتخانه می بایست بچیدمان اداری در ساختمان‌های ستادی، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و سایر مراکز مربوط به این وزارتخانه را بر اساس حفظ حدود حریم شرعی بین کارمندان زن و مرد و ایجاد محیط اختصاصی جهت ارائه خدمات پزشکی طراحی کند.

بنا بر ماده ۱۴ لایحه عفاف و حجاب، وزارت بهداشت مکلف است که برای رعایت حجاب، دستورالعمل‌های رفتاری را بازنگری و بر حجاب بیماران و همراهان نیز نظارت کند.

با توجه به مصوبات عفاف و حجاب که به کلیه نهاد ها و سازمان های مرتبط تدوین و ابلاغ شده است، این انتظار می رود که برای ترویج فرهنگ اسلامی و مصونیت جامعه ،دستگاه های مختلف به نحو احسن به شرح وظایف خود در خصوص مصوبات برنامه ریزی و فعالیت مستمر داشته باشند که این مهم تاثیر به سزایی در ارائه خدمات درمانی و پزشکی به شهروندان خواهد داشت.

علی محمد میرزایی کارشناس رسانه، علوم اجتماعی و ارتباطات

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897050

دیگر خبرها

  • نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 
  • دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • گیاه بوچو چیست و چه فوایدی دارد؟
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت