Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@23:27:08 GMT

ساخت ۳ هزار مسکن محرومین در برنامه سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۹۲۶۵

ساخت ۳ هزار مسکن محرومین در برنامه سال ۹۹

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  سیدمحمد حسینی سرپرست بنیاد مسکن گلستان امروز در بازدید از باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گفت:اقداماتی که از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان انجام شد در ۵۲۰ روستا عملیات طرح هادی اجرا شده است.
او ادامه داد: فاز یک (زیرسازی، آسفالت و جدول) در ۱۶۰ روستا انجام شد و در ۴۴ روستا نیز فاز ۲ به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی افزود: طی این مدت ۲۲ سال، زیر سازی آسفالت معابر ۷۷۲ کیلومتر با عرض ۷ متر انجام شد.
او با بیان اینکه ۶۷۰ کیلومتر طول برای هدایت آب‌های سطحی به صورت جوی، جدول و کانال ساخته شد افزود: ۴ و نیم هزار متر مربع، راه‌ها نیاز به بازسازی و آسفالت دارد.
حسینی با اشاره به اینکه در حوزه قیر رایگان ۵۸۹ روستا بهره‌مند شدند گفت:۶ میلیون و ۶۰۰ متر مربع از محل ۲۶ هزار تن قیر رایگان دریافتی، باز سازی شد.
سرپرست بنیاد مسکن گلستان گفت: یکی از اهداف طرح هادی، توسعه روستا‌ها است که بر این اساس، ۵۳۸ روستا نیاز به بازنگری مانند، سنجش فضا، نقشه برداری دارند که در این راستا تاکنون ۲۷۲ روستا بازنگری شدند.
حسینی افزود: در برنامه سال ۹۹، ساخت ۳ هزار مسکن محرومین در برنامه کاری ما قرار دارد.

او با بیان اینکه تلاش ما رفع غبار محرومیت از رخ روستا‌های کم برخوردار است گفت: از اهداف دیگر طرح هادی، ایجاد امید در دل مردم و بهسازی محیط زندگی آن‌ها ست.
انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن روستایی محرومیت زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۹۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ هزار و ۱۷۹ قطعه‌زمین در روستا‌های مهاباد آماده تحویل به متقاضیان مسکن است

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در جلسه شورای تامین مسکن گفت: ۱۹۱ هکتار زمین در سطح ۶ روستای کهریزه شیخان، حمزه‌آباد، دوستعلی، یوسفکند، پیربله و لاچین در قالب هزار و ۱۷۹ قطعه زمین الحاق به محدوده شده و آماده تحویل به متقاضیان است.

وی با بیان اینکه تامین مسکن یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم است، افزود: هر قطعه زمین بسته به تعداد متقاضیان به یک یا چند نفر واگذار شده و دولت نیز تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای احداث آن پرداخت خواهد کرد.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: همچنین در شهر‌های تازه تاسیس گوک‌تپه و خلیفان هم در راستای کمک به بخش مسکن به ترتیب ۲ هزار و ۷۷ و ۱۳۳ قطعه برای واگذاری پیش‌بینی شده است.

عباسی در ادامه ضمن انتقاد از وضعیت تعاونی‌های مسکن، در ادامه گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به بررسی تمامی تعاونی‌های مسکن و حل مشکلات و معرفی افراد متخلف با هدف کمک به حل مشکلات آنها و تکمیل ساخت‌و‌ساز‌ها اقدام کند.

وی یادآور شد: وضعیت اجاره و ودیعه مسکن در سطح شهرستان مردم را دچار گرفتاری کرده و لازم است همه دستگاه‌ها نسبت به انجام وظیفه در راستای کمک به تولید مسکن و بهبود وضعیت اجاره تلاش کنند.

در ادامه جلسه مشکلات برخی از تعاونی‌های مسکن با حضور مدیران عامل، اعضا و روسای اداره‌کار، تعاون و رفاه‌اجتماعی و اداره راه‌و‌شهرسازی بررسی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تلاش برای تخلیه سیلاب از منازل زرند/تخریب شبکه آب شرب ٨ روستا
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۸ واحدی مسکن ویژه اقشار کم درآمد در شفت
  • ۷ هزار و ۱۷۹ قطعه‌زمین در روستا‌های مهاباد آماده تحویل به متقاضیان مسکن است
  • اجرای ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستا‌های استان همدان
  • اجرای ۲۴۰ پروژه بنیاد مسکن در روستا‌های اردبیل
  • گلستان رتبه نخست کشور در تملک زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن