Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، در مورد وضعیت اهدای خون و درخواست دریافت خون در کشور توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون، ظهر سه شنبه درارتباط ویدئوی کنفرانس با اصحاب رسانه به سوال های خبرنگاران پاسخ داد.

او با اشاره به بیشترین گروه خونی که درگیر کرونا می شود، گفت: بیماران کرونا مانند تمام بیماران دیگر از هر گروه خونی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقالات و اطلاعاتی که در فضای مجازی منتشر می شود اعتبار علمی ندارند که درمورد آن اطلاع رسانی ویژه کنیم.

عشقی افزود: بخش خصوصی در یک پروژه تحقیقاتی که همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و سازمان انتقال خون بود، همکاری کردند اما در فعالیت‌های حاکمیتی بخش خصوصی دخالتی ندارد.

او با اشاره به ذخایر خونی کشور، گفت: ذخایر خون کشور در حدقابل قبول است و به حد بحران نرسیده است. باتوجه به رسیدن ماه مبارک رمضان و شروع فعالیت روتین بیمارستان ها همچنان به ادامه همکاری و اقبال ملت ایران برای اهدای خون نیاز داریم.

عشقی گفت: در حال حاضر درخواست دریافت خون کاهش پیدا کرده اما بیشتر از آن اهدای خون کاهش یافته است. در نوروز امسال میزان درخواست دریافت خون نسبت به سال گذشته 4 یا 5 درصد کاهش یافته درصورتی که اهدای خون 20 درصد کاهش پیدا کرده است.

او افزود: میزان ذخایر خونی بعضی کشورهای پیشرفته به حدی فاجعه بود که منجر شد استاندارد پذیرش خون را بسیار پایین بیاورند درحالی که ما به شدت استانداردهای سخت گیرانه ای را اعمال کردیم و خوشبختانه توانستیم  در بحران کرونا به 90 درصد نیازهای خونی کشور پاسخ دهیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با درخواست از مردم گفت: از هموطنان می خواهم به اهدای خون ادامه دهند و از همکاران هم درخواست می کنم مصرف بیمارستانی خون را مدیریت کنند.

او گفت: اگر کسی دو هفته از بهبود علائم بالینی بیماری اش گذشته باشد و تست کرونا او منفی شود می‌تواند پلاسمای خون خود را اهدا کند.

عشقی ادامه داد: ما روزی که فرد احساس بهبودی می کند را ملاک قرار می دهیم و پس از 28 روز براساس استانداردهای سخت گیرانه پلاسمای خون آن  را دریافت می کنیم.

او گفت: از بهبودیافته های بیماری کرونا می خواهیم به شکرانه بهبود خود، به 14 مراکز ما مراجعه کنند و پلاسمای خون خود را به مبتلایان اهدا کنند.

پیمان عشقی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری برنا مبنی بر میزان اتلاف خون در کشور گفت: افتخار سازمان انتقال خون این است که در مقابل اهدای خون مبلغی پرداخت نمی کند و اصلاً مردم چشم داشتی ندارند و این نشان از فرهنگ بالای آنهاست.

او گفت: خون کامل به صورت رایگان دریافت می شود و در اختیار مراکز درمانی قرار می گیرد اما مسئله مهم این است عمده خون های مصرفی، خون کامل نیست و جداسازی صورت می گیرد. ما بسیاری از فرآورده های خونی را فیلتر می کنیم، اشعه می دهیم و... سپس در اختیار مردم می گذاریم.

عشقی تصریح کرد: براساس مصوبه های شورای عالی انتقال خون و شورای عالی بیمه، تعرفه دولتی و قانونی وجود دارد که ما درقبال اهدای خون به مراکز درمانی مبلغی را از آنها می گیریم که عمدتا سودآوری ندارد و برای جبران مالی دریافت می شود.

او گفت: درخواست ما این است بیمارستان ها مصرف خون را مدیریت کنند و اجازه ندهند هدر برود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به آخرین وضعیت دریافت ۵۰ سانتریفیوژ از یک شرکت داخلی، گفت: یک شرکت دانش‌بنیان از دانشمندان کشور که برای سازمان انرژی اتمی تولیداتی دارند پیشنهاد دادند که برای سازمان انتقال خون سانتریفیوژ بسازند، تفاهم نامه امضا شده است و قرار شد ۵۰ سانتریفیوژ برای سازمان انتقال خون بسازند. اولین سانتریفیوژ در روزهای آینده تحویل ما داده می‌شود، کیفیت این سانتریفیوژهای یخچالدار سختگیرانه توسط کارشناسان ما ارزیابی می‌شود، اگر واحد کیفی این یک عدد را تأیید کرد بقیه سانتریفیوژها دریافت می‌شود، همچنین برای تأمین و دریافت این اقلام تأمین مالی صورت گرفته است.

در حال تکمیل....

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جهان فضای مجازی ملت ایران نوروز گروه خونی کرونا ویروس کرونا کرونا در ایران مدیرعامل سازمان انتقال خون پلاسمای خون اهدای خون او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای مدال طلای بانوی ورزشکار به موزه آستان قدس رضوی

سپیده بابایی رکنی، قهرمان مسابقات جایزه بزرگ «ارکینبایف» در کشور قرقیزستان ۲۰۲۱، مدال طلای خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز، امیر خالقی؛ مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی امروز در مراسم اهدای مدال سپیده بابایی رکنی از قهرمانان کشتی کلاسک بانوان کشورمان که در سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: نخستین اهدای مدال به موزه حرم مطهر رضوی در سال 1392 انجام شد که توسط جهان پهلوان تختی صورت گرفت.

اختصاص گنجینه‌ 25 متری برای نمایش مدال‌های اهدایی ورزشکاران

وی تصریح کرد: گنجینه موزه ورزشکاران حرم مطهر رضوی در مساحت 250 مترمربع شامل مدالها و جام‌های ارزشمندی است که حاصل تلاش و زحمات ورزشکاران خوب کشورمان بوده و هست.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی افزود: خوشبختانه اهدای مدال به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) مدتی رشد پیدا کرده است و تقریبا هر ماه یک یا دو مدال به مجموعه آستان قدس رضوی اهدا می‌شود، از همین رو نیاز است فضای وسیع تری برای اکران این مدالها تهیه شود.

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه مجموعه آستان قدس رضوی به یمن مبارک حضرت رضا(ع) و مشتاقان و ارادتمندان به حضرت همواره سفره پربرکتی دارد، گفت: علاقمندان و عاشقان حضرت رضا(ع) با عشق و ارادت خود به این حضرت، این سفره را پر برکت‌تر می‌کنند.

علیرضا اسماعیل زاده تصریح کرد: ورزشکاران و نخبگان با توجه به عشق و ارادت ویژه شان به امام رضا(ع)، مدال‌های ارزشمند خود که حاصل سال‌ها تلاش است، تقدیم امام رئوف می‌کنند و این همت والای شما عزیزان باعث شکل‌گیری گنجینه‌ای ارزشمند از مدال‌های ورزشی، علمی و فرهنگی در موزه حرم مطهر شده است.

وی گفت: 87 مدال المپیکی90 کاپ ورزشی و 3 مدال اخلاق در این گنجینه موجود است، همچنین ورزشکاران تیمی مثل ورزش فوتبال مدال‌های متنوعی  را به این موزه اهدا کرده‌اند.

ارادت بانوان ورزشکار به مقام ولایت و امامت

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی عنوان کرد: با توجه به ارادت بانوان به مقام ولایت و امامت دو سه سالی است که موزه حرم مطهر مزین به کاپ ورزشکاران خانم است.

اسماعیل زاده ضمن تبریک به سرکار خانم بابایی به خاطر عشق و ارادت خالصانه به حضرت رضا(ع) تصریح کرد: آرزو می‌کنم همه بانوان  کشورمان در تمام مراحل زندگی موفق باشند و به فرهنگ عفاف و حجاب که در کشور ترسیم شده پایدار بمانند.

صاحب اصلی این مدال امام رضاست

سپیده بابایی رکنی؛ قهرمان مسابقات جایزه بزرگ «ارکینبایف» در کشور قرقیزستان 2021  نیز در ادامه این مراسم  از حس و حال خودش گفت و افزود: یک سری حس‌ها را نمی‌شود به زبان آورد زیرا دلی است و باید درک کرد.

وی ادامه داد: من همواره در زندگی و بویژه مسابقات ورزشی به امام رضا(ع) متوسل می‌شوم، یک سری اسامی ناخودآگاه به ذهن و زبان انسان جاری می‌شود و نام ائمه اطهار(ع) از این دسته اسامی است.

بابایی با تاکید بر اینکه صاحب اصلی این مدال امام رضا(ع) است، گفت: امروز مدالی را که به موزه آستان قدس رضوی اهدا کردم در حقیقت برگرداندن امانت به دست صاحب اصلی‌اش؛ امام رئوف است و  بنده معتقدم که کار اصلی را خود خدا و حضرت ثامن الحجج(ع) انجام می‌دهد؛ فقط باید خلوص نیت داشت.

به گزارش تسنیم، سپیده بابایی؛ عضو تیم ملی کشتی آلیش زنان اهل ایران و  در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب 4 مدال نقره شده‌ است. همچنین کسب مدال طلا در مسابقات جایزه بزرگ ارکینبایف در کشور قرقیزستان 2021 یکی دیگر از دستاوردهای این بانوی ورزشکار ایرانی به‌شمار‌ می‌رود که امروز طی مراسمی به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • اهدای ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهدا کردند
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد
  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • اهدای مدال طلای بانوی ورزشکار به موزه آستان قدس رضوی
  • اهدای ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی
  • اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های زندانیان دزفول
  • مرکز انتقال خون اردکان باید تجهیز شود
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد