Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@09:32:46 GMT

هواپیماها بعد از کرونا به چه شکل درمی‌آیند؟

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۰۴۷۵

هواپیماها بعد از کرونا به چه شکل درمی‌آیند؟

بسیاری بر این باورند که جهان بعد از کرونا تغییرات زیادی می‌کند و صنایع بسیاری از جمله سفرهای هوایی متحول خواهند شد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از فیوچرسیم، کرونا نه تنها باعث کاهش شدید قیمت بلیت هواپیما شد بلکه ترسی بزرگ از سفر هوایی به جان مردم جهان انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسافران سرگردان در فرودگاه‌ها و انتقال بیماری از کشوری به کشور دیگر از نخستین پیامدهای همه‌گیری کرونا در جهان بود.

با توجه به این که هواپیما محیط بسته‌ای دارد و صندلی‌ها در کنار هم قرار گرفته‌اند، احتمال انتقال بیماری در آن بیشتر است. پیش‌بینی می‌شود ترس از انتقال بیماری و ویرس در هواپیما در جهان پساکرونایی همچنان پابرجا بماند. حال یک شرکت طراحی داخلی در ایتالیا دو طرح مفهومی برای صندلی‌های هوایپما ارائه کرده که هدف آن اطمینان حاصل کردن از امنیت مسافر و جلوگیری از انتقال بیماری است. 

طرح اول «گلس سیف» یا «شیشه ایمنی» نام دارد و نوعی پوشش است که روی صندلی قرار می‌گیرد که فاصله نزدیک میان صندلی‌ها را تا حدی ایمن‌تر می‌کند. این طراحی شبیه به کرکره شفافی است که در دو طرف صندلی قرار می‌گیرد و به مسافر اجازه می‌دهد تماس و تعامل از طریق هوا را کمتر کند. بدین ترتیب احتمال انتقال آلودگی کاهش می‌یابد.

طرح دوم «صندلی ژانوس» یا «صندلی دو طرفه» نام دارد و نوعی سپر از جنس مواد شفاف است که سه مسافر نشسته در یک ردیف را از هم جدا می‌کند و سد محافظتی میان آنها ایجاد می‌کند. برخلاف طرح شیشه ایمنی، صندلی دو طرفه نیاز به تغییر پیکربندی داخل هواپیما دارد.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: هواپیما ویروس کرونا سفر هوایی کووید 19 انتقال بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با پرنده فروشان دوره گرد در بافق

سالاری رئیس دامپزشکی شهرستان بافق گفت: از آنجا که پرندگان محلی در اماکنی نگهداری می‌شوند که امکان تماس با پرندگان مهاجر و آزاد پرواز را دارند بنابراین نقل وانتقال و خرید فروش بدون ضابطه آنها می‌تواند موجب گردش عامل بیماری و انتقال آن به سایر پرندگان و یا انسان شود که علاوه بر انتقال بیماری‌های مشترک، باعث بروز خسارات جبران ناپذیری در صنعت طیور می‌شود.

او با اشاره به اهمیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان افزود: از بین بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و پرندگان، بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و در صورت بروز، علاوه بر ایجاد تلفات در پرندگان، می‌تواند موجب ایجاد بیماری در انسان به ویژه کودکان شود. 

سالاری ادامه داد: با هدف جلوگیری از انتقال بیماری‌های فوق حاد تنفسی طیور و حفاظت از صنعت طیور شهرستان، کارشناسان نظارت این اداره در گشت زنی‌های سیار خود با فروشندگان دوره گرد طیور برخورد می‌کنند.

سالاری در پایان خطاب به عموم شهروندان و روستاییان تاکید کرد: با توجه به امکان انتقال بیماری‌های مشترک از طیور به انسان از خرید طیور از فروشندگان دوره گرد و غیرمجاز خودداری کنند و در صورت مشاهده فعالیت پرنده فروشان دوره گرد با شماره تلفن فوریت‌های دامپزشکی ۱۵۱۲ مراتب را برای پیگیری و برخورد به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • همه چیز در مورد گران‌ترین و ارزان‌ترین جت‌های شخصی
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • برخورد قضایی با پرنده فروشان دوره گرد در بافق