Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@03:16:37 GMT

خدمات گفتاردرمانی برای۳۳۰نفر

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۰۹۵۴

خدمات گفتاردرمانی برای۳۳۰نفر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به فعالیت مراکز غیردولتی ارائه دهنده خدمات گفتار درمانی در استان گفت: ماهانه ۱۳۲نفر در سه مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه معلولین ذهنی به صورت جلسات انفرادی یا گروهی هفته‌ای یکبار در جلسات گفتار درمانی شرکت می‌کنند.
وارثی افزود: ۱۳۲نفر هم با مراجعه به ۴مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه معلولین جسمی به صورت جلسات انفرادی یا گروهی هفته‌ای یکبار از خدمات گفتار درمانی بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: همچنین ماهانه ۳۸نفر به صورت جلسات انفرادی از خدمات تربیت شنیداری و گفتار درمانی مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه کودک کم‌شنوا و خانواده استفاده می‌کنند.
او ادامه داد: در استان قزوین ۴مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه ویژه سالمندان فعالیت دارند که در صورت نیاز سالمندان به گفتار درمانی، ارجاع به مراکز یا کلینیک‌ها صورت می‌گیرد.
این مقام مسئول بیان کرد: یک مرکز آموزشی و توانبخشی اتیسم در قزوین وجود دارد که ماهانه ۳۵ نفر به صورت جلسات انفرادی هفته‌ای یکبار با مراجعه به مرکز، از خدمات گفتار درمانی استفاده می‌کنند.
به گفته مدیر کل بهزیستی استان، سال گذشته  ۶۸۰جلسه گفتاردرمانی در مرکز نواب قزوین انجام شد.

46

کد خبر 1379501

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه گفتار درمانی خدمات گفتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۰۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان از خدمات انتقال خون استفاده می‌کنند

کیان دهراب پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن گرامیداشت ۲۸ فروردین روز جهانی هموفیلی و آرزوی سلامتی و زندگی توأم با آرامش برای این بیماران اظهار کرد: اداره کل انتقال خون استان اصفهان کاهش آلام بیماران و پشتیبانی از سلامت و درمان بیماران نیازمند به خون را با تأمین خون و فرآورده سالم و کافی مسؤولیت و مأموریت اصلی خود می‌داند و تلاش دارد تا با افزایش کیفیت و کمیت خون و فراورده‌ها به این مهم دست یابد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: در استان اصفهان بیش از یک هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی وجود دارد و این بیماران که با مشکل انعقادی خون دست و پنجه نرم می‌کنند به علت نقص ژنتیکی دارای کمبود فاکتورهای انعقادی ۸ و ۹ هستند که این کمبود فاکتور علت اصلی بروز تظاهرات بالینی خونریزی هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۵ واحد فرآورده رسوب کرایو از انتقال خون به مراکز درمانی استان ارسال شده است، ادامه داد: از این تعداد ۶ هزار و ۷۸۷ و معادل ۴۵ درصد در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) اصفهان برای درمان بیماران هموفیلی نوع A (کمبود فاکتور ۸) و سایر فاکتورهای موجود در کرایو (ون ویلیبراند، فیبرینوژن، فاکتور ۹ و …) مصرف شده است.

دهراب پور گفت: همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۳ هزار و ۶۶۰ واحد FFP (پلاسما) به مراکز درمانی استان ارسال شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۸۴ واحد و معادل ۶ درصد در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) اصفهان برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات کمبود فاکتورهای انعقادی استفاده شده است.

کد خبر 6079787

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • امروزه تشخیص طبی پیش شرط خدمات درمانی است
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان از خدمات انتقال خون استفاده می‌کنند
  • کمک ۱۰ میلیاردریالی خانواده ای نیک اندیش به مرکزی درمانی در شیراز
  • برخورداری ۷۰۰ نفر از خدمات درمانی اردوی جهادی ارتش
  • ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ۳۴۰۰ مورد حیوان گزیدگی در کردستان