Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@22:17:48 GMT

زمان اعزام نخستین کاروان حج تمتع ۹۹ مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۲۹۸۸

زمان اعزام نخستین کاروان حج تمتع ۹۹ مشخص شد

سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت زمان اعزام نخستین کاروان حج تمتع ۹۹ را اعلام کرد و گفت: تاکنون ۷۲ درصد از ظرفیت‌ کاروان‌های حج تمتع سال جاری تکمیل شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اکبر رضایی درباره حج تمتع ۹۹ اظهار کرد: در شرایط کنونی و با توجه به پدید آمدن بحران ویروس کرونا در کشورهای مختلف دنیا و حساسیت‌های موجود، ما نیز پیرو تاکیدات رئیس سازمان حج و زیارت ، با توجه به معیارهای دقیق علمی و با رعایت شاخص‌های سازمان بهداشت جهانی و پروتکل‌های تدوین شده آن، برنامه‌ریزی‌ها را انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از ۷۲ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع ۹۹ تکمیل شده است، گفت: به طور قطع در صورت عادی شدن شرایط، نخستین کاروان زائران حج تمتع ۹۹ ششم تیرماه امسال برای انجام مناسک حج راهی سرزمین وحی خواهند شد که ابتدا در مدینه منوره اسکان می‌یابند؛ زمان بازگشت نخستین کاروان نیز ۱۵ مرداد ماه خواهد بود.

سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه نام نویسی از متقاضیان حج تمتع ۹۹ طبق اطلاعیه‌های اخیر سازمان  ادامه دارد، گفت: نام نویسی از اولویتهای دارای قبوض ودیعه گذاری تا پایان خرداد ماه سال ۸۶ در حال انجام است و همه متقاضیان باید جهت ثبت نام در یکی از کاروان‌های دارای ظرفیت خالی به سامانه https://reserve.haj.ir مراجعه و نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

به گفته رضایی، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و سهمیه اختصاصی به کشورمان امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع به عربستان اعزام خواهند شد که نسبت به سال گذشته افزایش دارد. این تعداد افراد اعزامی در قالب زائران ، کادر پزشکی، خدمات، نیروهای ستادی و اجرایی، امور کنسولی، حمل و نقل و غیره است .

سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حدود نیمی از کاروان‌ها مدینه قبل و نیمی مدینه بعد خواهند بود، تصریح کرد: مدت زمان حضور زائران در مدینه منوره ۵ شب و ۶ روز است.

رضایی در خصوص معاینات پزشکی و تایید استطاعت جسمی برای اعزام اظهار کرد: یکی از شرایط وجوب حج استطاعت جسمی است بنابراین معاینات پزشکی امسال مانند سال‌های گذشته با دقت انجام می‌گیرد؛ با توجه به شرایط موجود به جهت شیوع بیماری کرونا، این معاینات در نیمه اول اردیبهشت با در نظر گرفتن مسائل بهداشتی و بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت توسط کادر پزشکی به انجام خواهد رسید.

وی در خصوص موضوع آموزش زائران کشورمان نیز اظهار کرد:  براساس هماهنگی به عمل آمده با حوزه فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری مقرر شد که آموزش‌ها به دو شیوه غیرحضوری و حضوری انجام پذیرد؛ پس از انجام معاینات پزشکی فرآیند آموزش غیر حضوری آغاز و بعد از آن هم آموزش حضوری در صورت  مهیا شدن شرایط، صورت می‌گیرد.

رضایی همچنین درباره احتمال تعطیلی حج تمتع امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا گفت: در این صورت اولویت اعزام سال آینده با زائرانی خواهد بود که وضعیت ثبت نام فعلی خود را حفظ کرده باشند که در این صورت در بخش هزینه‌های ارزی نیز هیچگونه افزایش قیمتی شامل آنان نخواهد شد.

سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت با ابراز امیدواری از اینکه شیوع بیماری کرونا کاهش یابد و حج تمتع انجام پذیرد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اعزام و استقرار زائران در سرزمین وحی انجام گرفته و افراد از ۱۹ ایستگاه پروازی در سراسر کشور توسط ناوگان هوایی کشورمان به عربستان سفر می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌های سازمان حج و زیارت بر پایه حفظ سلامت، عزت، کرامت و امنیت حجاج است، گفت: با توجه به شرایط موجود و پیش بینی‌های لازم در خصوص همه موارد وضعیت و حالت‌های مختلف حج امسال برنامه ریزی های لازم به انجام رسیده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حج تمتع حج حج و زیارت حج و زیارت آذربایجان غربی حج عمره تمتع 99 برنامه ریزی نخستین کاروان حج تمتع ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش ۸۳ هزار زائر در حج تمتع سال ۱۴۰۳

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب تشکیل شد، سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر افزود: تاکنون بیش از ۸۲۷۰۰ زائر حج ۱۴۰۳ ثبت نام کردند و انتظار می رود ظرفیت باقیمانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد که روند اخذ ویزای زائران دربازه زمانی مورد نظر تکمیل شود.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از همه دست اندرکاران سفرهای عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم جهت اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی تقدیر و تصریح کرد که خادمان موظفند به خواسته های زائران توجه نموده و برای مواردی که امکان اجرا دارد راهکار مناسب ارائه دهند.

در ادامه این جلسه سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از روند معاینات زائران حج پیش رو و حمید رضا محمدی معاون عتبات سازمان حج در مورد برنامه های این حوزه برای اعزام های امسال و نحوه بررسی و رسیدگی به مشکلات شرکت های ارائه دهنده خدمات به زائران عتبات عالیات در دو سال گذشته گزارش دادند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت اظهار داشت: استطاعت ۸۲۱۶۴ زائر تاکنون تأیید شده و ۱۵۰۰ نفر هم به کمیسیون های پزشکی ارجاع و تنها ۱۴۳ نفر رد شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • اعلام جزئیات اعزام زائران لرستانی حج عمره به سرزمین وحی
  • اعزام اولین کاروان حج عمره لرستان به سرزمین وحی
  • اعزام بیش ۸۳ هزار زائر در حج تمتع سال ۱۴۰۳
  • بهره‌مندی ۵ کاروان حج تمتع استان سمنان از مدیران جوان
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟
  • ۱۲ اردیبهشت، اعزام زائران حج عمره از شیراز