Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@23:06:48 GMT

ازدواج موقت و دائم چه تفاوت دارد؟

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۳۲۱۵

ازدواج موقت و دائم چه تفاوت دارد؟

ازدواج دائم و موقت با یکدیگر متفاوت است و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ در عرف و زبان محاوره صیغه به ازدواج موقت مشهور است، اما منظور از صیغه در هر دو ازدواج، موقت و دائم می‌تواند به کار رود.

هر یک از زوجین در ازدواج دائم اگر ممنوع از ارث نباشند از یکدیگر ارث می‌برند، اما در ازدواج موقت هیچ یک از طرفین ارثی از هم نمی‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که در ازدواج دائم زن از مرد نفقه می‌گیرد؛ اما در ازدواج موقت به زن نفقه‌ای تعلق نمی‌گیرد، البته اگر این موضوع در عقد شرط شده باشد زن می‌تواند نفقه دریافت کند.

یکی دیگر از تفاوت‌های ازدواج دائم و موقت این است که ازدواج دائم مادام العمر است؛ اما برای ازدواج موقت باید حتما مدت ازدواج مشخص شود.

مهریه از جمله شرایط ازدواج است، اما با این تفاوت که ازدواج موقت، بدون تعیین مهریه باطل است، اما در ازدواج دائم نیازی به تعیین مهریه نیست.

انحلال و از بین رفتن ازدواج موقت و دائم هم با یکدیگر متفاوت است. ازدواج موقت، با بخشیدن مدت باقی مانده از عقد منحل می‌شود و حتی شوهر می‌تواند همه یا بخشی از مدت زمان را به زن ببخشد و از یکدیگر جدا شوند، اما برای انحلال ازدواج دائم باید از طریق دادگاه طلاق یا فسخ نکاح صورت گیرد.

منبع:yjc

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ازدواج ازدواج موقت ازدواج دائم ازدواج موقت ازدواج دائم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیلات خودگردان: مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند

آفتاب‌‌نیوز :

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست شورای امنیت برای بررسی اعطای عضویت کامل سازمان ملل به فلسطین گفت: مردم فلسطین همواره قربانی حوادث و تصمیمات بین المللی بوده‌اند که خود در آن نقشی نداشته‌اند.

به گزارش الجزیره، وی افزود: از سال ۱۹۸۸ رهبری (تشکیلات خودگردان) تمایل خود را برای پایان دادن به درگیری نشان داده و امتیازات تاریخی داده است. مناقشه فلسطین و اسرائیل از مرز‌های دو طرف فراتر رفته و به مناطق دیگر نیز کشیده شده است.

نماینده فلسطین تصریح کرد: عضویت کامل در سازمان ملل حقی است که ما باید با تصمیم بین المللی نه از طریق مذاکره به آن دست یابیم. هر کسی که مانع تصمیم‌گیری برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل شود، به افزایش شانس صلح در منطقه ما کمک نمی‌کند.

وی تأکید کرد: مشغله ما به عضویت کامل در سازمان ملل باعث نمی‌شود جنگ همه جانبه‌ای را که در غزه در حال وقوع است، فراموش کنیم. بخش بزرگی از نوار غزه غیرقابل سکونت شده است. در همین حال، حملات شهرک نشینان علیه شهروندان ما در کرانه باختری و قدس اشغالی در حال افزایش است.

نماینده تشکیلات خودگردان همچنین گفت: جامعه بین المللی نباید اجازه دهد هیچ طرفی خود را فراقانونی و مصون از مجازات فرض کند. مسؤولیت تجاوز به نوار غزه بر عهده کشور‌هایی است که اسرائیل را مسلح می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • عکس| تفاوت قدی بازیکن استقلال با کاپیتان تیم ملی بسکتبال!
  • دلیل کیفیت خواب پایین تر زنان نسبت به مردان مشخص شد
  • تشکیلات خودگردان: مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • رای گیری در مورد عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می شود
  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • تفاوت قد عجیب این زوج در گینس ثبت شد
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل
  • مهم ترین تفاوت گوشی ردمی 12 و ردمی 13
  • انریکه: اخراج آرائوخو تفاوت را رقم زد