Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رئیس جمهور امروز در تماس تلفنی با حجت الاسلام مروی تولیت آستان مقدس حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع)، با بیان اینکه دولت با اشراف و آگاهی از میزان شیفتگی مردم عزیز ایران به اهل بیت(ع) و علاقه آنان به زیارت بقاع متبرکه، اظهارداشت: متاسفانه با شیوع این بیماری، جان‌های تشنه محبان اهل بیت(ع)چه در آستانه تحویل سال نو و چه در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی هفته‌های گذشته از زیارت عتبات متبرکه کشور محروم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور گفت: با شیوع بیماری کرونا و برای حفظ سلامتی مومنان و عاشقان اهل بیت(ع) که پیوسته نیز مورد تاکید ائمه اطهار(ع) بوده است، ناچار شدیم برای عمل به یک واجب مهم شرعی که همان حفظ سلامتی مومنان است ، از زیارت مورد تاکید مشاهد مشرفه بویژه حرم امام هشتم محروم شویم و در تمام این روزها، از همکاری و همراهی جناب عالی به عنوان  تولیت آستان مقدس حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) و سایر تولیت ها و از جمله آستانه مقدسه کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س)، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و آستان مقدس حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) برخورداریم بودیم که جای قدردانی دارد.

روحانی گفت: این همکاری و همراهی و مقاومت در برابر برخی تحریکات، نهایت کمک به ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری و حفظ سلامتی مردم بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه آرزوی دولت این است که بتواند با مهار کرونا و کاهش خطر شیوع این بیماری خطرناک، دوباره مسیر زیارت را عشاق اهل‌بیت(ع) را هموار کند، اظهارداشت: از همان ابتدای ایجاد محدودیتها و پروتکل های بهداشتی، دولت در کنار تلاش برای بازگشایی مجدد فعالیت واحدهای صنفی و اقتصادی کم ریسک که نقش بسیار مهمی در معیشت  و زندگی مردم داشتند ، با رایزنی با روحانیت معزز حوزه علمیه قم در تلاش برای طراحی سیاست ها و برنامه هایی برای بازگشایی مجدد اماکن مذهبی بوده و هست.

روحانی با اشاره به مصوبه جلسه اخیر ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا درخصوص فعالیت اماکن مذهبی و عبادی در ایام ماه مبارک رمضان گفت: پس از مشورت با نهادهای مذهبی و متولیان امور بهداشتی کشور قرار شد تا ۱۵ اردیبهشت ماه با ارزیابی مجدد اقدامات انجام شده در روند اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، دستکم در خصوص بازگشایی صحن های اماکن مذهبی با رعایت طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، اقدام شود.

رئیس جمهور افزود: با همکاری تولیت آستان مقدس حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) و همچنین دیگر تولیت های آستان های مقدس امیدوارم بتوانیم تمهیداتی را با رعایت پروتکل های بهداشتی طراحی کنیم تا پس از ۱۵ اریبهشت ماه در صورت تشخیص مسئولان بهداشتی و سلامت کشور، صحن‌های اماکن متبرکه بازگشایی شوند.

 روحانی در ادامه گفت‌وگو با حجت‌الاسلام مروی گفت: مراجع عظام، روحانیون و متولیان همه بقاع متبرکه بویژه جنابعالی برای همراهی کامل با سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم با مهار این ویروس درب‌های حرم‌های مقدس کشور روی مردم عزیز که عاشقانه اهل بیت عصمت و طهارت را دوست دارند، باز شود.

در این گفت‌وگو تولیت آستان مقدس رضوی با قدردانی از تلاش‌های رئیس جمهور، دولت و اعضاء ستاد ملی مبارزه با کرونا که بی‌وقفه از ابتدای شیوع این بیماری در تلاش و خدمت کرده‌اند، آمادگی خود و سایر متولیان بقاع متبرکه و اماکن مذهبی را برای همکاری با مسئولان ذیربط اعلام کرد.

کد خبر 503726 برچسب‌ها حسن روحانی آستان قدس رضوی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی آستان قدس رضوی ستاد ملی مبارزه تولیت آستان مقدس آستان مقدس حضرت اماکن مذهبی رئیس جمهور اهل بیت ع ابن موسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۴۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی

یک قرآن نفیس ویژه فلسطین که در حمایت از مردم غزه به چاپ رسیده است به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی به کشور مالزی اهدا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، امیر مهدی حکیمی، مدیر عامل موسسه آفرینش های هنری، مسعود فرزانه، مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات و جعفر مروارید، معاون طرح و برنامه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به دعوت بنیاد کتابت و نشر قرآن «رستو» به کشور مالزی سفر کردند.

هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در پی سفر بنیاد رستو به ایران و دیدار با برخی از مدیران آستان قدس رضوی که سال گذشته صورت گرفت، در راستای پیگیری تفاهمات صورت گرفته در زمینه تبادل تجربیات مشترک، چاپ قرآن، آموزش‌های هنر اسلامی و مرمت نسخ خطی و همچنین چاپ کتب مشترک در خصوص فلسطین به کشور مالزی سفر کردند.

این هیئت اعزامی، ضمن حضور در بنیاد کتابت و نشر قرآن «رستو» از نزدیک با فعالیت‌های مختلف و دستاوردهای قرآنی این مجموعه آشنا شدند. 

در این بازدید هیئت اعزامی آستان قدس رضوی با پروفسورعبداللطیف، و رئیس بنیاد رستو دیدار و گفت وگو کردند و قرآن ویژه مردم فلسطین که به منظور حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده غزه به چاپ رسیده است به این هیئت اهدا شد. 

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی