Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@23:20:34 GMT

ثبت‌نام در حوزه علمیه آستارا آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۴۸۴۱

ثبت‌نام در حوزه علمیه آستارا آغاز شد

حجت‌الاسلام صالحی گفت: ثبت نام پذیرش در حوزه علمیه شهرستان آستارا آغاز شده و تا ۲۰ خرداد ماه سال جاری ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام «ناصر صالحی» امروز(سه شنبه، ۲ مهر) در جمع خبرنگاران،اظهارکرد: ثبت‌نام پذیرش طلاب حوزه‌های علمیه در سال تحصیلی ۴۰۰ -۹۹ آغاز شده و تا ۲۰ خرداد سال جاری ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرحوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بندر آستارا با بیان اینکه پذیرش رسمی طلاب برای تحصیل در حوزه‌های علمیه از طریق آزمون ورودی و طی فرایند مصاحبه و گزینش انجام می‌شود، افزود: آزمون این دوره ۲۰ تیر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

وی تصریح‌کرد: متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام با شماره تلفن ۴۴۸۳۷۸۷۰ و ۴۴۸۳۸۶۸۳ تماس گرفته و به سایت paziresh.ismc.ir و یا به صورت حضوری به حوزه علمیه آستارا واقع در بلوار خرمشهر مراجعه کنند.

 

حجت‌الاسلام صالحی قبولی حداقل پایه هشتم دوره اول آموزش متوسطه با حداکثر ۱۸ سال، تعهد تحصیل تمام ‌وقت حداقل تا پایان سطح یک را از جمله شرایط اختصاصی دوره بلندمدت دانست و خاطرنشان‌کرد: برخورداری از صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت‌‌فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت ایران، برخورداری از سلامت جسمی و روحی، موفقیت در آزمون ورودی، مصاحبه و نداشتن منع قانونی از نظر نظام‌ وظیفه از شرایطی است که باید متقاضیان برای پذیرش در حوزه علمیه برخوردار باشند.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بندر آستارا با بیان اینکه حوزه علمیه این شهرستان در سال ۶۸ احداث شد، افزود: ۴۰ طلبه در این حوزه تحصیل می‌کنند که بیشتر آنها بومی هستند.

 

حجت‌الاسلام صالحی با بیان‌اینکه از پایه یکم تا ششم در این حوزه تدریس می‌شود، گفت: ۱۰ مدرس در حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بندر آستارا تدریس می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در ایام پیشگیری از کرونا ویروس کلاس های حوزه علمیه در فضای مجازی دایر شده است، افزود: تاکنون بیش از ۱۷ درس در پیام رسان ایتا برای استفاده طلاب این حوزه بارگذاری شده است.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بندر آستارا اضافه کرد: سفرهای زیارتی به مشهد، قم و مسابقات ورزشی جزو برنامه های این مرکز علمی در طول سال برای طلاب است.

 

حجت‌الاسلام صالحی گفت: راه اندازی حوزه علمیه خواهران در یکی از مدارس بلااستفاده شهرستان آستارا در حال پیگیری است و نهادهای متولی موافقت کرده اند.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: بندر آستارا ثبت نام طلاب حوزه علمیه حجت الاسلام صالحی حوزه علمیه بندر آستارا ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۴۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلاب به بحث تولید علم ورود کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار معاون امور طلاب حوزه علمیه کشور و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید طلاب اثرگذار برای جامعه در حوزه های علمیه تربیت شود، اظهار کرد: باید قدرت تفکر و اندیشه بزرگ را در تمامی مراکز آموزشی از مدارس گرفته تا دانشگاه ها و حوزه های علمیه تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه طلاب خود باید در این زمینه نقش آفرین باشند، افزود: طلاب باید با اثرگذاری در مدارس در قالب طرح های مختلف، قدرت اندیشه و تفکر و تدبیر را در دانش آموزان تقویت کنند.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه تولید علم، دغدغه رهبر معظم انقلاب است، عنوان کرد: اینکه مونتاژ کاری انجام شود، تولید علم اتفاق نمی افتد بلکه تولید علم، ساخت محصول از صفر تا صد با تفکر و اندیشه و استفاده از ابزارهای داخلی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه اگر دانش آموز و دانشجوی ما متفکر و خلاق بار بیاید، در آینده مدیرانی خلاق خواهیم داشت، یادآور شد: مدیری که در سیستم آموزشی سطحی نگرانه رشد کرده باشد، در دوران مدیریت خود با کوچکترین تلاطمی دچار بحران می شود و قدرت تصمیم گیری برای عبور از مشکلات ندارد.

وی تصریح کرد: سیستم آموزشی که سطحی نگری را در کودکان ما نهادینه کرده، آنها را به جایی نمی رساند و همه از دانش آموزان و دانشجویان گرفته تا طلاب باید آموزش های عمقی ببینند.

آیت الله ناصری تاکید کرد: القاء تفکر، تدین و تعقل از مواردی است که طلاب باید در آن پیشتاز باشند و در این زمینه با دغدغه پیش بروند.

وی اظهار کرد: اگر افراد جامعه تفکر و تعقل و تدین نداشته باشند، قدرت تشخیص حق از باطل را نخواهند داشت و در این صورت دشمن می تواند به هر شکلی که می خواهد بر کشور تسلط پیدا کند و با دروغ پردازی های خود، به اهدافش دست پیدا کند.

امام جمعه یزد بر لزوم کار جدی در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و گفت: طلاب باید به این دانشگاه ورود کنند زیرا دانشجویان این دانشگاه، معلمان جامعه هستند و اگر آموزش آنها صحیح باشد، آنگاه می توانند شاگردانی تربیت کنند که به واقع آینده ساز این کشور باشند.

حجت الاسلام رفیعی، معاون امور طلاب حوزه علمیه کشور و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار به بیان آماری از طلاب متاهل، وضعیت سربازی طلاب، شرکت طلاب در جشنواره های ورزشی و فرهنگی، جذب طلاب در ارگانها و ... پرداخت.

کد خبر 6079684

دیگر خبرها

  • طلاب باید به بحث تولید علم ورود کنند
  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند
  • حوزه درس امام(ره)
  • حضور روحانیون در مدارس تیزهوشان برای تقویت اعتقادات نخبگان
  • نبود امکانات عامل کاهش استقبال ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه شیراز است
  • پیام تسلیت رئیس جمهور برای درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی
  • پیام تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی
  • تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است
  • باید هویت ملی و دینی دانش آموزان را به آنها یادآور شویم
  • آغاز فروش خودروهای برقی از اردیبهشت+ جزئیات