Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@20:53:12 GMT

صنعت ساختمان‌سازی در کرمانشاه اشتغالزایی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۴۹۰۷

صنعت ساختمان‌سازی در کرمانشاه اشتغالزایی می‌کند

هوشنگ بازوند عصر سه شنبه در نشست شورای مسکن که در استانداری‌ کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت:درگیری با ویروس کرونا بسیاری از فعالیت های استان و روند اقتصادی کرمانشاه را با مشکل روبه رو کرده است.
وی افزود: در سال های ۹۷ و ۹۸ دستگاه هایی که درگیر ساخت مسکن بودند تمام توان خود را برای بازسازی مناطق زلزله زده به کار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کرمانشاه با بیان اینکه به طور متوسط در این مدت، سالانه بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده ساخته و یا تعمیر شد، عنوان کرد: دستگاه های راه و شهرسازی و بنیاد مسکن اولویت نخست خود را برای بازسازی مناطق زلزله زده بکار بستند.
بازوند با بیان اینکه یکی از فرصت هایی که از تهدید زلزله ایجاد شد، رونق صنعت ساخت و ساز مسکن بود، ادامه داد، اکنون حجم ساخت و ساز در مناطق زلزله زده سبک تر شده است، باید بخشی از توان خود را در سال ۹۹ بر روی رونق بازار و تولید مسکن متمرکز کنیم.
وی بر برگزاری هفتگی شورای مسکن استان تاکید کرد و گفت: رونق صنعت ساخت مسکن می تواند منجر به ایجاد جهش تولید و اشتغالزایی در کرمانشاه شود.
استاندار کرمانشاه افزود: برای اینکه بتوانیم بهتر از گذشته پیگیر روند ساخت و ساز باشیم شورای مسکن را روزهای چهارشنبه هر هفته برگزار خواهیم کرد.
باوزند با اشاره به اینکه فرمانداران به صورت ویدیو کنفرانس در نشست شورای مسکن حضور خواهند داشت، گفت: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به منظور بررسی روند اشتعالزایی در این نشست ها حضور پیدا کند.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در نشست آینده شورای مسکن پروژه های مسکن که توانایی افتتاح در شهریور ماه و بهمن ماه دارند را اعلام کنند و مشخص کنند که هر کدام از واحدها مربوط به چه بخشی می شود.
بازوند با اشاره به اینکه ۹ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن در کرمانشاه ساخته خواهد شد، گفت: باید تعداد واحدهایی که روند ساخت آنها امسال آغاز می شود، مشخص شود.
وی با تاکید بر اینکه باید مسکن مهرهای نیمه کاره در استان تعیین تکلیف شوند، گفت: مردم خواهان تعیین وضعیت این واحدها هستند.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: بنیاد مسکن باید اعلام کند که باقی مانده واحدهای زلزله زده داخل شهر سرپل‌ذهاب چه زمان تکمیل می شود.
بازوند ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی باید برای ساماندهی منازل بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و دیگر ارگان ها یک‌ متولی معرفی کند تا روند مشارکت این ارگان ها در طرح اقدام ملی مسکن تحت نظر باشد.
وی تصریح کرد: برای ایجاد رونق ساخت و ساز در کرمانشاه باید تمام ارگان ها پای کار آیند تا بتوانیم جهش تولید در این‌ بخش انجام شود؛ بانک‌ها نیز باید با اعطا تسهیلات لازم زمینه رونق ساخت و ساز و بازار مسکن را فراهم کنند.
استاندار کرمانشاه یادآور شد: من خیلی خوش بین هستم که باتوجه به تجربه ای که در مناطق زلزله زده داشتیم بتوانیم امسال رونق مطلوبی در بازار مسکن ایجاد کنیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اداره کل راه راه و شهرسازی زلزله مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مسکن بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استاندار کرمانشاه مناطق زلزله زده شورای مسکن ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۴۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت

به گزارش خبرگزار صدا و سیما ، رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: سال قبل از ۱۲۹ ساختمان ناایمن در پایتخت ۵۴ ساختمان ایمن سازی شد و ۷۵ ساختمان ناایمن باقی ماند.

مهدی بابایی افزود: مالکان ۷۰ درصد از ۷۵ ساختمان ناایمن برای ایمن سازی اقدام کردند، اما مالکان ۳۰ درصد تاکنون هیچ اقدامی برای ایمن‌سازی انجام نداده‌اند.

رئیس کمیته ایمنی شورا گفت: انشعاب ساختمان‌هایی که تاکنون ایمن‌سازی را آغاز نکردند، قطع می‌شود و در صورت ادامه روند بی‌توجهی مالکان این ساختمان‌ها به ایمن‌سازی، ساختمان‌ها مهروموم خواهند شد. مهدی بابایی افزود: مهلت کافی داده شده و ساختمان‌هایی که مالکان آنها اقدام لازم را انجام نداده‌اند، حتماً مهروموم می‌شوند.

ورود وزارت بهداشت به موضوع ایمن‌سازی مراکز درمانی

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران درباره ایمن سازی مراکز درمانی هم گفت: وزارت بهداشت به موضوع ایمن‌سازی مراکز درمانی ورود کرده و سطح‌بندی بیمارستان‌ها را به دریافت تأییدیه ایمنی مشروط کرده است.

مهدی بابایی افزود: مراکزی که تأییدیه ایمنی نگیرند، سطح آنها و به دنبال آن درآمد آنها کاهش خواهد یافت، همین اقدام وزارت بهداشت باعث تلاش بیمارستان‌های برای دریافت تأییدیه ایمنی شده است.

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره ۱۸ مددجویان
  • مقاوم‌سازی ۶۴ درصدی مسکن روستایی در استان بوشهر
  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت
  • تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان
  • نجات کارگر حادثه دیده در ارتفاع
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • ساختمان های ناایمن در کدام منطقه تهران قرار دارند؟
  • دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال