Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@06:28:15 GMT

اصلاح عوارض پارک حاشیه ای و صدور پروانه ساختمانی

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۵۱۸۱

به گزارش ایلنا، محمد تقی‌زاده در جلسه بحث و بررسی پیرامون لوایح شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی موضوع عوارض شهرداری تهران اظهار داشت: در این جلسه سه موضوع عوارض پارک حاشیه‌ای و تعیین ضوابط بهره‌برداری از پارکینگ عمومی، عوارض کسب و پیشه در شهر تهران و عوارض صدور پروانه ساختمانی و نظارت فنی در شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی ادامه داد: فرمانداری تهران ایراداتی به عوارض سه‌گانه شهرداری تهران وارد کرده بود و در اصلاحیه نیز نظرات فرمانداری تهران تأمین نشد و در نهایت مقرر شد که در استانداری تهران این موضوع مطرح شده و به نتیجه برسد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران بیان کرد: در این جلسه معاون شهرسازی و همچنین معاون برنامه ریزی و منابع شهرداری تهران حضور داشتند که بر اساس بررسی انجام شده عوارض پارک حاشیه‌ای مغایرت قانونی و شکلی داشت که مقرر شد اصلاحات آن اعمال شود.
 
تقی زاده همچنین تصریح کرد: عوارض صدور پروانه ساختمانی نیز اشکالاتی داشت و قرار شد الزاماتی را اعمال کنند تا به نتیجه مطلوب برسد.
 
وی در مورد عوارض کسب و پیشه در شهر تهران خاطرنشان کرد: عوارض کسب و پیشه تایید شد که همان عوارض قبلی استمرار پیدا می‌کند، البته برخی فعالیت‌های جدید به آن اضافه شده است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۵۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ میلیون تن پسماند ساختمانی در قم انباشت شده‌است

سید احمد شفیعی ، با تاکید بر اینکه فرایند بازیافت و بازچرخانی پسماند‌های ساختمانی در قم ضعیف است، گفت: انباشت این حجم از نخاله و پسماند ساختمانی در قم می‌تواند تبدیل به یک چالش مهم شود.

 معاون سازمان حفاظت محیط زیست قم با بیان اینکه مصالحه ساختمانی بالاترین حجم پسماند تولیدی در قم است، بیان کرد: در حوزه بازیافت پسماند‌های ساختمانی به‌شدت نیازمند ورود سرمایه‌گذار و جلوگیری از انباشت آنها هستیم.

او ادامه داد: سموم نباتی و کود‌های شیمیایی نیز از چالش‌های مهم استان قم در خصوص آلودگی محیط زیست است.

 معاون سازمان حفاظت محیط زیست قم بیان کرد: فاضلاب شهری و صنعتی از عوامل مهم در آلودگی خاک هستند که وضعیت مدیریت فاضلاب صنعتی و شهری در قم قابل‌قبول نیست و یک معضل مهم است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست قم تصریح کرد:افزون بر ۵۰ درصد از مجموع ۷۰۰ تن زباله تولیدی روزانه در شهر قم قابلیت دفن مستقیم ندارند که بخش عمده آنها را پلاستیک و سایر محصولات پایه پلیمری تشکیل داده‌اند که برای محیط زیست و خاک بسیار خطرناک می‌باشد.

شفیعی عنوان کرد: در بهترین شرایط فقط ۱۰ درصد از پلاستیک‌های تولیدی بازیافت می‌شود درحالی‌که ظرفیت بازیافت این قبیل از پسماند‌ها بسیار بیشتر از این میزان است.

 معاون سازمان حفاظت محیط زیست قم ییان کرد: در شهرداری قم هنوز هیچ چارت سازمانی و بخشی در رابطه‌با نظارت بر فعالیت‌های محیط زیستی وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • شناسایی ۸۳۱ مکان پرخطر در قم
  • اعمال تخفیف‌ها 5 تا 100 درصدی برای صدور پروانه ساخت
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران
  • بنا‌های تاریخی پایتخت نونوار می‌شود
  • بررسی بهای خدمات فرهنگی در کمیسیون‌های شورای شهر تهران
  • قالیباف فرا رسیدن سالروز تأسیس «سپاه» را تبریک گفت/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه
  • ۲۰ میلیون تن پسماند ساختمانی در قم انباشت شده‌است