Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام باند کلاهبرداری در شهرستان گیلانغرب خبر داد.

به گزارش خبرنگارایلنا از کرمانشاه به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: پس از اعلام شکایت چند تن از شهروندان گیلان غربی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب‌شان، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد ۵ عضو یک باند حرفه‌ای پس از شناسایی طعمه‌های خود به آنها اعلام می‌کردند که قرار است مبلغی پول به عنوان یارانه بیماری کرونا و یا سبد کالا به حساب آنها واریز شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: اعضای این باند در ادامه از افراد می‌خواستند با مراجعه به عابربانک، شماره‌ای مخصوص که همان شماره کارت خودشان بود و پس از آن یک کد چند رقمی که در واقع مبلغ مورد نظرشان بود را وارد کنند تا مبلغ یارانه بیماری کرونا یا سبد کالا به حساب‌شان واریز شود.

این مقام انتظامی یادآور شد: افراد کلاهبردار برای رد گم کردن و اینکه به آنها شک نشود به طعمه‌های خود اعلام می‌کردند تعدادی شماره صفر را قبل از کد اصلی وارد کنند و سپس کلید ثبت را فشار دهند و پس از این کار مبلغ مورد نظر به حساب اشخاص کلاهبردار واریز می‌شد.

وی ادامه داد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد اعضای باند در مدت زمان فعالیت خود موفق شده‌اند مبلغ یک میلیارد ریال از حساب ۸ نفر از شهروندان به این شیوه برداشت کنند.

سردار جاویدان گفت: با توجه به حساسیت موضوع، مأموران انتظامی گیلانغرب پس از شناسایی مخفیگاه اعضای باند و هماهنگی با مقام قضایی نسبت به دستگیری همه آنها اقدام کردند.

وی بیان داشت: ۵ عضو این باند به خالی کردن حساب قربانیان خود به روش یاد شده اعتراف و سپس برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان از برخورد قاطعانه پلیس با افراد مجرم و کلاهبردار خبر داد و گفت: این افراد بدانند کرمانشاه جای امنی برای آنها نیست و قطعاً در چنگال قانون گرفتار و به سزای عمل خود خواهند رسید.

لینک کوتاه: asriran.com/0032VL

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرمانشاه کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۶۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، فرمانده انتظامی فارس گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی و اعلام اینکه چند نفر با راه‌اندازی شرکت خودرو غدیر اسپادانا و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و خرید و فروش خودرو، مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان را از آنان کلاهبرداری کرده‌اند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سردار رهام‌بخش حبیبی افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مدیران شرکت مذکور با توجه به تبلیغات گسترده در شبکه‌های مجازی، افراد زیادی را اغفال و اقدام به ثبت نام خودرو و اخذ وجه نقد کرده اند و پس از مدتی به علت عدم توان در عمل به تعهدات، متواری شده اند.
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان تحقیقات خود را آغاز کردند و مطلع شدند که ۳ نفر از متهمان به شهرستان کاشان متواری شده‌اند و ۳ نفر از آنان نیز در شیراز  هستند.
سردار حبیبی تصریح کرد: ماموران پلیس پس از اخذ نیابت قضایی به کاشان اعزام شدند و طی دو عملیات،  هر ۶ نفر متهم را (در کاشان و شیراز) دستگیر کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان تاکنون  یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند، اعلام کرد : کلاهبردارن پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.
وی خاطر نشان کرد: اعتماد نا به جای شهروندان به این افراد، آن هم با  وعده‌های فریبنده موضوعی است که باید به دقت مورد توجه همگان قرار گیرد تا در پی کسب منفعت زودهنگام و غیراصولی، سرمایه یک عمر تلاش و زندگی خود را از دست ندهند.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه
  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد
  • از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ ۳ نفر در حادثه رانندگی در فارس
  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد