Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-16@09:32:06 GMT

بازداشت یکی از مهمترین اعضای داعش در اسپانیا

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۷۰۸۴

بازداشت یکی از مهمترین اعضای داعش در اسپانیا

پلیس اسپانیا از بازداشت یکی از مهمترین اعضای داعش خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، پلیس ملی اسپانیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد یکی از مهم‌ترین اعضای گروه داعش را در شهر آلمریا، جنوب شرقی اسپانیا، بازداشت کرده است.

روزنامه ایده‌آل، چاپ شهر آلمریا ادعا می‌کند فرد بازداشت‌شده رپر بریتانیایی‌ ــ مصری عبدالماجد عبدالباری، موسوم به «جان جهادی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گفته نیروهای اطلاعاتی اروپا، جان جهادی بیش از 200 نفر از جمله جیمز فولی، خبرنگار مشهور آمریکایی را کشته است. ویدئوی بریدن سرِ جیمز فولی در سال 2014 جهان را به شوک عظیمی فرو برد.

هنوز هیچ مقام رسمی اسپانیا بازداشت جان جهادی را تأیید نکرده‌ است.

به گزارش یورو نیوز، استفاده از نام جان برای این عضو داعش، اشاره به جان لنون، ترانه‌سرای افسانه‌ای گروه بیتلز است که توسط یک مسیحی افراطی در نیویورک به قتل رسید. جان جهادی رئیس شبکه‌ای متشکل از چهار عضو دیگر بود که گروهشان را بیتلز نام‌گذاری کرده بودند و هرکدام از افراد گروه نام یکی از اعضای گروه موسیقی بیتلز را انتخاب کرده بود.

به‌گفته رسانه‌های محلی اسپانیا، عبدالماجد عبدالباری از سال 2015 سوریه را ترک و در ترکیه و سپس اسپانیا به‌صورت گمنام زندگی کرده است.

عبدالماجد عبدالباری پسر بزرگ عادل عبدالباری مصری است.

عادل عبدالباری، عضو پیشین گروه القاعده متهم به بمب‌گذاری سفارت آمریکا در کنیا و تانزانیا در سال 1998 است. در این بمب‌گذاری 224 نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند. عادل عبدالباری پس از محاکمه در بریتانیا در سال 1999 به آمریکا مسترد شد و اکنون در این کشور دوران حبس خود را سپری می‌کند.

پلیس اسپانیا در گزارش خود اعلام کرده است دو مرد دیگر که با فرد متهم در ارتباط بودند نیز بازداشت شده‌‌اند. در بیانیه پلیس تأکید شده است که یکی از مهم‌ترین اعضای تحت تعقیب داعش در اروپا بازداشت شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: داعش دولت اسپانیا پلیس جان جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیاد مسکن بدون توقف توسعه‌ روستاها را دنبال کند

فرزاد مخلص‌الائمه روز دوشنبه در بازدید از اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی، گفت: توسعه روستایی با بهره‌گیری از منابع طبیعی و کشاورزی راهبردی برای بهبود اقتصادی و اجتماعی جامعه روستایی است که باید مورد توجه متولیان امر به خصوص بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گیرد.

وی ادامه داد: مقاوم سازی منازل روستاییان، ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی، آموزشی، تفریحی، ورزشی و فرهنگی مهمترین مسایلی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی باید در روستاهای این استان عملیاتی کند.

استاندار مرکزی بیان کرد: عقب افتادگی بسیار جدی و مطالبات انباشته در حوزه‌ مسکن، بخشی از فشار را بر بنیاد مسکن منتقل کرده است لذا از تلاش‌های این مجموعه در کنار دولت قدردانی می‌کنیم.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی به سهیمه‌های ابلاغی محدود نشود و با برنامه‌ریزی شورای مسکن استان، هر جا ظرفیت وجود دارد با لحاظ تقویت استقرار در روستاها، توسعه را دنبال کند.

وی تأکید کرد: قیر رایگان ظرفیت فوق العاده‌ای در راستای افزایش رضایتمندی مردم در روستاها است که باید طبق برنامه‌ریزی و با دقت تخصیص یابد.

مقام عالی دولت سیزدهم در استان مرکزی با اشاره به لزوم حمایت دستگاه‌ها از فعالیت گروه‌های جهادی و انتظار ویژه از بنیاد مسکن، افزود: تشکیل گروه جهادی مدیران استان با هدف حل مسائل گروه‌های جهادی در دستور کار قرار دارد.

مخلص‌الائمه همچنین خاطرنشان کرد: خدمات و دستاوردهای نظام باید در قالب‌های مختلف اطلاع‌رسانی شود تا مردم بدانند کار و فعالیت در جریان است و نهادهای انقلابی باید در این زمینه پیشران باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • بنیاد مسکن بدون توقف توسعه‌ روستاها را دنبال کند
  • توزیع گوشت گرم به شکرانه پیروزی علیه اسرائیل در بین نیازمندان قم
  • فعالیت ۴۲ گروه جهادی تویسرکان در سال جدید
  • خدمات رسانی گروه جهادی دانشگاه پیام نور استان در بهمئی
  • مهمترین «انتخابات دور دوم» ادوار مجلس با ۴۵ کرسی تاثیرگذار
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد
  • مهمترین اقداماتی که در شرایط اضطراری باید انجام داد + فیلم
  • خودسازی و محرومیت‌زدایی مهمترین هدف اردو‌های جهادی است
  • مبارزه با آفات کشاورزی با استفاده از پهپاد
  • عضو شورای شهر رشت بازداشت شد