Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@13:30:40 GMT

کرونا چقدر به گردشگری خراسان رضوی خسارت زد؟

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۸۱۱۸

کرونا چقدر به گردشگری خراسان رضوی خسارت زد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یوسف بیدخوری روز چهارشنبه سوم اردیبهشت افزود: این میزان خسارت به دلیل تعطیلی واحدهای اقامتی از اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹ در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، خانه‌های مسافر، دفاتر خدمات مسافرتی، شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری سلامت، اقامتگاه‌های بومگردی، راهنمایان گردشگری، موسسات آموزشی گردشگری، مجتمع‌های گردشگری و مراکز رفاهی و پذیرایی تخمین زده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده ۱۴ هزار و ۷۹۶ میلیارد ریال پیش‌بینی سرمایه در گردش مورد نیاز در این بخش‌هاست.

بیدخوری بیان کرد: از اول اردیبهشت ماه سفرهای بین استانی با اولویت سفرهای ضروری بلامانع اعلام شده است، در چنین وضعیتی برخی بخش‌های گردشگری دچار بلاتکلیفی هستند و مشخص نیست آیا واحدهای اقامتی نیز جزو مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند یا خیر.

وی افزود: با رفع مانع سفرهای بین استانی، ادامه وضعیت موجود و تعطیلی واحدهای اقامتی رسمی، نگرانی ورود دوباره واحدهای اقامتی غیر مجاز به چرخه اقامت را تقویت کرده است.

بیدخوری ادامه داد: در این زمینه برخی واحدهای اقامتی از جمله ۲۷ هتل از مجموع ۲۳۸ هتل استان تقاضای بازگشایی داشته‌اند.

وی در خصوص روند بررسی و تعیین تکلیف وضعیت فعالیت واحدهای اقامتی رسمی در ستاد استانی مقابله با کرونا نیز گفت: نامه‌ای با مضمون درخواست تعیین تکلیف در این زمینه به معاون زیارت استانداری به عنوان نماینده این بخش در ستاد استانی مقابله با کرونا ارسال شده است که نتیجه آن پس از طرح در جلسه ستاد در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

استان خراسان رضوی با ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه اول کشور را در این زمینه دارد.

کد خبر 503808 برچسب‌ها سفر - گردشگری كرونا در ايران استان خراسان رضوی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر گردشگری كرونا در ايران استان خراسان رضوی واحدهای اقامتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۸۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی ۱۶۴ اقامتگاه بوم‌گردی خراسان رضوی از گردشگران

معاون گردشگری اداره کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از خدمات رسانی ۱۶۴ اقامتگاه بوم گردی و سنتی خراسان رضوی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار استانها -

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از مشهد، اظهار داشت: استان خراسان رضوی مفتخر به وجود بارگاه منور رضوی است و همه ساله به‌ویژه در ایام نوروز میزبان خیل عظیم زائران و مسافران حضرت علی ابن موسی الرضاست، در همین راستا  164 واحد اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی در سطح استان احداث شده است که در نوروز امسال با رعایت شئونات ماه مبارک رمضان مشغول ارائه خدمات اقامتی و پذیرایی به‌ویژه افطار به گردشگران و زائران هستند.

مسئول کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: فلسفه وجودی اقامتگاه‌های بوم‌گردی کمک به توسعه کمی و کیفی جوامع محلی و روستاها، حفظ اصالت، هویت و معماری بومی مناطق مختلف و نیز ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و ارائه خدمات پذیرایی و اقامتی در شان به علاقه‌مندان و گردشگران است.

وی تصریح کرد: ظرفیت اقامتی بوم گردی‌ها و اقامتگاه‌های سنتی خراسان رضوی حدود 4500 نفر است و بیشترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی به ترتیب در شهرستان‌های طرقبه و شاندیز، گناباد، خواف، کلات، نیشابور، چناران، گلبهار، تربت‌حیدریه، کوهسرخ و درگز قرار دارد.

بیدخوری عنوان کرد: با نظارت مستمر و در راستای رعایت مقررات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تلاش هستیم تا تجربه اقامتی ایمن و همراه با سلامتی را با کمک مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایجاد کنیم.

وی افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی محلی برای ارائه فرهنگ اصیل میزبانی به گردشگران است که خاطره سفر را برای آنها شیرین می کند.

مسئول کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با بیان این‌که این استان دارای اقوام، فرهنگ و اقلیم‌های مختلفی است که بخشی از این تنوع فرهنگی و اقلیمی در اقامتگاه های بوم‌گردی به نمایش گذاشته می‌شود، یادآور شد: گردشگران و زائران ورودی به خراسان رضوی می‌توانند در مسیر تشرف به شهر مشهد و یا بعد از زیارت امام رضا(ع) اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی استان را برای ادامه سفر خود انتخاب کنند.

بیدخوری افزود: در سال 1402 چهار اقامتگاه سنتی با ظرفیت اقامتی 75 نفر در سطح شهر مشهد( محدوده اطراف حرم) برای کمک به میزبانی شایسته از زائران مورد بهره‌برداری قرار گرفت که هم‌اکنون این اقامتگاه ها به زائران و مسافران خدمات رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۵ میلیارد ریال وجه به شاکیان واحدهای صنفی
  • خدمات رسانی ۱۶۴ اقامتگاه بوم گردی خراسان رضوی در ایام نوروز
  • میزبانی ۱۶۴ اقامتگاه بوم‌گردی خراسان رضوی از گردشگران
  • ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی اقامت کردند
  • اقامت ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی
  • بازدید بیش از ۸۳۳ هزار گردشگر از جاذبه‌های آذربایجان‌غربی
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • کاهش ۷۰ درصدی حضور مسافران در واحدهای پذیرایی و اقامتی خراسان شمالی
  • ۳۵۲ گروه تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی بر بازار نظارت دارند
  • میانگین ظرفیت اشغال تمام واحدهای اقامتی مشهد ۳۹ درصد است/ کماکان ظرفیت پذیرش مسافر داریم