Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:51:19 GMT

داشتن آب شرب سالم ابتدایی ترین حقوق شهروندی است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۸۳۷۲

داشتن آب شرب سالم ابتدایی ترین حقوق شهروندی است

ابراهیم انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه برخی از شهروندان صومعه سرایی به ویژه در مناطق روستایی از نداشتن آب شرب سالم ناراضی بوده و گلایه‌هایی دارند، اظهار کرد: داشتن آب شرب سالم و بهداشتی یکی از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه طی ارسال نامه‌ای از ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی و شبکه بهداشت درمان درخواست شده تا داشتن آب شرب بهداشتی سالم و سلامت شهروندان را تضمین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان صومعه سرا با تأکید بر اینکه ادارات متولی باید برای تعمیر و نگهداری شبکه‌های آبرسانی اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: در صورت فرسوده بودن لوله‌های آبرسانی و یا ایجاد آلودگی به هر دلیلی در طول شبکه دستگاه‌ها متولی باید در جهت رفع مشکل وارد عمل شوند.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های مذکور باید برای کنترل سلامت آب شرب از خروجی تصفیه خانه‌ها تا منازل شهروندان و کنترل سلامت آب در آبگیرها و شناسایی عوامل مخاطره آمیز در سطح حوزه برای تأمین و بهبود کیفیت آب شرب سالم برای شهروندان اقدامات لازم صورت گیرد.

انصاری با اشاره به اینکه این موضوع حائز اهمیت است، ادامه داد: اداره بهداشت و درمان نیز به صورت مستمر نسبت به انجام نمونه برداری از آب شرب شهروندان در جهت کنترل آلودگی اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه حفظ حقوق عمومی و اقامه دعوی لازم در این مورد با دادستان است این مرجع پس از انجام کارشناسی و شناسایی عاملین اقدام قانونی را انجام خواهد آورد.

کد خبر 4906668

منبع: مهر

کلیدواژه: صومعه سرا آب شرب آلودگی آب ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا ایلام ستاد مقابله با کرونا شهرکرد قزوین کمک به نیازمندان بارش باران ماه مبارك رمضان بیرجند استانداری قزوین جهش تولید آب شرب سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بمناسبت هفته سلامت اهالی روستای یارعزیز تکاب با حضور در همایش پیاده روی خانوادگی مسیر روستا  دل طبیعت را پیاده روی کردند.

در این همایش شرکت کنندگان در پیاده روی خانوادگی با صرف صبحانه سلامت ، بر نقش  تغذیه سالم و داشتن فعالیت بدنی در سلامت جسم و روح تاکید کردند.

روستائیان با تهیه آش دوغ محلی ، نان و پنیر و خرما صبحانه ای سالم در دل طبیعت صرف کردند.

دیگر خبرها

  • همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب
  • باران بهاری هوای مشهد را پاک کرد
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای اصفهان صادر شد/انیروهای امدادی در حالت آماده باش