Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@11:46:05 GMT

هجوم مجدد ملخ‌ها به جنوب کرمان

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۸۸۸۱

هجوم مجدد ملخ‌ها به جنوب کرمان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مجید فرخی مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی جنوب کرمان در رابطه با حمله ملخ‌ها به جنوب استان کرمان گفت: موج اول ریزش ملخ از هشتم بهمن‌ماه آغاز شد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه کشور عربستان مبارزه جدی در کنترل مبارزه با ملخ را در سال گذشته انجام نداد، ملخ‌ها به سمت ایران آمده و وارد کشور شدند؛ ملخ‌ها از تنگه هرمز عبور و استان‌های جنوبی کشور از جمله خوزستان، بوشهر، فارس و جنوب استان کرمان را آلوده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی جنوب استان کرمان بیان کرد: در موج اول حمله ملخ‌ها؛ استان‌های هرمزگان، بوشهر و قسمتی از شهرستان‌های جنوبی استان کرمان مثل منوجان، رودبار و قلع گنج درگیر این آفت شدند.

فرخی از اتخاذ تمهیدات خاص برای مقابله با این آفت خبر داد و تصریح کرد: یک فروند هواپیمای سمپاش برای مقابله با این آفت در جنوب استان مستقر شده است.

او بیان کرد: موج ملخ‌های صحرایی که بیشتر برای تکثیر وارد ایران می‌شوند؛ در دشت جازموریان مستقر هستند و به باغات و مزارع آسیبی نمی‌رسانند. شایان ذکر است که این ملخ‌های دریایی (صحرایی) در مکان‌هایی که کانون آلودگی بوده و همچنین از نظر پوشش گیاهی، بافت خاک و رطوبت مناسب باشند استعداد تکثیر داشته و مستقر می‌شوند.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی جنوب استان کرمان افزود: با توجه به بارندگی‌های اخیر در جازموریان و پوشش گیاهی خوب، بافت خاک و رطوبت مناسب این منطقه مستعد برای تکثیر ملخ‌های صحرایی است.

او از آغاز مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستان منوجان از روز گذشته خبر داد و بیان کرد: روز گذشته اولین گزارش ورود ملخ‌ها در شهرستان منوجان را داشتیم ملخ‌ها در آنجا تخم‌ریزی کرده‌اند از همان دیروز کار مبارزه با پور را در شهرستان منوجان آغاز کردیم و از فردا نیز مبارزه با ملخ صحرایی که وارد جازموریان شده در منطقه سولان دشت جازموریان انجام خواهد شد.

فرخی اظهار کرد: تا کنون این آفت به باغات خسارتی وارد نکرده است و از زمان ورود موج اول این آفت تا کنون در بیش از یک هزار هکتار از باغات و مزارع این منطقه اقدامات مبارزه‌ای با ملخ صحرایی انجام شده است.

او خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار هکتار پیش‌بینی سطح مبارزه با این ملخ صحرایی است که عمده مبارزه ما از ۱۰ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی هجوم ملخ ها جنوب استان کرمان ملخ صحرایی ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۸۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی، با بیان اینکه تربیت معلم ادای یک امانت مهم است؛ گفت: دانش آموزان ارزشمندترین سرمایه خانواده‌ها و بزرگترین گنج آینده کشور اند لذا مهمترین دغدغه ما تربیت معلم است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مصوبه کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان در این جهت است که آزمون اختصاصی تربیت معلم بخشی از آن است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: سال گذشته ۲۵ درصد بر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان افزوده شد و طبق برنامه هفتم توسعه سالانه ۲۵ درصد بر ظرفیت دانشگاه افزوده خواهد شد.

صحرایی با تاکید بر اینکه قانون باید اجرا شود؛ گفت: قانون هم می‌گوید تنها راه جذب معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخورد قاطعانه با متصرفین اراضی ملی در جنوب کرمان
  • جلوگیری از قاچاق ۳۰ هزار لیتر گازوئیل در سیرجان 
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان آغاز شد
  • آغاز برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • تولید بذر هیبرید انواع فلفل گلخانه‌ای در جیرفت
  • اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان برداشت شد
  • آغاز برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در جنوب کرمان، الگوی موفق جهش تولید