Web Analytics Made Easy - Statcounter

لطف‌الله رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: امسال با افزایش وسعت کشت غلات به عنوان جایگزین کشت گیاهان آب بر مانند صیفی جات، وسعت کشت گندم و جو در استان سمنان به ۳۸ هزار هکتار رسید.

وی بیان کرد: از مجموع ۳۸ هزار هکتار وسعت کشت غلات، ۲۲ هزار هکتار مربوط به کشت گندم و ۱۶ هزار هکتار مربوط به کشت جو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سال گذشته وسعت اراضی زیرکشت گندم در استان سمنان ۲۱ هزار هکتار بود که امسال با کاهش وسعت کشت صیفی‌جات و کشت گیاهان پرآب‌بر، یکهزار هکتار به وسعت کشت گندم افزوده شد.

رضایی تصریح کرد: وسعت کشت جو در استان سمنان سال گذشته ۱۵ هزار هکتار بود و امسال با افزایش یک هزار هکتار این گونه گیاهی به جای صیفی‌جات، جوزارهای استان سمنان به ۱۶ هزار هکتار رسید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: بخش عمده کشت گندم در استان مربوط به شهرستان میامی است.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زمین زراعی و بقیه اراضی در مرحله آیش است.

برچسب‌ها گندم سمنان اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم سمنان اراضی کشاورزی گندم سمنان اراضی کشاورزی استان سمنان هزار هکتار وسعت کشت کشت گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از مبارزه شیمیایی با بیماری‌های لکه برگی و فوزاریوم در ۲۰ هزار هکتار از گندمزار‌های این شهرستان خبر داد.


غلامرضا قنبری بیماری زنگ زرد، فوزاریوم خوشه، سفیدک پودری گندم، سپتوریوز برگی و لکه خرمایی را از بیماری‌های مهم گندم برشمرد و افزود: با بیماری فوزاریوم در ۶ هزار هکتار مزارع گندم این شهرستان مبارزه شد.


وی با اشاره به سرکشی مستمر کارشناسان حفظ نباتات و مروجین پهنه از مزارع گندم تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب جهت انتشار بیماری‌ها، انتظار می‌رود کشاورزان به توصیه‌های گیاه پزشکی و همکاران حفظ نباتات توجه کنند.

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۲۰۰ هکتار اراضی سمنان آغاز شد
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه