Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-29@08:07:26 GMT

ساخت داروی ضدویروس‌گیاهی برای درمان کرونا

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۹۱۳۲

ساخت داروی ضدویروس‌گیاهی برای درمان کرونا

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شهرام قراچورلو عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و متخصص پاتولوژی، معتقد است با مطالعه برروی چند گیاه دارویی، به دارویی ضد ویروس برای درمان بیماری های ویروسی از جمله کرونا دست پیدا کند.

او می‌گوید ساخت این داروی گیاهی، حاصل چندسال تحقیق و پژوهش است که تا کنون هیچ گزارشی را درباره نتایج آن اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص پاتولوژی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره آزمایش‌های انجام شده برروی این گیاه ضد ویروس گفت: قسمتی از آزمایش بر روی این داروی گیاهی در موش صحرایی، و قسمت دیگر آن در طیور( مرغداری ) صورت گرفته و نتایج چشمگیری در مبارزه با بیماری‌های ویروسی و ترمیم بافت‌ها را نشان داده است . به همین دلیل پس از شیوع ویروس کرونا، اعلام این آنتی ویرویس به این نتیجه رسیدیم که بحث‌های علمی را برای تایید اثر گذاری این دارو با استادان دانشگاه علوم پزشکی تبریز آغاز کنیم تا در صورت تایید برای بیماران بیمارستان امام رضا(ع) تجویز شود. هم اکنون در حال طی مراحل اخذ کد اخلاقی این دارو قرار داریم.

قراچورلو ادامه داد: این انتی ویروس گیاهی با نام«complexَAnti Viral» هیچ گونه مشابه داخلی و خارجی ندارد و برای پیشگیری و درمان بیماری‌های ویروسی کاربرد دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تبریز گفت: پیشگیری ‌و درمان انواع بیماری‌های ویروسی RNA و DNAاز جمله ویروس آنفلوانزا، ویروس خانواده کروناویروس، ویروس سرماخوردگی، ویروس های ایدزHIV1 , HIV2 روتا ویروس، ویروس های هپاتیت B,C، کلسی ویروس، توگاویروس،موربیلی ویروس، سیتومگالوویروس ها و سایر ویروس ها اثر گذار است.

وی با اشاره به اثرات ضد باکتریایی این ویروس تصریح کرد: از جمله اثرات جانبی دیگر این عصاره دارویی گیاهی، اثر ضد میکروبی آن هست که برعلیه باکتری های Ecoli ، سالمونلا، پاستورلا، استافیلوکوکها، استرپتوکوک و... اثر دارد و معمولا به دنبال عفونت های ویروسی به صورت فرصت طلب در بیماری‌های ویروسی ظاهر می شوند.

اثرات در سیستم ایمنی و ترمیمی
قراچورلو تقویت سیستم ایمنی و ترمیمی را از دیگر اثرات این داروی گیاهی دانست و گفت: این داروی گیاهی در تقویت سیستم ایمنی و بنیه جسمانی و افزایش نوزایش سلولهای جدید و ترمیم بافت و سلول‌های اسیب دیده دراثر بیماری‌های ویروسی اثر گذار است.

مکانیسم اثر عصاره گیاهان دارویی

این متخصص پاتولوژی با اشاره به مکانیسم اثر گیاهان دارویی بیان کرد: ترکیباتی در این دارو ضد ویروسی وجود دارد که در مقام اول، روی گیرنده‌هایی که قرار است ویروس های بیماریزا در آن مستقر شوند و بیماری را ایجاد کنند می نشیند و مانع اشغال شدن گیرنده‌های سلول و ایجاد بیماری توسط ویروس ها خواهد شد.

وی اضافه کرد: با وجود آنتی اکسیدان های قوی در این ترکیب دارویی که مانع از آسیب سلولی در جریان بیماری ویروسی شده، می تواند در امر بازسازی و ترمیم سلولی نیز به بافت اسیب دیده حاصل از فعالیت ویروس ها کمک کند. همچنین این عصاره دارویی ضد ویروس‌های DNA ,RNA اثر گذاشته و مانع از تکثیر ویروس های بیماریزا در سلول‌های مبتلا خواهد شد.

این استاد دانشگاه واحد تبریز اضافه کرد: مکانیسم دیگر این عصاره دارویی، تقویت سیستم ایمنی با مکانیسم افزایش تعداد سلولهای لنفوسیت‌های t و B ولنفوسیت NK است وحتی با افزایش قدرت فاگوسیتوز لنفوسیت‌ها، و موجب تقویت مسیر کمپلمان‌ها می‌شود.

قراچورلو با اشاره به ترکیبات این عصاره گیاهی گفت: ترکیبات این عصاره با اتصال به جایگاه فعال آنزیم‌های سیکلواکسیژناز ولیپواکسیژناز، IKK را غیر فعال کرده و از فسفریله شدن و در نتیجه جداشدن IKβ جلوگیری می‌کند. به این ترتیب تولید mRNA کلیه سایتوکاین ها و مولکول‌های ناشیاز اتصال NF-Κb به DNAمتوقف می‌شود و با بلوک کردن IL1,IL2 .IL6,IL8 و TNF.a و کیموکایین ها، سبب مهار سایتوکاین‌های التهاب زا و افزایش IL10 می‌شود که برای کاهش التهاب و بهبود علائم بسیار مناسب است.

وی ادامه داد: این فرآیند باعث بهبود و افزایش سیستم ایمنی سلولار و حتی نهایتا مسیرهومورال می گردد که سطح CRPو سایتوکاین‌های التهاب زا از جمله IL.1β, TNF.αرا که در طول التهاب مزمن افزایش یافته اند، کاهش دهد که با کاهش بیان سایتوکاین‌های التهاب زا از جمله IL.1β ,IL6و TNFα سبب کاهش التهاب و تب در بیماران ویروسی خواهد شد.بعلاوه میتواند رادیکال هیدروکسیل و پروستاگلاندین را نیز کاهش دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تبریز تاکید کرد: بیماران عموما با علائمی چون افزایش تب وکاهش اشتها و پنومونی حتی تهوع و اسهال روبرو هستند لذا این عصاره گیاهی و دارویی باعث کاهش تب و با اثرات ضد تهوع و ضد سرفه، موجب بهبود نسبی اشتها در بیماران و افزایش بنیه جسمانی آن ها خواهد شد.

قراچورلو اظهار کرد: از جهت اینکه گلوکزخون موجب افزایش تثبیت ویروس‌ها و گلوکز داخل سلولی و مصرف آن با چرخه کربس در سلول‌های الوده، تولید ATP که صرف ریبوزوم‌ها برای تکثیرRNA , DNA را در پی خواهد داشت، لذا این دارو با مکانیسم کاهش میزان گلوکز خون باعث کاهش میزان تکثیر ویروس ها خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با کاهش میزان گلوکز خون توسط این عصاره گیاهان دارویی وفعال شدن چرخه چربی سوزی از جهت تامین انرژی سلولی در مسیر تولید کتون، مسیر کتونومی افزایش می یابد و لذا ویروس در داخل سلول با حضور این ماده تکثیر نمی‌یابد.

انتهای پیام/

108 / 167 داروی کرونا ویروس کرونا شهرام قراچورلو دانشگاه آزاد تبریز هیئت علمی داروی گیاهی طب سنتی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: داروی کرونا ویروس کرونا دانشگاه آزاد تبریز هیئت علمی داروی گیاهی طب سنتی بیماری های ویروسی داروی گیاهی دانشگاه آزاد سیستم ایمنی هیئت علمی ویروس ها ضد ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۹۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌های ساده خانگی درمان مشکلات روده در طب سنتی + فیلم

 گیاهان بسیار زیادی برای درمان انواع مشکلات روده در طب سنتی وجود دارد که همه ما از گذشته با آن‌ها آشنا هستیم و حداقل یک بار از آن‌ها استفاده نموده ایم.

هر یک از گیاهان دارویی اثر درمانی مفیدی بر عملکرد روده دارند برای مثال برای درمان اسهال و یبوست باید براساس طبع خود از گیاه‌های دارویی استفاده شود.  

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • سقز چیست و چه خواصی دارد؟
  • چرا بجای درمان های گران قیمت از سقز استفاده نکنیم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • قوی‌ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز
  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • راهکار‌های ساده خانگی درمان مشکلات روده در طب سنتی + فیلم
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس