Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره بهزیستی شهرستان شیروان از راه اندازی سامانه خودارزیابی روانشناختی در بحران ویروس کرونا خبر داد.

«علی اکبر آرام» روز چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان از راه اندازی سامانه خودارزیابی روانشناختی در بحران ویروس کرونا خبر داد و اظهارداشت: این سامانه توسط سازمان بهزیستی به منظور غربالگری هوشمند افراد جامعه و پیگیری آسیب‌های روانشناختی ناشی از بحران ویروس کرونا راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اداره بهزیستی شهرستان شیروان بیان داشت: همشهریان و هم استانی های عزیز می توانند با مراجعه به آدرس سامانه به نشانی http://corona.behzisti.ir علاوه بر تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی به سوالات تخصصی پاسخ دهند.

 

آرام عنوان کرد: در این سامانه با غربالگری سیستماتیک استرس، اضطراب و افسردگی، توصیه‌های علمی متناسب با شرایط روانشناختی فرد به وی ارائه می‌شود.‌

 

رییس اداره بهزیستی شیروان اظهار داشت: این سامانه به عنوان یکی از محورهای ارجاع به خدمات تخصصی خط ۱۴۸۰ و پس از آن به مراکز مشاوره تخصصی است.

 

 آرام خاطر نشان کرد: در این سامانه متناسب با نمره غربالگری کسب شده توسط افراد، توصیه‌های روانشناختی ارائه می‌شود و در صورتی که نمره غربالگری بالاتر از حد طبیعی بود افراد می‌توانند با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه خود ارزیابی روانشناختی، کد شناسه خدمت دریافت کنند و با صدای مشاور (۱۴۸۰) تماس بگیرند تا از خدمات تخصصی بهره مند شوند و چنانچه بر اساس تشخیص و مصاحبه مشاوران و روانشناسان صدای مشاوره به خدمات تخصصی نیاز باشد، به مراکز تخصصی سازمان ارجاع می‌شوند.

 

وی، شناسایی داوطلبین برخوردار از سلامت روحی و جسمی، برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به شهروندان با کمک جامعه روانشناسی و تأمین و توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی برای اقشار تحت پوشش با مشارکت خیرین را از جمله وظایف و مأموریت‌های سازمان بهزیستی در این طرح عنوان کرد.

 

وی افزود: جهت رفاه و ارتقاء سطح سلامت روان شهروندان خط ۱۴۸۰ اداره بهزیستی شیروان در این ایام به صورت سه شیفت کاری از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل فعال بوده و آماده پاسخگویی به مردم است.

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا روانشناختی سامانه بحران ویروس کرونا اداره بهزیستی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۹۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسام‌الدین حسینی عصر سه شنبه در بازدید سرزده از کمپ ترک اعتیاد شهرستان دیلم، افزود: دستگاه‌هایی که طبق قانون مکلف به ارائه خدمات به کمپ‌های ترک اعتیاد هستند به وظایف خود عمل کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دیلم افزود: طی مکاتبه‌ای رسمی موارد و تکالیف قانونی را به دستگاه‌های موصوف اعلام می‌کنیم و با ترک‌فعل در این خصوص به‌شدت برخورد می‌کنیم.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: مدیران صرفاً برای تهیه گزارش به کمپ ترک اعتیاد و سایر مراکز خدمات رسان مراجعه نکنند بلکه هر بازدید باید مؤثر و مشکل زدا از این مجموعه و مددجویان آن باشد.

وی ضمن تشکر از مسئول کمپ و رئیس بهزیستی شهرستان دیلم تاکید کرد: بهزیستی باید ضمن ارائه خدمات به مدد جویان پس از دوره درمان نظارت ویژه و مستمر بر اشتغال این افراد داشته باشد.

کد خبر 6080376

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد
  • مشاوران پلیس مرکزی بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند
  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان
  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • تدوین سند سلامت روانی جامعه/ بیمه ها تمام خدمات روانشناسی را حمایت کنند
  • راه اندازی بخش VIP در بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان
  • افسردگی شایع‌ترین اختلال روان/ تدوین پیش نویس سند سلامت روان
  • تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه ویژه ناشنوایان گلستان امضا شد