Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@22:47:49 GMT

معاون وزیر بهداشت مامور پیگیری بیمه سلامت دستیاران شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۰۰۲۹

معاون وزیر بهداشت مامور پیگیری بیمه سلامت دستیاران شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به همراه دکتر سید عابدین حسینی آهنگری مشاور، دکتر حسن زائری‌لطف مدیر کل فرهنگی، رحمان خدابنده‌لو مدیرکل دانشجوی، بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با حضور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تلاش‌های بی وقفه دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلان‌شهر تهران تقدیر و تشکر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد با تدابیر اتخاذ شده و همراهی مردم هرچه سریعتر از بحران کرونا عبور کنیم. در حاشیه این دیدار معاون وزیر بهداشت از دستور وزیر بهداشت جهت پیگیری روند ایجاد «بیمه سلامت» برای دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی خبر داد.

معاون وزیر بهداشت گفت: ما اعتقاد داریم دکتر زالی در تهران می‌تواند سدشکن باشد و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز می‌توانند از این روند الگوگیری کنند، بسیاری از  امور مربوط به مقابله با کرونا در شهر تهران با درایت دکتر زالی در حال انجام است و این جای شکر دارد که این مقام مسؤول با دقت و نکته سنجی، ریز آمار بخش‌های مختلف درگیر با بیماری کرونا در تهران و حاشیه این شهر و درصدهای دقیق آمارهای تعیین کننده در خصوص این بیماری در کلان شهر تهران را جهت مقابله با کرونا در اختیار دارد، برای ایشان و تیم همراه ارزوی موفقیت در مسیر پیش رو را داریم.

وی درباره مهمترین موضوعات حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در ماه‌های اخیر در حوزه کرونا، گفت: در حوزه فرهنگی دانشجویی موضوع مهم زمان بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

لاری افزود: در این خصوص نظرات بر این اساس است که با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته آموزش‌های مجازی تا نیمه‌های خرداد ماه جاری ادامه پیدا کند اما در ادامه اگر شرایط کشور اجازه دهد و بحث انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر به زیر یک درصد کاهش پیدا کند، ما می‌توانیم امیدوار باشیم که ترم تحصیلی در حوزه دروس عملی را بتوانیم در تیر و مرداد ماه جاری در دانشگاه‌هایی که این شرایط و امکان را دارند برگزار و این ترم را به اتمام برسانیم.

وی با بیان این‌که تمام این برآوردها بسته به رفتار مردم و رفتار ویروس دارد و تا زمانی که شرایط از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مناسب این روند گزارش نشود ما نمی‌توانیم شاهد بازگشایی دانشگاه‌ها باشیم، گفت: نگرانی ما در خصوص دانشگاه‌ها از این جهت است که با توجه به نبود واکسن بیماری و سرد شدن هوا در آبان ماه جاری بازهم این بیماری ادامه‌دار باشد و بر این اساس برنامه دراز مدتی را در این خصوص طراحی می‌کنیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: البته رفتار ویروس کاملا مشخص نیست، در انتظاریم ببینیم تا نیمه اردیبهشت ماه چه اتفاقی خواهد افتاد اما در مجموع تمامی تصمیمات و برنامه‌های طراحی شده بر اساس پیش بینی‌هایی که می‌توان از رفتار مردم و ویروس در آینده داشت، دیده شده است و متناسب با هر شرایطی برنامه لازم در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها اعمال می‌شود.

وی به موفقیت کسب شده جهت ارایه وام دستیاری به دانشجویان اشاره و خاطر نشان کرد: برای اولین بار به همت صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، وام دانشجویی مختص دانشجویان دستیاری داده خواهد شد و از طرفی مساعدت‌های در خصوص شهریه خوابگاه‌ها و بازپرداخت وام‌های دانشجویی در دوران کرونا دیده شده است.

لاری افزود: بر این اساس هزینه اجاره‌بهای خوابگاه‌های دانشجویی به مدت زمان حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها بستگی دارد و به هیچ عنوان از دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های دانشجوی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا با تعطیلی دانشگاه‌ها و تخلیه خوابگاه‌های خود مواجه شده‌اند اجاره‌بهای خوابگاهی اخذ نمی‌شود، البته دانشجویانی که در این زمان در خوابگاه‌ها حضور داشته و دارند باید اجاره‌بهای مدت حضور خود در خوابگاه را پرداخت کنند.

وی با تاکید بر این‌که اگر بنا باشد دانشگاه‌ها برای آموزش دروس عملی باز شود باید با معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران که در دسترس ما هستند جلساتی داشته باشیم تا ارزیابی کامل از خوابگاه‌ها، نحوه استقرار دانشجویان در هر خوابگاه و میزان ملزومات حفاظتی از دانشجویان را داشته باشیم، گفت: در این میان تعدادی از دانشجویان از این گردونه حذف می‌شوند زیرا کار عملی ندارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درباره اعلام حضور دانشجویان دکتری تخصصی در دانشگاه‌ها گفت: تعداد این دسته از دانشجویان زیاد نیستند و هر روز هفته نیز در دانشگاه‌ها حضور ندارند و ما می‌توانیم رفتار ویروس و نحوه مراقبت از دانشجویان در برابر ویروس کرونا را از زمان حضور این دسته از دانشجویان در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها با جدیت و دقت انجام دهیم و نتیجه مراقبت و تلاش خود را در صورت بازگشایی دانشگاه‌ها برای همه دانشجویان علوم پزشکی تعمیم داده و بدانیم چگونه طبق دستورالعمل‌های علمی باید رفتار کنیم.

لاری در خصوص ایجاد بیمه سلامت برای دانشجویان دستیاری و دکتری بر اساس تاکید وزیر بهداشت، بیان داشت: من مسؤول پی‌گیری راه‌اندازی بیمه سلامت برای دانشجویان دکترای تخصصی و دستیاران شده‌ام و در تلاشیم به زودی بیمه سلامت این دسته از دانشجویان برقرار شود. وزیر بهداشت نظر قطعی در این خصوص دارد و به بنده دستور داد تا شرایط لازم برای اجرایی شدن این مهم را فراهم کنیم که مطمئنا به زودی شرایط آن را به دانشجویان اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 4906796

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی علیرضا زالی ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ها دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران علی خاکی صدیق دانشگاه تربیت مدرس دانشجویان دانشگاه های ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی معاون وزیر بهداشت مقابله با کرونا دانشگاه ها خوابگاه ها بیمه سلامت شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه پدر پیوندکبد ایران به وزیر بهداشت دولت هاشمی بعد از بازنشستگی اجباری/شما به صندلی استادممتازی دانشگاه تهران نیاز نداشتید،آن صتدلی نیازمند شما بود

به گزارش خبرآنلاین، اخیرا دانشگاه علوم پزشکی تهران و 40 استاد دیگر رشته های مختلف پزشکی را بازنشسته و اخراج کرده است.

دکتر ملک زاده که در زمره این استادان است در نامه ای گلایه آمیز به این شیوه انتقاد کرد.

اینک پروفسور علی ملک حسینی در نامه ای خطاب به ملک زاده به این موضوع پرداخته است.

در این نامه که بیت مشهور "قدر زر زرگربداند ، قدرگوهر گوهری" آغاز شده آمده است:شنیدم که مسئولین محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران شمارا به شکلی عجولانه و بی خبرانه بازنشسته کرده اند ،حقیقتش این خبر برایم بسیار نگران کننده و شوک آوربود

به خودم گفتم مگرفردی دلسوز تر وطن پرست تر ، باسواد تر وازهمه مهمتر خدمت گذارتر از ملک زاده درمیان استادان دانشگاهها وجود دارد که چنین تصمیم نسنجیده ای درموردش گرفته اند ؟ آیا این افراد از تلاش های صادقانه وخستگی ناپذیر شما درطول ۴۵ سال گذشته خبرندارند ونمی دانند که شما جزء استثنائی ترین افرادی بودید که باوجود کسب مقام اول ودومی پزشکی چه دردورهٔ دانشجوئی وچه در دورهٔ دستیاری دانشگاه پهلوی سابق ماندن درایران را به رفتن به غربِ وسوسه انگیز که خیلی ها آرزویش را داشتند ترجیح دادید؟ آیا این دوستان نمی دانندکه شما درروزهای سخت اول انقلاب داوطلبانه به عنوان سرپرست یک تیم جهادگر پزشکی درکرد ستان شلوغ ونا آرام خدمت کرده اید ونمی دانند که درسخت ترین شرایط جوان ترین رئیس دانشکدهٔ پزشکی وجوانترین رئیس دانشگاه شیراز بوده اید؟ آیا نمی دانند که شما بزرگ ترین کارتحقیقاتی تاریخ ایران را درناحیهٔ گلستان وترکمن صحرا انجام داده اید که از افتخارات کشور محسوب می شود وآیا اینان نمی دانند که شما درکارآموزش وپژوهش و تربیت متخصص وفوق تخصص و محقق چه کارهای منحصر به فردی کرده اید وباپشتکار وتلاشی ستودنی زیر زمین بیمارستان دکتر شریعتی را به بهترین بخش تحقیقاتی گوارش وکبد کشور تبدیل کرده اید؟ وچندین آیانمی دانند دیگر که نیازی به گفتنشان نمی بینم . در ادامه نامه دکتر ملک حسینی آمده است: جناب دکترملک زاده شما به این صندلی استادممتازی دانشگاه هیچ نیازی نداشتید ولی این صندلی به شما بسیار نیازمند است چون کسی لایق تر وسزاوارتر از شما برای تکیه زدن براین کرسی درکشور وجود ندارد . شما یک الگوی تمام عیار برای نسل جوان هستید که مهمترین بعد و وجههٔ این الگو ترجیح دادن کار وخدمت دروطن با وجود امکان کار در بهترین مراکز پزشکی دنیا می باشد بنده به عنوان فردی که در۴۳ سال گذشته شاهد خدمت بسیار دلسوزانه ، صادقانه و عالمانهٔ شما بوده ام از آن بیم دارم که چنین برخوردی سبب نا امیدی کسانی گردد که شما الگویشان بودید ومی خواستند دروطن بمانند . اما برادر عزیزم جناب دکتر ملک زاده باور کنید که من این تصمیم ناخوشایند را به فال نیک می گیرم زیرا خودت می دانی که بیش از ده سال است من و همکارانم دنبالت بودیم که مابقی عمر را بیائید شیراز وشما هم بارها قول داده بودید و نیامدید. لطفاً هرچه زودتر برگرد شیراز ، خودت می دانی که ما از همان اول هم مخالف رفتنت به تهران بودیم ، لطفاً برگرد تا جوانهای زیادی که مشتاق آمدنت هستند خوش حال شوند و ما هم به امید خداوند بتوانیم از تجربیات ذیقیمت شما برای گسترش بخش های تحقیقاتی پیوند کبد وگوارش استفاده کنیم. مهمتر این که دیگر لازم نیست راه طولانی تهران به بالاده را طی کنید و هروقت دلت گرفت می توانی خیلی راحت راهی کازرون و بالا ده شوی و باحضور بر تربت پاک پدر و مادرت که عشق به خاک وطن را در دلت کاشته اند .فاتحه ای بخوانی و روحشان را شادکنی و پس از آن هم مثل همیشه خیل بیماران روستائی را که منتظرت هستند معاینه ودرمان کنی .ما بی صبرانه منتظرت هستیم 23302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888216

دیگر خبرها

  • شهید طیب، شهید شاخص دانشجویی۱۴۰۳
  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • اهمیت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت
  • بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان امین اصفهان و عیادت از بیماران
  • ٢۰ هزار بازدید در حوزه بهداشت انجام شده است
  • تشدید نظارت بازرسان بهداشت محیط / انجام بیش از ۶۰۰۰ بازرسی تا ۵ فروردین و پلمب ۵ واحد صنفی
  • وضعیت اخلاق مداری دانشجویان
  • تامین خوابگاه یکی از شروط صدور مجوز برای جذب دانشجوی بین‌الملل + فیلم
  • نامه معاون دادستان کل به وزیر بهداشت برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی
  • نامه پدر پیوندکبد ایران به وزیر بهداشت دولت هاشمی بعد از بازنشستگی اجباری/شما به صندلی استادممتازی دانشگاه تهران نیاز نداشتید،آن صتدلی نیازمند شما بود