Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نورالله قدرتی روز چهارشنبه در اولین نشست شورای تحول و ارتقای بهره‌وری افزود: با توجه به شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا به منظور تعیین تکلیف زندانیانی که به مرخصی اعزام شده‌اند و یا ساماندهی و نحوه بازگشت آن‌ها به زندان باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف کرد.

وی اضافه کرد: برخی از زندانیان از ارفاقات قانونی برخوردارند و ممکن است مشمول قوانین خاصی باشند که کلیه واحدهای قضایی باید بر اساس برنامه زمان‌بندی مسائل و موارد را جمع بندی کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام قدرتی در رابطه با چگونگی رسیدگی به امور زندانیان تصریح کرد: لازم است با فوریت کمیسیونی تشکیل شود و با برگزاری جلسات مستمر در هر روز و حداکثر تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری، وضعیت تمامی زندانیان از نظر استحقاق آزادی مشروط، نظام نیمه آزادی، تعلیق اجرای باقی مانده مجازات، تعویق اجرای مجازات، تبدیل مجازات به سایر مجازات‌ها و بهره مندی از مرخصی منتهی به آزادی بررسی لازم صورت پذیرد.

مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: در صورت استحقاق هر یک از موارد مذکور به جز عفو، بلافاصله با رعایت ضوابط و مقررات قانونی نسبت به صدور حکم اقدام تا بازگشت آن‌ها به زندان منتفی گردد.

حجت الاسلام قدرتی یادآور شد: در رابطه با زندانیانی که استحقاق پیشنهاد عفو را داشته باشند بلافاصله باید فرم پیشنهاد عفو تنظیم شود و در پایان هر روز فرم‌های مربوطه و گزارش عملکرد روزانه به دادگستری کل استان منعکس گردد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بهره وری زندان ویروس زندانیان تکلیف بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه عکس دوشنبه‌های رهایی در یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، نمایشگاه عکس گروهی از ۳۰ هفته بازدید از خانه‌ها و بنا‌های قدیمی و سنتی یزد تحت عنوان «دوشنبه‌های رهایی» با هدف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از تاریخ سوم تا هفتم اردیبهشت ماه همه روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۳ در محل هتل پارسیان صفاییه یزد برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه در دو قسمت عکس با دوربین و عکس با موبایل در مجموع از ۸۰ عکس که توسط بازدید کنندگان دوشنبه‌های رهایی از بنا‌ها و خانه‌های قدیمی ثبت کردند، تشکیل شده و مبالغ ورودی این نمایشگاه نیز در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خواهد بود.

گفتنی است پویش دوشنبه‌های رهایی نزدیک به یک سال است که در استان یزد برگزار و هر دوشنبه یک خانه قدیمی جهت بازدید عموم مردم انتخاب می‌شود و بازدیدکنندگان هر کدام مبلغی را در این بازدید جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا می‌کنند؛ که این پویش با استقبال بسیار خوب اهالی استان یزد همراه بوده و تاکنون موجب آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد شده است.

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار تعیین و تکلیف شد
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • برگزاری نمایشگاهِ عکسِ به نیت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
  • برپایی نمایشگاه عکس دوشنبه‌های رهایی در یزد
  • ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌ها