Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی سیامکی گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس هرگونه برداشت از گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی مرتعی ممنوع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار عصر اترک از شیروان، مصطفی سیامکی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و با عنایت به بخشنامه ها و دستور العمل های واصله از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، برداشت هر گونه گیاه دارویی، صنعتی و خوراکی مرتعی از طبیعت و مصرف آن در بازار مطلقا ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یگان حفاظت این اداره از هرگونه بهره برداری گیاهان دارویی ، صنعتی و خوراکی مرتعی توسط جوامع محلی ممانعت به عمل می آورد و با متخلفان مطابق با قوانین برخورد خواهد نمود.

سیامکی تاکید کرد: مردم باید بدانند که بدلیل برداشت گیاهان دارویی و خوراکی مرتعی به صورت گروهی و عدم رعایت فاصله و موارد بهداشتی در صورت آلودگی یکی از افراد، احتمال آلوده شدن سایر افراد نیز وجود دارد و استفاده از گیاهان خوراکی به صورت خام و تازه، امکان انتشار آلودگی وجود دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان ابزار مورد استفاده در برداشت گیاهان مانند بیلچه یا چاقو که خود ممکن است انتقال دهنده مناسبی برای ویروس کرونا باشد را عامل انتقال ویروس به اندام های گیاه و حمل و نقل از طرق مختلف توسط انسان و چهارپایان را باعث آلودگی دیگر گیاهان دارویی و خوراکی دانست.

مصطفی سیامکی خاطر نشان کرد: اندام های رویش گیاهان (کرک ،تیغ، سرشاخه ها و ریشه...) محل های مناسبی برای عوامل بیماری زا از جمله ویروس کرونا می باشند لذا با توجه به میزان ماندگاری ویروس، احتمال آلوده شدن گیاهان برداشت شده نیز وجود دارد.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: خوراکی مرتعی گیاهان دارویی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۰۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستا حفاظت از منابع ملی و حفظ حقوق بیت المال اجرای دو مورد تبصره ذیل ماده ۵۵ ق ح ب در منطقه سوادرودبار (لاکوم) به مساحت ۴ هزار متر مربع توسط مامورین سرجنگلبانی کارمزد و نیرو‌های حفاظتی ولوپی مورد آزادسازی قرار گرفته و عرصه بازگشت به انفال گردید.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!