Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@20:58:28 GMT

تحویل داروی بیماری های مزمن در محل سکونت

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۰۷۱۵

تحویل داروی بیماری های مزمن در محل سکونت

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی تأمین اجتماعی فارس، اکبرامیری گفت: با توجه به شرایط شیوع کروناویروس و با هدف کاهش حداکثری تردد شهروندان، اقدامی در راستای تأمین داروی مورد نیاز شهروندان مبتلا به بیماری‌های مزمن نظیر دیابت، اعصاب و روان و قلبی و عروقی و … انجام شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا، طی تفاهمنامه‌ای که با اداره کل پست استان فارس منعقد شد، این امکان را فراهم کرده‌ایم که داروهای مورد نیاز این دسته از بیماران، به شکل ماهیانه تأمین و در محل سکونت این افراد به آنان تحویل داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری با یادآوری اینکه یکی از گروه‌های پرخطر در ابتلاء به کووید ۱۹، بیماران مبتلا به امراض مزمن تشکیل می‌دهند، گفت: در این طرح که تبسم نام گرفته، داروی بیماران مزمن مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی به شکل رایگان و به میزان مصرف یک ماه بیمار تأمین و توزیع می‌شود.

او گفت: پزشک مرکز درمانی بر اساس اطلاعات بیماران مزمن با آنها تماس گرفته و پس از اطمینان از وضعیت بیماری و اینکه نیاز به معاینه حضوری ندارد دستور تجویز دارو را صادر می‌کند.

امیری خاطرنشان کرد: داروهای بیماران با درج میزان و نحوه مصرف و تصویر دستورات پزشک توسط پست به بیماران تحویل داده خواهد شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس با بیان اینکه هزینه توزیع آن ۱۱۶ هزار و ۴۰۰ ریال است که توسط پست از بیماران دریافت می‌شود، گفت: این امکان برای تمام شهرستان‌های استان فارس وجود دارد و این مبلغ در هیچ نقطه‌ای از فارس، بیشتر نخواهد شد.

امیری یادآور شد: چنانچه بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن تمایل به حضور در مراکز درمانی و دریافت خدمات معاینه و دریافت دارو در محل این مراکز را داشته باشند، ارسال دارو برای آنان انجام نمی‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان فارس پزشک دارو روابط عمومی مراکز درمانی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هموفیلی ها دارو ندارند؛ خطر معلولیت با درمانی غیر علمی‌

سعید برپروشان درباره اصلی‌ترین مشکل مبتلایان به هموفیلی گفت: اصلی‌ترین مشکل بیماران هموفیلی در حوزه تامین دارو و داشتن درمانی غیرعلمی است چرا که اگر دارو به شیوه غیرعلمی توسط بیماران دریافت شود هدر رفت بودجه دولت و بیت‌المال را به همراه دارد و همچنین موجب معلولیت مبتلایان به این بیماری می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر با نبود داروهای هیومیت و فیبرینوژن مواجه هستیم، ادامه داد: داروی فاکتور ۹ نیز تا ۲ هفته دیگر وارد کشور نمی‌شود و تا وارد سیستم گمرکی شود نیز ۲ هفته طول می‌کشد و مشخص نیست اگر بیماری در این زمان دچار خون‌ریزی شود چگونه باید بهبود پیدا کند؟!

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران این کمبود دارو برای بیماران هموفیلی را ناشی از نبود مدیریت صحیح دانست و افزود: کمبود دارو تنها به تحریم‌ها باز نمی‌گردد و به نداشتن مدیریت و نبود احساس مسئولیت نیز مربوط می‌شود، اگر همه مسئولان در این مورد احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند شاید بیماران هموفیلی کمتر دچار آسیب شوند.

وی توضیح داد: در حال حاضر تنها گزینه ۳ نفر از بیمار هموفیلی برای ادامه زندگی انجام عمل جراحی است و این در حالی است داروی فیبرینوژن را در اختیار نداریم و از بین بیماران مادری را داریم که ۲۵ سال در انتظار داشتن فرزند بوده و هم اکنون که باردار است داروی فیبرینوژن را در اختیار نداریم.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • کلاهبرداری مرگبار با داروی آلزایمر
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • هموفیلی ها دارو ندارند؛ خطر معلولیت با درمانی غیر علمی‌
  • کلاهبرداری با داروی مرگ
  • گلایه بیماران از افزایش قیمت داروی سفالکسین