Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، عبدالهاشم حسن نیا با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای اظهار داشت: طبق بررسی های صورت گرفته در فاصله زمانی اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ به میزان ۶۴ میلیون تن بار بیشتر در مقایسه با اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ جا به جا شده است. مساله ای که نشان می دهد اقتصاد ایران در شرایط کرونا کاملا جریان داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تشکر از رانندگان در حوزه حمل و نقل که در این بازه زمانی انرژی زیادی صرف خدمت رسانی داشتند، گفت: در اسفند سال گذشته و فروردین امسال ۱۴ میلیون تن کالای اساسی توسط ۶۵۰ هزار سرویس در شبکه های اصلی کشور جا به جا شده که این وظیفه سنگین را ۱۳۰ هزار راننده برعهده داشتند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه گزارش خود به معاون اول رئیس جمهور بیان داشت: در بحث اتوبوسی شاهد کاهش ۱۰ میلیون مسافر نسبت به سال گذشته هستیم و در کل در بحث حمل و نقل عمومی این کاهش ۶۰ درصد بوده است.  

وی افزود: در حوزه حمل و نقل بیشترین آسیب را حمل و نقل ترانزیت و ماشین هایی دیدند که بار را از سایر کشورها به ایران وارد یا به آن کشورها صادر می کردند. کشورهای همسایه مرزها را بستند و در این میان اماکشورهایی که خیلی با ایران همکاری داشتند، ارمنستان، آذربایجان، افغانستان و عراق (اقلیم کردستان)بودند.

حسن نیا گفت: در این زمینه طی ۱۵ روز ۶۰۰۰  تن کالا از پایانه جلفا با کامیون حمل شد و هم اکنون بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل بار در کشور در جاده ها انجام می گیرد. طبق آمار حدود ۱۰ هزار کامیون هم اکنون مشغول بارگیری از بندر امام خمینی (ره)هستند که یا برای بارگیری وارد بندر می شوند و یا اینکه بار زده و به اقصی نقاط کشور حمل می کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: در این ایام تصادفات رانندگی به دلیل تردد  خودروها در حاده ها و آماری که گزارش آن خدمت مقام عالی وزارت هم اعلام شد، ۵۰ درصد کاهش را شاهد بوده است. تعداد کشته ها در صحنه بیش از ۵۳ درصد کاهش را نشان می دهد و تلفات انسانی از ۴۰۶ نفر به ۱۸۹ نفر رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این ایام راهداران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سراسر کشور مشغول به فعالیت بوده اند، اظهار داشت: سیل اخیر به ۱۴۰۰ محور ما آسیب زده بود و حتی طی یک روز ما شاهد بروز ۱۲ حادثه بودیم. این مساله نشان می دهد که چقدر حوادث در کشور ما زیاد است اما در نهایت با ۱۲ هزار نیرو و ۹ هزار ماشین آلات عملیات ترمیم و بازسازی انجام گرفت. یکی از موارد تخریب، سیل اخیر بود که به ۱۲ هزار کیلومتر از جاده های کشور آسیب رساند اما همه این راه ها ترمیم و آماده سرویس دهی شدند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: امام خمینی راهداری و حمل و نقل جاده سازمان راهداری و حمل نوروز تلفات جاده ای حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در تعطیلات نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند.   به گزارش میزان، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.   عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.   وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.   رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.   وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پلیس راهور : ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته بیشترین تصادفات فوتی عابران در تهران در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد

دیگر خبرها

  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز