Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@18:12:47 GMT

 پذیرش ۷۵ طلبه خواهر در حوزه های علمیه خواهران ملایر

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۱۲۳۶

 پذیرش ۷۵ طلبه خواهر در حوزه های علمیه خواهران ملایر

ترکمان اسدی گفت: ۷۵ طلبه خواهر  در دو حوزه علمیه خواهران شهر ملایر و سامن پذیرفته می شوند.

«پروانه ترکمان اسدی »در  گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: در حال حاضر 200 طلبه خواهر در حوزه علمیه حضرت زینب (س) ملایر در سطوح عمومی (مقطع کارشناسی) در حال تحصیل هستند. 
مدیر  حوزه  علمیه حضرت زینب(س) ملایر  با بیان اینکه دانش‌آموختگان این  حوزه بعد از فارغ التحصیلی  در فضاهای فرهنگی و تبلیغی مختلف فعالیت می کنند و یا ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل می دهند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی با بیان اینکه طلاب این حوزه بومی هستند گفت: بانوان در حال تحصیل از شهر ملایر و روستاهای اطراف هستند که با توجه امکانات محدود خوابگاهی یک خوابگاه پنج نفره نیز در خود حوزه  برای طلاب که از روستاهای دورتر شهرستان هستند در نظر گرفته شده که در صورت نیاز مورد استفاده این طلاب قرار دارد.

وی  با اشاره به اینکه این حوزه در حال حاضر با کلیه نهادها و ارگان‌های شهرستان تعامل دارد  تصریح کرد:حوزه حضرت زینب(س) در کلیه مناسبت‌ها برای عموم مردم شهر برنامه برگزار می‌کند، که برگزاری کارگاه‌های پژوهشی، نشست های بصیرتی، جلسات اخلاق و تفسیر، کرسی‌های آزاداندیشی، طرح کرامت و تربیت مربی با مشارکت سپاه  ملایر از جمله فعالیت‌هایی این حوزه در همکاری با نهادها و ادارات است.
اسدی  وظیفه بانوان طلبه  را ارشاد و هدایت جامعه زنان  برشمرد و تصریح کرد: باید بانوان طلبه در تحصیل کارایی داشته باشند و صرفا به اخذ مدرک و خودسازی اکتفا نکنند.
وی از آغاز ثبت نام پذیرش سال تحصیلی جدید در حوزه های علمیه برای علاقه مندان به تحصیل در حوزه های علمیه خواهران خبر داد و‌گفت : ثبت نام از ابتدای اردیبهشت ماه شروع و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد .
مدیر حوزه علمیه حضرت زینب(س) ملایر با بیان اینکه  پذیرش بانوان طلبه، امسال همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود گفت: طبق بخشنامه امسال پذیرش به صورت برگزاری آزمون کتبی نیست  و شرایط سنی امسال ۴۰ سال   و ثبت نام به صورت اینترنتی و حضوری  است.
 
 وی با بیان اینکه مدرک پذیرش برای حوزه علمیه حضرت زینب (س) مدرک دیپلم  است تصریح کرد: بعد از  ثبت نام و  انجام مصاحبه از بین شرکت کنندگان  این حوزه  پذیرفته شدگان برای تحصیل پذیرش می‌شوند که پذیرش امسال حوزه علمیه حضرت زینب ۳۵ نفر خواهد بود .
 وی همچنین از  ثبت نام حوزه علمیه  خواهران شهر سامن خبر داد و گفت: شرایط پذیرش در این حوزه پایان دوره هشتم و نهم و  دهم خواهد بود و شرط سنی ورود نیز ۱۷ سال اعلام شده ا و در این حوزه نیز ۴۰ نفر  پذیرش می‌شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر  هفت حوزه علمیه در ملایر فعالیت دارد یادآور شد:از این تعداد پنج حوزه علمیه مربوط به برادران و دو حوزه علمیه خواهران در شهر سامن و ملایر است.

 

 

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرستان ملایر آغاز ثبت نام حوزه علمیه خواهران حوزه علمیه حضرت زینب علمیه خواهران ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۱۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، طلاب، اساتید و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در بیانیه‌ای حمایت خود را از طرح نور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کردند.

متن پیام بدین شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم"

«وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»؛

و باید از میان شما گروهی باشند که مردم را به نیکی فراخوانند و آنان را به کار پسندیده وادارند و از کار زشت و نکوهیده نهی کنند، اینانند که نیکبخت خواهند بود. (آیه ۱۰۴ سوره مبارکه آل‌عمران)

یکی از ضروریات دین مبین اسلام مسئله عفاف و پوشش اسلامی و حجاب است که قرن‌ها به‌ عنوان یک هنجار ارزشمند و فرهنگ متعالی در جامعه ایرانی وجود داشته است، حفظ و حراست از این فرهنگ دینی در همه زمان‌ها به‌ویژه در شرایط امروزی که دشمن از حربه‌ تهاجم فرهنگی استفاده می‌کند، حقیقتا امری واجب و لازم است.

یقیناً نظام جمهوری اسلامی درصدد آن نیست که کسانی را به‌ زور وادار به دین‌داری کند، امّا در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و مسئولین و آحاد مردم و آمرین به معروف و ناهین از منکر، در این زمینه وظیفه‌ خودشان را باید به بهترین نحو ممکن انجام بدهند.

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همواره حافظ امنیت و نظم اجتماعی کشور بوده و در بزنگاه‌های حساس همراه و حامی مردم بوده است، همچنان که در مقابل هنجارشکنی برخی افراد سهل‌انگار یا احیاناً بی‌بندوبار با اجرای «طرح نور»، بر حفظ کیان فرهنگی و عرضی کشور مبادرت ورزید.

پلیس انتظامی در کشور ما همچون خود نظام اسلامی مظلوم ولی مقتدر است و نباید در هیچ سطحی اقتدار پلیس زیر سؤال رود، نباید همه نگاه‌ها معطوف به پلیس باشد و برای اجرای این قانون باید همه مردم چه زن و مرد و چه مسئول و غیرمسئول، با پلیس همگام بوده و به میدان آیند و در اجرای هرچه بهتر طرح نور کمک کنند.

ما طلاب، اساتید و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان، این عملکرد مؤمنانه و مقتدرانه نیروهای خدوم انتظامی را ارج نهاده و از خداوند متعال برای آنان توفیق در این امر خطیر را مسألت می‌نماییم، همچنین خواستار و مطالبه‌گر استمرار و دوام این موضوع حیاتی و همراهی و هماهنگی‌ مردم در این موضوع بسیار مهم اجتماعی از سوی همه عوامل مرتبط قضایی و امنیتی و اجرایی هستیم.

والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • چگونه طلبه شویم؟
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود