Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت ترامپ به شرکت شورون که آخرین شرکت نفتی آمریکایی فعال در ونزوئلا است، تا اول دسامبر مهلت داد تا به کسب و کار خود در این کشور خاتمه دهد و تا آن زمان فعالیت کاملا محدودی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وزارت خزانه داری آمریکا با وضع محدودیتهای جدید روی جوینت ونچرهای شرکت شورون با شرکت دولتی PDVSA ونزوئلا که زمینه را برای خروج این شرکت آمریکایی فراهم می کند، فشار روی دولت سوسیالیست نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا را تشدید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت شورون یک مجوز فعالیت ویژه از آمریکا داشت که این شرکت را از تحریم‌ها علیه صنعت نفت ونزوئلا معاف می‌کرد و آخرین مجوز این شرکت روز چهارشنبه منقضی شد.

تحریم‌ها علیه صنعت نفت ونزوئلا از ژانویه گذشته با هدف محروم کردن دولت مادورو از درآمدهای حیاتی و سرنگونی وی از قدرت به اجرا گذاشته شدند.

شورون و سایر شرکتهای آمریکایی در بحبوحه اشباع عرضه نفت در بحران شیوع ویروس کرونا، به شدت در تنگنا قرار گرفته اند و ریزش قیمتها، صنعت نفت آمریکا را در آستانه ورشکستگی قرار داده است. ارزش سهام شورون در دو روز گذشته و پس از منفی شدن قیمت نفت آمریکا برای نخستین بار در تاریخ، به شدت افت کرده است.

به گفته منابع آگاه، تصمیم در مورد شورون پس از بحث شدید در دولت آمریکا گرفته شد. برخی از مقامات دولت ترامپ معتقد بودند که آمریکا باید در صنعت نفت بحران زده ونزوئلا حضورش را حفظ کند در حالی که برخی دیگر بر این باور بودند که ماندن در ونزوئلا به مادورو کمک می کند قدرتش را حفظ کند.

تصمیم جدید وزارت خزانه داری آمریکا مصالحه میان مقامات دولت ترامپ در خصوص فعالیت شورون در ونزوئلا را نشان می‌دهد. این شرکت حدود یک قرن در ونزوئلا فعالیت کرده و اکنون هفت ماه فرصت دارد تا به فعالیتش در این کشور خاتمه دهد.

وزارت خزانه داری آمریکا تحت یک مجوز موقتی محدود به شورون اجازه می دهد تنها مبادلات ضروری برای انجام فعالیتهای تعمیراتی با شرکت PDVSA داشته باشد و تا اول دسامبر فعالیتش در ونزوئلا را پایان دهد.

شورون اجازه حفاری، فروش و حمل و نقل نفت ونزوئلا و کارهای زیرساختی به استثنای موارد ایمنی و هر گونه مبادلات مالی با شرکت PDVSA را نخواهد داشت.

این تصمیم شامل حال شرکتهای خدمات میدان نفتی شامل بیکرهیوز، هالیبرتون، شلومبرگر و وثرفورد اینترنشنال می شود که مرتبا مجوز فعالیت در ونزوئلا را از دولت آمریکا دریافت کرده اند. با این حال این چهار شرکت تا حدود زیادی به فعالیتشان در ونزوئلا خاتمه داده اند.

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی شرکت شورون اعلام کرد که این شرکت قوانین و مقررات مربوط به فعالیتهایی که اجازه یافته در ونزوئلا انجام دهد را رعایت می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت شورون تحریم های آمریکا ونزوئلا شرکت شورون صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۱۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام آمریکا در تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد.   به گزارش خبرآنلاین کنعانی استفاده ابزاری از تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه را که موجب وارد آمدن خسارات و لطمات غیرقابل جبران انسانی و اقتصادی به کشورها می‌گردد، ناقض اصول حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و قوانین و مقررات بین‌المللی دانست و آن را مردود دانست. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • استقرار کروزهای ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا
  • کروزهای ضد کشتی ایران در فاصله کم از خاک آمریکا