Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:27:19 GMT

۹۷ نمایشگاه هنرهای تجسمی در کردستان برپا شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۱۵۲۵

۹۷ نمایشگاه هنرهای تجسمی در کردستان برپا شد

عبیدالله رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات تاثیرگذاری در حوزه فرهنگ و هنر استان اجرا شد، اظهار داشت: ۹۷ نمایشگاه هنرهای تجسمی در نگارخانه‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سال گذشته برپا شد که مورد استقبال علاقمندان به هنرهای تجسمی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ۶ نشست هنری در حوزه تجسمی و ۱۵ کارگاه آموزشی در حوزه نقاشی، مجسمه سازی، نگارگری، خوشنویسی، عکاسی، کاریکاتور، پوستر، تصویرسازی، سرامیک هنری پارسال به همت این اداره‌کل در استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: علاوه بر این سه نمایشگاه، ۶ کارگاه آموزشی، یک جشنواره و سه نشست هنری در حوزه مد و لباس برگزار شد.

رستمی به اقدامات انجام شده در بخش قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: صدور سه مجوز موسسات قرآن و عترت، ۲ نمایشگاه و یک جشنواره قرآنی، ۱۸ محفل قرآنی، ۶ کارگاه آموزشی و ۱۲ نشست در حوزه قرآن و عترت سال گذشته در این استان به اجرا درآمد.

وی یادآور شد: ۱۵ مراسم مربوط به بزرگداشت مفاخر و مشاهیر و شخصیت های فرهنگ و هنر، ۲  استارت آپ های فعال در حوزه فرهنگی، هنری و دینی و ۲۰ جشن و مناسبت چند جانبه فرهنگی، هنری، تجسمی، مناسبتی و غیره هم پارسال در این استان به همت اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان برگزار شده است.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه است.

برچسب‌ها کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرهای تجسمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرهای تجسمی کردستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرهای تجسمی هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۱۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم فرهنگ آب رفت

  زندگی فرهنگی اغلب با هزینه همراه است و محصولات فرهنگی همچون فیلم، کتاب، سفر، پوشاک و... نیاز به هزینه دارد. شاخص هزینه‌کرد فرهنگی خانوار، نسبت جامعه را با صنایع فرهنگی پیش روی ما می‌گذارد. جالب این‌که با وجودی که میانگین هزینه‌کرد فرهنگی خانوارهای ایرانی از نظر اسمی روند صعودی داشته و درسال۱۴۰۱به ۲۶۱ هزار میلیارد تومان رسیده اما نکته حائز اهمیت ارزش واقعی هزینه‌کرد بوده که کاهش یافته است.با احتساب تورم، میانگین هزینه‌کرد فرهنگی خانوارهای ایرانی ازسال۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱، روند نزولی داشته است. به‌طوری که سهم هزینه‌ فرهنگی خانوار از سبدخرید آنها از۱۱.۵درصد درسال۱۳۹۶ به ۹.۳درصد در سال۱۴۰۱کاهش یافته است. رشد ریالی بازار سینما، کتاب و موسیقی در سال گذشته، بیش از آن‌که ناشی از افزایش تعداد مخاطبان و میزان فروش باشد، ناشی از افزایش تورم بوده است. اتفاقی که برای سال جاری هم ضعیف‌تر شدن بازارهای فرهنگی را پیش چشم می‌گذارد. به‌عنوان مثال و بر‌اساس گزارش خانه کتاب و ادبیات ایران، سال گذشته، بالغ بر ۱۱۵هزارو۱۴۱عنوان کتاب منتشر شده که نسبت به سال۱۴۰۱رشد ۵.۸درصدی داشته است. بدون پرداختن به محتوای عناوین منتشر شده، دقت بیشتر به آمار تفکیکی نشر، گویای این است که این افزایش بیشتر از آن‌که نشان‌دهنده بهبود انتشار کتاب در حوزه فرهنگ عمومی و بزرگسال باشد متأثر از تیراژ کتاب‌های کمک‌آموزشی بوده است. به‌عنوان مثال از اردیبهشت تا مرداد سال گذشته انتشار کتاب‌های کمک‌آموزشی نسبت به سال۱۴۰۱ از ۸۲ تا ۱۵۵‌درصد افزایش داشته‌ است.همچنین به‌جز فروردین واسفند۱۴۰۲که افزایش کتاب‌های کمک‌آموزشی به ترتیب رشدهای منفی۲ ومنفی۱۵درصدی را تجربه کرده‌، درسایر ماه‌های سال انتشار آنها بیش از ۲۲‌درصد رشد داشته است. همین رویه به نوعی در حوزه‌های سینما و موسیقی با بلیت‌های۹۰۰هزارتومانی ادامه دارد. هرچه هست، تورم همه اجزا حوزه فرهنگ چه در بخش تولید و چه در بخش مصرف را تحت تأثیر قرار داده و به کاهش یا حذف کامل سهم آن از سبد خانوار منجر شده است. 

دیگر خبرها

  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • انزوای مطلق رژیم صهیونیستی در المپیک هنرهای تجسمی جهان
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد