Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@23:21:29 GMT

کرونا چقدر به تاسیسات گردشگری خراسان رضوی خسارت زد؟

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۲۱۳۱

کرونا چقدر به تاسیسات گردشگری خراسان رضوی خسارت زد؟

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی گفت: میزان خسارت ناشی از شیوع کرونا به بخش گردشگری این استان برآورد شده است. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، یوسف بیدخوری اظهار داشت: این میزان خسارت به خاطر تعطیلی واحدهای اقامتی از اسفند پارسال تا پایان اردیبهشت امسال در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، خانه‌های مسافر، دفاتر خدمات مسافرتی، شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری سلامت، اقامتگاه‌های بومگردی، راهنمایان گردشگری، موسسات آموزشی گردشگری، مجتمع‌های گردشگری و مراکز رفاهی و پذیرایی تخمین زده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده 14 هزار و 796 میلیارد ریال پیش‌بینی سرمایه در گردش مورد نیاز در این بخش‌ها است.

بیدخوری با بیان اینکه از اول اردیبهشت ماه سفرهای بین استانی با اولویت سفرهای ضروری بلامانع اعلام شده است گفت: در چنین وضعیتی برخی بخش‌های گردشگری دچار بلاتکلیفی هستند و مشخص نیست آیا واحدهای اقامتی نیز جزو مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند یا خیر.

گزارش| معرفی جاذبه‌های گردشگری با استفاده از زبان هنر؛ مستند گردشگری استان مرکزی تولید و پخش می‌شودگردشگری مجازی| رخ نمایی طبیعت بهاری خراسان جنوبی در قاب تصویرمصوبه استانداری خراسان جنوبی برای احداث زمین پدل در منطقه گردشگری

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی افزود: با رفع مانع سفرهای بین استانی، ادامه وضعیت موجود و تعطیلی واحدهای اقامتی رسمی، نگرانی ورود دوباره واحدهای اقامتی غیر مجاز به چرخه اقامت را تقویت کرده است.

وی ادامه داد: در این زمینه برخی واحدهای اقامتی از جمله 27 هتل از مجموع 238 هتل استان تقاضای بازگشایی داشته‌اند.

بیدخوری در مورد روند بررسی و تعیین تکلیف وضعیت فعالیت واحدهای اقامتی رسمی در ستاد استانی مقابله با کرونا نیز گفت: نامه‌ای با مضمون درخواست تعیین تکلیف در این زمینه به معاون زیارت استانداری به عنوان نماینده این بخش در ستاد استانی مقابله با کرونا ارسال شده است که نتیجه آن پس از طرح در جلسه ستاد در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/281/ح

R41347/P/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحدهای اقامتی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۲۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران های باعافیت در خراسان جنوبی/خسارت سیلاب شدید نبود

محمدعلی آخوندی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هنوز بخش‌هایی از خراسان جنوبی تحت تأثیر بارندگی و سیلاب قرار دارد و برآورد دقیق از میزان خسارت بعد از اتمام بارندگی‌ها مشخص می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به هشدار سطح نارنجی بیان کرد: در باران‌های چند روز قبل بیشتر شهرستان درمیان خسارت دیده بود ولی باران‌های ۲۴ ساعت گذشته بیشتر نهبندان را تحت تأثیر خود قرار داد.
آخوندی ادامه داد: بیشتر خسارت بارندگی شدید در خراسان جنوبی مربوط به راه‌های روستایی و آب گرفتگی و ترک گرفتگی برخی از منازل بوده است.

وی افزود: بارندگی‌ها به محصولات سر درختی برخی از باغات آسیب زده است و ۱۵۸ هکتار از اراضی باغی را تحت تأثیر قرار داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مجموع بارندگی‌های اخیر خراسان جنوبی با عافیت بوده و خسارت‌ها به حدی نبوده که بحرانی ایجاد کند، گفت: به طور طبیعی وقتی باران شدید و سیلاب جاری می‌شود خسارت‌هایی به همراه دارد ولی خسارت‌ها بحران زا نبوده است.

آخوندی ادامه داد: در خراسان جنوبی راهداری با ۴۸ اکیپ شامل ۲۲۰ نفر و ۱۸۰ خودرو و هلال احمر نیز با ۴۰ تیم شامل ۲۰۰ نفر آماده باش در مقابل با سیلاب هستند و البته بسیاری از دستگاه‌های دیگر چون آب منطقه‌ای و فرمانداری‌ها نیز در آمادگی کامل به سر می‌برند.

کد خبر 6081655

دیگر خبرها

  • رودابِ خراسان رضوی لرزید
  • برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای ۱۵۰۰ نفر از فعالان گردشگری
  • باران های باعافیت در خراسان جنوبی/خسارت سیلاب شدید نبود
  • ببینید | حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی 
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی به محیط زیست خراسان رضوی
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی تخلفات صید و شکار به محیط زیست خراسان رضوی
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران
  • سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت اهمیت زیادی دارد
  • در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند