Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@05:25:54 GMT

آيين هاي زيارت رضوي ثبت جهاني خواهد شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۲۶۸۳

آيين هاي زيارت رضوي ثبت جهاني خواهد شد

خبرگزاری آریا- مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی از همکاری با آستان قدس رضوی برای ثبت جهانی آیین های زیارت رضوی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای مصطفی پورعلی گفت: برنامه پاسداری خوب از زیارت رضوی به عنوان یک آیین ، در قالب این طرح برای ثبت جهانی به یونسکو پیشنهاد می شود.
وی با بیان اینکه امسال این پرونده به صورت کامل ارسال شده است، افزود: بررسی این آیین برای ثبت جهانی تا دو سال دیگر در یونسکو ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی گفت: این آیین که برای ارائه در فهرست آثار جهانی تدوین شده است، شامل تلاش هایی است که برای پاسداری از زیارت رضوی انجام می شود.
پورعلی همچنین با اشاره به اینکه در ثبت جهانی پرونده «کاروانسراهای ایران» سعی شده است هر استان حداقل یک اثر در این پرونده داشته باشد، گفت: درصدد آن هستیم تا همه استان ها را درگیر پرونده‌های میراث جهانی کنیم و بعد از پرونده جنگل‌های هیرکانی، قنات‌ها و غیره که چند استان در آن درگیر بودند، اکنون پرونده «کاروانسراها» را داریم و درعین حال با همکاری آستان قدس رضوی، آیین رضوی و خوشنویسی را برای ثبت جهانی فرستاده‌ایم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آیین زیارت رضوی برای ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۲۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید میدانی کارشناس گردشگری کشور از روستای تاریخی پالنگان

منصور مهرزاد گفت: سازمان جهانی گردشگری سال گذشته هشت روستای ایران را برای ثبت جهانی انتخاب کرده بود که روستای پالنگان از جمله روستا‌های منتخب بود که شرایط لازم برای جهانی شدن را داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به اینکه در شهریورماه سال گذشته، پرونده پالنگان ارزیابی شده است و ما امسال می‌توانیم شرایط بهتری را برای ثبت آن رقم بزنیم، اظهار کرد: روستای پالنگان امسال از شانس خوبی برای ثبت جهانی برخوردار است، اما دارای نواقص و مشکلاتی است که باید برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری پرونده ۸ روستای منتخب کشور نهایی می‌شود، افزود: به همین منظور روز شنبه و یک‌شنبه ٢٥ و ٢٦ فروردین‌ماه بازدید‌های میدانی و جلسات متعددی با حضور خدیجه فاضلی کارشناس معاونت گردشگری کشور برای بررسی و تکمیل پرونده این روستای تاریخی انجام شد.

مهرزاد عنوان کرد: از دستگاه‌های ذیربط، هنرمندان، خبرنگاران و اصحاب‌رسانه دعوت می‌شود تا در کنار این اداره‌کل در سرعت‌بخشی به تکمیل پرونده ثبت‌جهانی این روستای تاریخی به ما کمک کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بازدید میدانی کارشناس گردشگری کشور از روستای تاریخی پالنگان
  • محکومیت آموزشگاه رانندگی متخلف در مشهد
  • کتاب «رهیافت‌هایی به زیارت» رهسپار بازار نشر شد
  • جریمه قاچاقچی سوخت در تربت جام
  • مترو مشهد مقدس باید پیوست زیارت داشته باشد
  • آیین سنتی جارو زنی حرم مطهر رضوی 
  • تشکیل ۳۰ هزار پرونده در طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • مشرف شدن بیش از ٨هزارو ۶۰۰ نفر به حرم مطهر رضوی در طرح از افطار تا سحر
  • همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» برگزار می‌شود
  • جریمه قاچاقچی سوخت در تایباد