Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@07:44:51 GMT

قصد ما از ابتدا قصاص بود و هیچ وقت راضی به بخشش نبوده ایم

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۴۸۶۴

قصد ما از ابتدا قصاص بود و هیچ وقت راضی به بخشش نبوده ایم

پدر سلیمان آزادی در واکنش به اعدام شایان سعیدپور، گفت: از همان ابتدا قصد ما قصاص بود و هیچ وقت راضی به رضایت و بخشش قاتل پسرمان نبوده ایم و نیستیم و مطالبی هم که برخی رسانه ها عنوان کرده اند کاملا کذب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، حکم اعدام (قصاص) شایان سعیدپور که مرتکب قتل شده بود صبح سه شنبه در زندان سقز اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«شایان سعیدپور» در تاریخ ٢٥مرداد 1394 یک شهروند دیگر اهل سقز به نام «سلیمان آزادی» را در یک درگیری بە قتل رسانده و از آن زمان در زندان بە سر برده و بە قصاص محکوم شدە بود.

تلاش خانواده سعیدپور و فعالان مدنی برای رضایت خانواده مقتول به نتیجه نرسید و سرانجام صبح روز سه شنبه 2 اردیبهشت 1399 قصاص و اعدام شد.

در همین خصوص تعدادی از کانالها و رسانه های خارج از ایران عنوان کردند که مادر مقتول قصد ورود به زندان و بخشش قاتل را داشته و مسؤولین دادگستری و زندان سقز مانع او شده اند. این خبر از سوی دادستان کردستان تکذیب شد و در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد: که مطالب ذکر شده در رسانه های خارجی صحت ندارد و کاملا کذب است.

به گفته محمد جباری دادستان کردستان این محکوم در زمان قتل بیش از ۱۷ سال سن داشته و برابر قانون عاقل و بالغ بوده و حکم اعدام قابل اجرا بوده است.

امروز هم ناصر آزادی پدر مقتول( سلیمان آزادی) در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، عنوان کرد: از همان ابتدا قصد ما قصاص بود و هیچ وقت راضی به رضایت و بخشش قاتل پسرمان نبوده ایم و نیستیم.

وی افزود: شب قبل از اعدام قاتل نیز، تعدادی از مردم سقز جلو خانه ما تجمع کردند تا شاید ما را متقاعد به رضایت کنند اما ما این کار را نکردیم و راضی به عفو نبودیم.

پدر مقتول عنوان کرد: این مطالبی هم که در برخی رسانه ها عنوان کرده اند که مادر مقتول قصد رضایت داشته اما مانع او شده اند اراجیفی بیش نیست و من از همسرم وکالت دارم که تمام امورات مربوط به قصاص فرزندمان را برعهده بگیرم، چون همسرم به دلیل شرایط روحی ناشی از مرگ پسرمان مریض است و توان دنبال گرفتن پرونده مربوطه را ندارد.

وی تاکید کرد: اکنون هم از اقدام خود پشیمان نیستیم، چون ما هم جگر سوخته هستیم و فرزند از دست داده ایم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل زن معمار با ۳۰ضربه چاقو + جزئیات هولناک

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از رسانه‌های اسپانیایی، ۱۰ آوریل امسال، پلیس اسپانیا در جریان پیدا شدن جسدی در یک پارکینگ مخصوص کامیون‌ها در منطقه ژابیا در جنوب شرقی این کشور قرار گرفت.

ماموران با حضور در محل، تحقیقات خود را آغاز کردند و معلوم شد که جسد متعلق به زنی است که بر اثر اصابت ۳۰ ضربه چاقو به قتل رسیده است.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که مقتول آدری فانگ ۴۳ ساله است. او یک معمار معروف سنگاپوری بود که برای گذراندن تعطیلات به اسپانیا سفر کرده و در یک هتل در ۱۵۰ کیلومتری محل جنایت اقامت داشت.

در بررسی دوربین‌های مدار بسته هتل مشخص شد، که آدری ساعت ۸:۴۵ دقیقه به وقت محلی، از هتل خارج و سوار یک خودرو شده است.

پلیس اسپانیا دست به تحقیقات گسترده‌ای برای یافتن قاتل زد و مشخص شد که مقتول با فردی به نام میچل اونگ که او نیز تبعه سنگاپور بود قرار ملاقات داشته است. با استفاده از این اطلاعات پلیس بلافاصله برای پیدا کردن مخفیگاه میچل دست به کار شد و او را در هتلی دیگر در ۸۰ کیلومتری هتل محل اقامت قربانی دستگیر کرد.

میچل در بازجویی‌های پلیسی اعتراف کرد: به پوشیدن لباس‌های گران قیمت و زندگی لاکچری بسیار علاقه دارم. به همین دلیل با کرایه ماشین‌های گرانقیمت و اقامت در هتل‌های لوکس با زنان پولدار ارتباط برقرار می‌کردم و در فرصت مناسب لوازم گرانقیمت آنها را به سرقت می‌برم.

وی درباره جنایت نیز گفت: پس از آشنایی با مقتول نیز فقط نقشه سرقت داشتم اما او متوجه نیت من شد و من مجبور شدم که او را از سر راه بردارم.

به گفته پلیس قاتل در مورسیا در جنوب شرقی اسپانیا بازداشت است و به زودی محاکمه خواهد شد.

کد خبر 846152 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم حوادث جهان سنگاپور قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از جنایت در برج ۲۰ طبقه کوهک / قتل مرد ثروتمند با ۳۷ ضربه چاقو
  • انکار عجیب یک قتل / قاتل می‌گوید مقتول زنده است
  • انکار عجیب یک قتل | قاتل می‌گوید مقتول زنده است
  • سخنان رهبر انقلاب درباره رضایت از سپاه پاسداران
  • سخنان رهبر انقلاب در مورد رضایت از سپاه پاسداران
  • قتل زن معمار با ۳۰ضربه چاقو + جزئیات هولناک
  • قاتل محکوم به قصاص: فردی را کشتم که با همسرم رابطه داشت/۱۰بار دیگر هم زنده می شد او را می کشتم
  • فیلم/بخش‌هایی از سخنان رهبر انقلاب در مورد رضایت از سپاه
  • بخش‌هایی از سخنان رهبر انقلاب در مورد رضایت از سپاه پاسداران + فیلم
  • دستگیری قاتل مرد جوان با کلت در شرق تهران