Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@23:41:26 GMT

جریان مجدد حیات در شریان‌های کویر

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۵۰۲۴

جریان مجدد حیات در شریان‌های کویر

شیرزاد کمالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: در سال گذشته باصرف بیش‌از ۱۲میلیارد ریال از اعتبارات ملی و واستانی کار مرمت وبازسازی ۳۰رشته قنات در مناطق بخش مرکزی، ایرندگان و بخش پشتکوه خاش به اتمام رسید.

شیرزاد کمالی افزود کشاورزان مناطق بهره‌مند از آب قنوات با مشارکت خود زمان بازسازی مجدد قنات‌ها را کوتاه‌تر نموده وپس از اتمام اجرای عملیات مرمت و بازسازی با افزایش ۴۰ درصدی آبدهی آنها، شرایط بهبود ۲۰۴هکتار از اراضی کشاورزی نیز فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد : برای سال جاری نیز احیا ومرمت ۲۴رشته قنات در برنامه کاری این شهرستان قرار دارد.

شهرستان خاش دارای ۳۵۰ رشته قنات است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قنات جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگذاری ۵۹ سردهنه خاکی در گیلان

محمد جواد خانی پور، معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان گفت: بر اساس برنامه ریزی و پیش بینی‌های انجام شده در استان تا این لحظه ۵۹ سردهنه خاکی دارای اولویت پس از انجام مراحل مرمت، بازسازی و یا ساخت آبگذاری شده اند.

او افزود: از این تعداد سردهنه آبگذاری شده بیشترین تعداد در شهرستان‌های تالش، آستارا، رودسر و پس از آن در شهرستان‌های لنگرود، املش و لاهیجان واقع شده اند.

به گفته معاون شرکت آب منطقه‌ای گیلان، بر اساس برنامه ریزی ها، همه ساله مرمت، بازسازی و ساخت سردهنه‌های خاکی به منظور در امان ماندن از سیلاب‌های زمستانه در فروردین و نیمه اول اردیبهشت هر سال که منتهی به آبگذاری است، شتاب می‌گیرد و به اتمام می‌رسد.

خانی پور تصریح کرد: در همین راستا ۳۶۶ سردهنه اولویت دار دیگر در سطح گیلان در دست مرمت، بازسازی و ساخت است که تا پیش از شروع عملیات کاشت بر اساس تقویم زراعی اعلامی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان به اتمام خواهند رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ورود گردشگران به این مناطق گردشگری ممنوع شد
  • مرمت و بازسازی ۱۳۰ رشته قنات در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از سه میلیون متر مکعب سیلاب بارش‌های بهاری در شاهرود مهار شد
  • آبگذاری ۵۹ سردهنه خاکی در گیلان
  • «باغ تیتو» لکه‌ای سبز در دل کویر
  • فصل بهار فصل رویش و زایش گونه‌های گیاهی و جانوری است
  • جریان آب‌های آرام در بستر کویر
  • دلیل بیشتر مشکلات اصفهان نبود جریان دائمی آب در زاینده‌رود است
  • مرمت وبازسازی ۱۴۵ بندسارخسارت دیده از سیل به اتمام رسید
  • ۵۹ سردهنه خاکی در گیلان آب گذاری شده است