Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه هیات دولت روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین روحانی رئیس جمهور تشکیل شد و در آن وزیر آموزش و پرورش گزارشی را از تدابیر و برنامه های آن وزارت درباره استمرار آموزش دانش آموزان در شرایط تعطیلی مدارس ارائه داد.

به گزارش ایسنا،‌ در ابتدای جلسه، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روند مدیریت مقابله با کرونا گزارش داد و برنامه های وزارت بهداشت در خصوص غربالگری و رصد مسافران ورودی از خارج از کشور را بیان کرد و در ادامه وزیر آموزش و پرورش از تدابیر و برنامه های آن وزارت درباره استمرار آموزش دانش آموزان در شرایط تعطیلی مدارس گزارش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش برای جبران اثرات ناشی از تعطیلی واحدهای آموزشی، شبکه آموزش دانش آموزان با نام اختصاری "شاد" طراحی شده است که یک شبکه اختصاصی، امن، تعاملی و منحصر به فعالیتهای آموزشی و مبتنی بر ظرفیتهای داخلی است.

در این گزارش همچنین برنامه های این وزارتخانه برای استمرار آموزش دانش آموزانی که دسترسی به اینترنت یا ابزار هوشمند ندارند، تشریح شد.

رئیس جمهور ضمن تشکر از تداوم آموزش و توسعه دولت الکترونیک، وزیر آموزش پرورش را موظف کرد امکان دسترسی عادلانه همه دانش آموزان سراسر کشور به آموزش را در شرایط تعطیلی واحدهای آموزشی فراهم کند، بطوری که هیچ دانش آموزی از آموزش محروم نماند.

در ادامه این جلسه، اعضای دولت به بررسی و تصویب تعدادی از پیشنهادات دستگاه های اجرایی به شرح زیر پرداختند.

اختصاص اعتبار برای مقابله با آفت ملخ صحرایی

هیات وزیران با اختصاص مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور مبارزه کامل با آفت ملخ صحرایی در برخی از استان‌های کشور موافقت کرد.

بر همین اساس، این اعتبار به صورت هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای (به نسبت مساوی)، به سازمان حفظ نباتات کشور اختصاص می یابد تا برابر قوانین و مقررات مربوط اقدام شود.

تعیین نصاب معاملات قانون برگزاری مناقصات در سال ۱۳۹۹ در دولت

هیات وزیران در این جلسه نصاب معاملات موضوع قانون برگزاری مناقصات برای مناقصات کوچک، متوسط و بزرگ در سال ۱۳۹۹ را مشخص کرد.

معافیت مرکز آموزشی درمانی مردانی آذر تبریزی و مرکز جامع سرطان تبریز از پرداخت حقوق ورودی

با تصمیم دولت، ورود و ترخیص اقلام دارویی و درمانی مرکز آموزشی درمانی مردانی آذر تبریزی و مرکز جامع سرطان تبریز به عنوان موسسات خیریه و عام المنفعه بدون پرداخت حقوق ورودی و با رعایت سایر قوانین و مقررات بلامانع است.

مجوز استقرار و فعالیت واحدهای متقاضی تا رده سه زیست محیطی در پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت پردیس

هیات وزیران به منظور تسهیل کسب و کار و رونق فعالیت‌های فناورانه بخش خصوصی و تسری حمایت‌های دولت جهت انجام تولید رقابت‌پذیر با کالای مشابه وارداتی در سال "جهش تولید" مجوز استقرار و فعالیت واحدهای متقاضی تا رده سه زیست محیطی در پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت پردیس را صادر کرد.

بر همین اساس، استقرار و فعالیت واحدهای متقاضی تا رده سه زیست محیطی، طبق تصویب نامه ضوابط استقرار واحدهای صنایع پیشرفته و فعالیت‌های دانش‌بنیان توسط هیئت وزیران در آذر ۱۳۹۴ در پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت پردیس بلامانع است.

آیین نامه اجرایی انتشار اوراق مالی اسلامی در سال ۹۹ تصویب شد

دولت در ادامه با تصویب آیین نامه اجرایی تبصره ۵ و تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ در زمینه  انتشار اوراق مالی اسلامی در این سال موافقت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هيات دولت حسن روحانی آموزش دانش آموزان پارک فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۵۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید هویت ملی و دینی دانش آموزان را به آنها یادآور شویم

ایسنا/هرمزگان نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: ما باید هویت ملی و دینی دانش آموزان را به آن‌ها یادآور شویم و مبلغان را برای حضور در بین دانش آموزان توانمندسازی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، حجت الاسلام حمید نیکزاد مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در نشست شورای همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان هرمزگان، امروز، ۲۶ فروردین ماه که در سالن کنفرانس کانون فرهنگی تربیتی غدیر بندرعباس برگزار شد، با بیان اینکه همکاری اثربخش بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از تاکیدات مقام معظم رهبری و وزیر آموزش و پرورش است، اظهار کرد: همکاری و وحدت زمانی محقق می‌شود که بتوانیم نقاط مثبت حوزه و آموزش و پرورش را با یکدیگر تلفیق کنیم که با چنین رویکردی وحدت رویه شکل می‌گیرد که مورد تاکید و مقبول مقام معظم رهبری نیز است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و حوزه هردو به این همکاری نیاز دارند، یادآور شد: حوزه علمیه با توجه به عقبه فاخری که دارد می‌تواند در تمام عرصه‌های سند تحول آموزش و پرورش نقش آفرینی داشته باشد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر اساس امیدهای ایمانی مردم شکل گرفت بیان کرد: امید ایمانی رمز اساسی موفقیت در حوزه‌های شغلی اجتماعی و سازمانی است و اگر نتوانیم خود را در بعد ایمانی و اعتقادی تقویت کنیم نمی‌توانیم در حوزه تربیتی مروج و تاثیرگذار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد خاطرنشان کرد: امید ایمانی می‌گوید معنویت را حفظ کن، تلاش و کوشش کن خدا بهترین‌ها را برای شما رقم می‌زند همان کاری که حاج قاسم کرد و این امید ایمانی بود که حاج قاسم را در جامعه جهانی و بین المللی مشهور و اثر گذار کرد.

وی ادامه داد: اگر در بین دانش آموزان مشکلات اخلاقی و اعتقادی وجود دارد باید ریشه این مشکلات را در رفتارهای خودمان ریشه یابی و اقدام به رفع آن کنیم.

طرح های متنوعی در آموزش و پرورش در راستای تقویت مبانی اعتقادی و ایمانی دانش آموزان اجرا می‌شود

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: طرح‌های امین، روشنا، محراب، سفیر آسمانی و معراج از جمله برنامه‌های اجرایی در مدارس است که در راستای تقویت مبانی دینی و اعتقادی دانش آموزان در مدارس سراسر کشور اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام نیکزاد گفت: گسترش دامنه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در نظام آموزشی و تربیت دانش‌آموزان نیاز امروز است به گونه‌ای که پیوند بین مدرسه، مسجد و خانواده از مواردی است که به جدیت در وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش افزود: عرصه فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش متنوع است و باید سازو کارها مشخص و از ظرفیت همه معلمان و مربیان استفاده شود.

وی با تاکید بر ارتباط گسترده بین معلمان و روحانیون، افزود: باید جلسات گفت و گو، مناظره بین معلمان و روحانیون افزایش پیدا کند.

حجت‌الاسلام نیکزاد تصریح کرد: با اجرای طرح های همچون طرح «روشنا» و با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسایل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه دشمنان بیش از هر چیز به دنبال هویت دینی و ملی ما هستند، گفت: ما باید هویت ملی و دینی دانش آموزان را به آن‌ها یادآور شویم و مبلغان را برای حضور در بین دانش آموزان توانمند سازی کنیم.

وی همچنین بر لزوم برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای مبلغان و طلاب شاغل در آموزش و پرورش تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به همکاری‌های بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش در این خصوص عنوان کرد: تهیه نقشه راه، کار را برای ما سهل‌تر خواهد کرد و باید نقشه راه را برای همکاری متقابل تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه ایمان در سایه تربیت حاصل می‌شود، افزود: باید در گام دوم انقلاب نسلی همتراز با این چشم انداز تربیت کنیم و همچنین هویت یابی و بازیابی هویت دینی و ملی دانش آموزان از وظایف اصلی ماست.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت‌های فراوان قرانی در آموزش و پرورش تقویت دارالقران‌های دانش آموزی را گوشزد کرد.

وی علاوه بر ذکر این نکته که در بحث مهارت‌های اعتقادی، ارتباطی از ظرفیت روحانیت استفاده شود خواستار توانمند سازی مبلغان در آموزش و پرورش با برگزاری دوره‌های مهارتی، آموزشی و ضمن خدمت در جهت نیل به اهداف شد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان نهم استان‌ تهران به رشته‌های مهارتی روی‌آوردند
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • آخرین مهلت اعلام نیاز واحدهای صنعتی در سامانه وزارت علوم اعلام شد
  • باید هویت ملی و دینی دانش آموزان را به آنها یادآور شویم
  • ثبت‌نام آزمون استعدادهای درخشان تمدید شد
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور