Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@17:38:00 GMT

افزایش قیمت خوراک دام در بازارهای جهانی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۶۱۱۴

افزایش قیمت خوراک دام در بازارهای جهانی

امروز قیمت ذرت که به عنوان خوراک دام استفاده می‌شود در بازارهای جهانی یک و نیم دلار افزایش یافت .

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ‌امروز در بازار جهانی قیمت گندم و دام کاهش یافت، اما قیمت ذرت، پنبه و قهوه با افزایش قابل توجهی همراه بود. 

براساس این گزارش، در بازارهای جهانی هر بوشل گندم با 5.5 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 540.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

75 دلار معامله شد. 

همچنین قیمت دام زنده هم 1 دلار کاهش یافت و به قیمت 84.08 دلار به فروش رفت.

در دیگر سو، محصول ذرت که عمدتاً از آن به عنوان خوراک دام و طیور استفاده می‌شود رشد 1.5دلاری را در بازار جهانی تجربه کرد، و هر بوشل از این محصول به قیمت 318.75 دلار معامله شد. 

محصول استراتژیک پنبه که بیشتر برای تهیه پوشاک در کارخانه‌های ریسندگی کاربرد دارد، 36 سنت رشد کرد و به قیمت 53.67 دلار معامله شد. 

محصول قهوه افزایش 23 دلاری داشت و در بازارهای جهانی به قیمت 2 هزار و 341 دلار به فروش رفت. 

به گزارش فارس، ایران واردکننده عمده خوراک دام و طیور از بازارهای جهانی است و هرگونه افزایش این محصول به نوسان قیمت در داخل نیز منجر می‌شود. در هفته‌های گذشته قیمت خوراک دام در داخل کشور دو برابر شد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: افزایش قیمت ذرت گندم خوراک دام بازارهای جهانی خوراک دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۶۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا که در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود، حالا به دنبال آرام شدن ترس از تنش‌ها در خاورمیانه تقریباً ثابت شده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که سیاست نرخ بهره این کشور را مشخص کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۴۷ درصدی به ۲۳۳۱ دلار رسیده است.
حملات رژیم صهیونیستی به غزه تشدید شده، اما بنظر می‌رسد با فروکش کردن ترس از گسترده شدن درگیری‌ها، تمایل به ریسک پذیری در بازارهای مالی افزایش یافته است.

این بدان معناست که تقاضا برای خرید طلا که معمولاً از آن به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی یاد می‌شود کاهش یافته است.
بازار همچنین در حال بررسی شرایط اقتصاد آمریکاست. اطلاعات تورم و بیانیه‌های فدرال رزرو این کشور نشان می‌دهد نرخ بهره احتمالاً در ماه ژوئن پایین نمی‌آید.
چندین تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند که هیچ فوریتی برای پایین آوردن نرخ بهره وجود ندارد. بدین ترتیب تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود کاهش می‌یابد. تاجران حالا انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر اتفاق بیفتد.
بازار همچنین منتظر اطلاعات تولید ناخالص داخلی آمریکا و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور است که قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد آمریکا و زمان کاهش نرخ بهره ارائه دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۵۷ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۳۲ درصدی ۹۱۵ دلار و ۵۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • پیام «وعده صادق» به قیمت نفت در بازارهای جهانی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد