Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:31:32 GMT

۲۷۰۰ هکتار از نخلستان‌های خنج گرده‌افشانی شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۶۲۶۵

۲۷۰۰ هکتار از نخلستان‌های خنج گرده‌افشانی شد

بستان اسلامی، چهارشنبه بیان داشت: تداوم بارندگی‌ها در فصل بهار و کاهش دمای هوا، سبب شده تا امسال با یک ماه تاخیر، درختان نخل در شهرستان خنج آماده ثمردهی شده و از اواخر اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹‌، گل آذین (تارونه‌ها) بر روی این درختان ظاهر شوند.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های امسال نقش اساسی در بهبود کیفیت و کمیت محصول خرمای شهرستان خنج دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود که نخلداران این شهرستان، تابستان و پاییز امسال ۲۰ هزار تن خرمای تر( رطب و خارک) و خرمای خشک تولید و روانه بازار داخل و خارج از کشور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی ادامه داد: شهرستان خنج یکی از مناطق عمده تولید خرما در جنوب استان فارس به شمار می‌آید و ۴۵ نوع (واریته) خرما در این منطقه تولید می‌شود.

به گفته وی، شاهانی، هلیله‌ای، کبکاب، مجول، خاصویی، پنجه عروسی، گیهانی، گشخوار، برهی، پیارم و قصب از ارقام‌ مرغوب و تجاری خرما در شهرستان خنج است.

وی بیان کرد: محصول خرمای مازاد بر نیاز خنج به سایر شهرستان‌های فارس، استان‌های تهران، اصفهان، تبریز، خراسان ارسال و همچنین به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و آسیای میانه نیز صادر می‌شود.

شهرستان خنج در فاصله ۲۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها نخل نخلستان خنج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نخل نخلستان خنج فارس نخل نخلستان خنج فارس شهرستان خنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۶۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، عمده محصول پیاز تولید شده در شهرستان اقلید از نوع زرد و سفید است که با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی، عملکرد مناسبی دارد.
پارسال بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان اقلید به کاشت پیاز اختصاص یافت و پیاز سومین محصول عمده سبزی صیفی در این شهرستان محسوب می‌شود.
بهره وری بیشتر از منابع آبی و خاکی، عملکرد بالا و استفاده بهینه از مواد مورد نیاز در تولید این محصول از مزایای کشت پیاز در شهرستان اقلید است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری