Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 4 MB

61265

کد خبر 1379953.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: موشک جی پی اس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۶۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رسانه‌های غربی به عملیات بی‌سابقه و دقیق ایران

رسانه‌های بین‌المللی به مقیاس بزرگ عملیات پیچیده ایران و تلاش رژیم صهیونیستی و متحدانش برای مقابله با آن پرداخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نیمه‌شب ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حملات ترکیبی و پیچیده پهپادی، موشک کروز، و موشک بالستیک علیه مواضع نظامی رژیم صهیونیستی به تلافی اقدام غیرقانونی این رژیم در حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق انجام دادند.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در پوشش خبری واکنش‌های ابتدایی به این عملیات «بی‌سابقه» موشکی و پهپادی نوشته است که به گفته مقامات رژیم اسرائیل ایران بیش از ۳۰۰ پرتابه از جمله ۱۷۰ پهپاد، ۳۰ موشک کروز و ۱۲۰ موشک بالستیک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده است که اولین هدف‌گیری مستقیم توسط ایران است. سایر اعضای محور مقاومت در عراق، لبنان، و یمن نیز حملات راکتی، پهپادی و موشکی علیه اسرائیل انجام دادند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده است که ۹۹% حملات رهگیری شدند که خلاف ویدئوهای اصابت موشک‌های بالستیک و اشباع پدافند هوایی رژیم اسرائیل است. این روزنامه به سخنان سرلشکر باقری اشاره کرده است که رژیم صهیونیستی «از خط قرمزی عبور کرد که قابل تحمل نبود. مأموریت انجام شده و عملیات به پایان رسیده است و ما قصد نداریم بیشتر از این پیش برویم، اما اگر رژیم صهیونیستی تصمیم بگیرد که اقدامی علیه ما انجام دهد، چه در خاک ما و چه در مجتمع‌های ما در سوریه و جاهای دیگر، عملیات بعدی بزرگ‌تر خواهد بود.»

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، این حمله «بی‌سابقه» را محکوم کرد و گفت که هواپیماها و دو ناوشکن آمریکایی در رهگیری این مجموعه حملات کمک کردند. بریتانیا، فرانسه و اردن نیز در جلوگیری از این حمله کمک کردند.

بایدن همچنین افزوده است که روز یکشنبه با سایر رهبران گروه ۷ برای هماهنگی یک واکنش دیپلماتیک واحد به حمله ایران تشکیل خواهد داد. به دنبال درخواست رژیم اسرائیل، شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز برای بررسی این حمله، یک نشست اضطراری برای روز یکشنبه برنامه‌ریزی کرد.
این روزنامه به انگیزه ایران برای تلافی تنش‌افزایی رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشاره کرده است و افزوده این حمله برای دفاع از «حاکمیت و تمامیت ارضی» ایران علیه مواضع نظامی انجام شده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده «به دنبال تشدید تنش» نیست و در «ساعات و روزهای آینده» با متحدان خود گفتگو خواهد کرد. جوناتان پانیکوف، مدیر بخش خاورمیانه شورای آتلانتیک این عملیات را بر هم زننده سطح سابق این نزاع طولانی مدت میان ایران و رژیم صهیونیستی توصیف کرده است.

خبرگزاری سی بی اس آمریکا درباره عملیات وعده صادق نوشته است دانیل هاگاری ابتدا در بیانیه منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی آسیب نسبی یک پایگاه نظامی را اطلاع داد اما سپس حرف خود را تغییر داد در بیانیه جامع اعلام کرد که حمله «آسیب جزئی» رسانده و از چند موشک بالستیکی به پایگاه نیروهای هوایی نواتیم برخورد کردند تنها آسیب اندکی به زیرساخت وارد شده است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به طور جداگانه گفت: «نیروهای آمریکایی در منطقه ده‌ها موشک و پهپاد را در مسیر اسرائیل که از ایران، عراق، سوریه و یمن پرتاب شده بودند، رهگیری کردند.»

به گفته سی بی اس، حمله ایران انتقام وعده داده شده آن برای حمله اول آوریل توسط اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سوریه بود که در آن هفت افسر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شدند. نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که این حمله در پاسخ به حمله در سوریه بوده است و می‌افزاید: «مسئله را می‌توان پایان یافته تلقی کرد، اما اگر رژیم اسرائیل اشتباه دیگری مرتکب شود، پاسخ ایران به مراتب بیشتر خواهد بود. شدید. این مأموریت افزود؛ این درگیری بین ایران و رژیم سرکش اسرائیل است که آمریکا باید از آن دور بماند!»

این رسانه همچنین به اظهارات سرلشکر باقری در خصوص مورد هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکا در منطقه در صورت حمایت آمریکا از پاسخ‌دهی اسرائیل اشاره کرده است.

یک مقام آمریکایی به سی‌بی‌اس نیوز گفت، ترجیح ایالات متحده این است که رژیم صهیونیستی قبل از پاسخ دادن، منتظر بماند و تأثیر عملیات تلافی‌جویانه ایران را ارزیابی کند. اولویت ایالات متحده برای پاسخ متوازن است. انتظار این بود که رژیم اسرائیل پاسخ خود را بر اساس رهگیری موفقیت‌آمیز موشک‌ها و پهپادهای ایرانی و اینکه آیا تلفاتی وارد شده است، تنظیم کند.

سه مقام آمریکایی به سی‌بی‌اس نیوز گفتند که تجهیزات نظامی آمریکا به گونه‌ای است که می‌توانند پهپادهای ورودی از ایران، از جمله عراق و سوریه را سرنگون کنند. ارتش بریتانیا در پاسخ به حمله ایران، جنگنده‌هایی را از قبرس به پرواز درآورد. هواپیماهای نظامی فرانسوی نیز در طول این حمله «در گشت‌زنی در حریم هوایی» اسرائیل مشارکت داشتند.

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای از همه طرف‌های درگیر خواست خویشتنداری کنند و این حمله را «آخرین سرریز مناقشه غزه» خواند و خواستار اجرای قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل شد که خواستار آتش‌بس در جنگ بود.

خبرگزاری رویترز در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران در ۱۴ آوریل ۲۰۲۴ نوشته است آژیرها به صدا در آمدند و خبرنگاران رویترز در اسرائیل صدای انفجارهای شدیدی را شنیدند که رسانه‌های محلی آن را رهگیری هوایی پهپادهای انفجاری خواندند. آکسیوس به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید گفت، بایدن همچنین به نتانیاهو گفته است که ایالات متحده با هرگونه ضد حمله اسرائیل علیه ایران مخالفت خواهد کرد.

دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل متحد در تلگرام گفت که شورای امنیت علاوه بر نامه‌ای از سوی اسرائیل، نامه‌ای از ایران دریافت کرده که در آن ادعا شده است که حمله این کشور در چارچوب منشور سازمان ملل است که بر حق دفاع از خود حاکم است. پولیانسکی افزود: «ایران هشدار می‌دهد که اگر اسرائیل پاسخ دهد، ایران قوی‌تر و قاطع‌تر پاسخ خواهد داد».

دونالد ترامپ، رقیب جمهوری خواه بایدن در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، به طور خلاصه به حملات هوایی در گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا اشاره و از رقیب دموکرات خود انتقاد کرد: «آنها در حال حاضر مورد حمله قرار گرفته‌اند. این به این دلیل است که ما ضعف بزرگی از خود نشان می‌دهیم. این اتفاق نمی‌افتد، ضعفی که نشان داده‌ایم غیرقابل باور است، و اگر ما بر سر کار بودیم این اتفاق نمی‌افتاد.»

برد موشک‌های بالستیک ایران

وبگاه خبری المانیتور نوشته است که پس از محکومیت عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای غربی، وزارت امور خارجه تهران در پی مواضع غیرمسئولانه برخی مقامات این کشورها در قبال واکنش ایران، سفرای فرانسه، انگلیس و آلمان را احضار کرد.

المانیتور همچنین به نتیجه عملیات به نقل از سرلشکر باقری اشاره کرده است که عملیات ایران یک «مرکز اطلاعاتی» و پایگاه هوایی را که جت‌های اف -۳۵ اسرائیل برای حمله به کنسولگری دمشق در روز اول آوریل از آنجا بلند شدند، هدف قرار دادند. او گفت: «هر دو مرکز به طور قابل توجهی تخریب شدند» هر چند اسرائیل معتقد است که این حمله تنها به خسارات جزئی منجر شد.

المانیتور معتقد است که این حمله به نحوی برنامه‌ریزی شده بود که هم‌زمان قدرت‌نمایی کند اما اجازه مانور به طرف مقابل بدهد تا از تشدید تنش جلوگیری شود. رژیم اسرائیل فاش نکرده است که واکنش احتمالی آن چگونه خواهد بود. به گفته کارشناسان، حمله رژیم صهیونیستی به خاک ایران، که احتمالاً پایگاه‌های نظامی یا هسته‌ای را هدف قرار می‌دهد، نمی‌تواند در نظر گرفته نشود.

کد خبر 744511

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید صهیونیست‌ها درباره حمله ایران؛ «۹۹ درصد دقیق نبود»
  • نظر جالب هنرمند یهودی درباره حمله ایران/ تنها بازیگر عاقل منطقه، ایران است
  • واکنش رسانه‌های غربی به عملیات بی‌سابقه و دقیق ایران
  • (ویدئو) لحظه برخورد دقیق موشک‌های خیبر سپاه به مهم‌ترین پایگاه هوایی اسرائیل نقب
  • رباتی که روی سیارات می‌جهد
  • واضح ترین ویدئو از لحظه اصابت دقیق موشک‌های ایران به اسرائیل
  • ویدیو/ لحظه اصابت دقیق موشک‌های ایران به سرزمین‌های اشغالی
  • ببینید | لحظه برخورد دقیق موشک‌های خیبر سپاه به مهم‌ترین پایگاه هوایی اسرائیل نقب
  • ببینید | تصاویری از برخورد دقیق موشک‌ها و پهپادهای سپاه به اهداف در اسرائیل
  • ادعای آمریکا درباره رهگیری چند پهپاد ایرانی