Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت مدیره و معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: بندر تجاری کاسپین می‌تواند تبدیل به کانون ترانزیت کالاهای استراتژیک به کشورهای عضو اوراسیا شود. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از منطقهآزادانزلی، امین افقی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پهلوگیری بزرگترین کشتی حامل غلات به بندر منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: این کشتی تجاری پنجاهمین کشتی است که در بندر منطقه ازاد انزلی پهلوگیری کرده و حامل بیش از 5 هزار و 300 تن غلات است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت مدیره و معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه کشتی تجاری فوق جزو بزرگترین محموله‌های واردکننده از طریق دریای خزر به بنادر شمالی کشور محسوب می‌شود افزود: با وجود محدودیت‌های مختلف اما از ابتدای امسال تاکنون 13 کشتی تجاری با بیش از 37 هزار تن انواع کالاهای اساسی در این بندر تخلیه و بارگیری کردند.

افقی خاطرنشان کرد: کالاهای تخلیه و بارگیری شده توسط این‌ کشتی‌ها شامل روغن خوراکی، ذرت، جو، دانه سویا و مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی رشد داشتیم البته عملیات تخلیه این کالاها هم‌اکنون در مجتمع بندری کاسپین آغاز شده است.

واحدهای اقتصادی آسیب‌دیده منطقه آزاد انزلی تسهیلات حمایتی دریافت می‌کنندتوزیع 10 هزار بسته معیشتی بین اهالی منطقه آزاد انزلی؛ پروانه بهره‌برداری 8 واحد تولیدی جهت تأمین ملزومات بهداشتی تغییر کرد44 فرصت سرمایه‌گذاری جدید با رویکرد «جهش تولید» در منطقه آزاد انزلی ایجاد می‌شود

وی از رشد 330 درصدی حوزه تعداد کشتی‌های وارده به بندر کاسپین نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و بیان کرد: میزان تخلیه و بارگیری کالاها در بندرانزلی نیز در ماه‌های ابتدایی امسال از مرز 90 هزار تن عبور کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد رشد 66 درصدی میزان بار تخلیه و بارگیری شده در این بندر بودیم.

عضو هیئت مدیره و معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی از رشد 348 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در بندر انزلی در ماه‌های ابتدایی سال 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: بندر کاسپین هم‌اکنون یکی از فعال‌ترین بنادر شمالی کشور است که نقش به‌سزائی در تامین کالاهای اساسی کشور در شرایط کرونایی دارد.

افقی با اشاره به سرعت تخلیه، بارگیری و ترخیص کالا در بندر کاسپین ابراز داشت: در یک ماهه نخست امسال با وجود محدودیت‌ها و تعطیلی بسیاری از مشاغل و بنگاه‌های اقتصادی اما حدود هزار و 200 کامیون از این بندر با سفر به سراسر کشور کالاهای وارده را به دست هموطنان رساندند که نشان‌دهنده نقش تاثیرگذار و مهم بندر کاسپین در تأمین کالاهای اساسی کشور است.

وی اهداف و برنامه‌های راهبردی سازمان منطقه آزاد انزلی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تکمیل و توسعه زیرساخت‌های بندری، اتصال راه‌آهن سراسری به مجتمع بندری کاسپین، احداث اسکله "رو رو"،جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه احداث اسکله‌ها و پسکرانه و رشد مبادلات تجاری از مسیر کریدورهای بین‌المللی از جمله برنامه‌های این سازمان‌ هستند.

افقی خاطرنشان کرد: ایجاد مزیت های رقابتی، کوتاهی مسیر، پسکرانه وسیع بندر، کاهش هزینه‌های حمل و نقل، تسریع و تسهیل خدمات به فعالان اقتصادی و بندری ، ارائه مشوق‌های قانونی متنوع از سوی این سازمان، توسعه زیرساخت‌ها از جمله مهم‌ترین دلایل استقبال بازرگانان از مجتمع بندری کاسپین به شمار می‌روند.

عضو هیئت مدیره و معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به ظرفیت بندر کاسپین برای توسعه تصریح کرد: این مجتمع تجاری با توجه به ظرفیت پیش‌بینی شده برای تجارت با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و بهره‌مندی از مزیت‌های قانونی منطقه آزادانزلی می‌تواند به کانون ترانزیت کالاهای استراتژیک با کشورهای عضو اتحادیه تبدیل شود.

انتهای پیام/612/ی

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی مدت مشابه سال بندر کاسپین کشورهای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۷۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسطین؛ کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو

مسائل فلسطین و منطقه در کانون بحث دیپلماتیک با حضور نماینده ویژه رییس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و تعدادی از سفیران کشورهای اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو بود.

به گزارش مشرق، مسائل فلسطین و منطقه در کانون بحث دیپلماتیک با حضور «میخائیل باگدانوف» نماینده ویژه رییس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و تعدادی از سفیران کشورهای اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو بود.

ضیافت افطار که شامگاه پنجشنبه به مناسبت روز جهانی قدس پیش‌رو برگزار شد، سفیران کشورهای فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، الجزایر، سودان، ترکمنستان، بنگلادش، سرپرست سفارت افغانستان و معاون سفیر جمهوری آذربایجان حضور داشتند.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی در این آیین ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، به تبیین اهمیت وحدت و همبستگی مسلمانان در تعالیم دینی پرداخت و افزود: ما امشب در اینجا در حالی جمع شده ایم که برادران و خواهران مسلمان فلسطینی ما در غزه، تحت شدیدترین جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر و نژادپرست صهیونیستی و با حمایت واشنگتن و در سایه سکوت کشورهای غربی، از آشکارترین حقوق خود محروم و با نسل کشی مواجه هستند.

جلالی افزود: شاید اگر همه ما مسلمانان در انجام وظایف و تکالیف دینی دقت بیشتری داشتیم، موضوع فلسطین و ظلم مستمر رژیم صهیونیستی در حق مردم شریف و بی‌دفاع آن و تلاش برای پاکسازی قومی مردم فلسطین که تنها هدفشان زندگی آرام و امن در سرزمین آبا و اجدادی است، قریب به هشت دهه ادامه نمی یافت.

وی ادامه داد: از خداوند متعال مسألت می نماییم که مردم مظلوم فلسطین را از شر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی رهایی بخشیده و ان شاالله بزودی شاهد آزادی قدس شریف، قبله اول مسلمانان از لوث صهیونیست ها باشیم.

دیگر خبرها

  • فلسطین؛ کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو
  • اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند
  • تبدیل کیش به جزیره ایران آینده
  • واردات انواع تجهیزات و قطعات راهبردی به مجتمع بندری امام خمینی
  • ثبت سفارش خودرو‌های هیبریدی و برقی برای واردات به منطقه آزاد کیش
  • فلات ایران؛ نقطه آغاز جمعیت‌های اوراسیا و مرکز مهاجرت اولیه انسان‌های برتر
  • فلات ایران اولین سکونتگاه انسان پس از خروج از آفریقا بوده است
  • رشت، انزلی و فومن رتبه اول تا سوم در ماندگاری اقامت در گیلان
  • ورود انواع تجهیزات استراتژیک و فرعی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام
  • ◄ داروهای ممنوعه برای رانندگان کامیون ترانزیت کدامند؟ + جزئیات