Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبری در فضای مجازی کنداکتور رمضانی سیما را تحت‌الشعاع قرار داد: "توقیف زیرخاکی". سریالی که جلیل سامان کارگردانی کرده و بازیگران صاحب‌نامی هم دارد. تیزر این سریال و اخبار مربوط به آن بارها از تلویزیون و رسانه‌های جمعی پخش شده و مردم در جریانش قرار گرفته‌اند. سؤال بسیاری این است که چرا توقف؟

توقیف احتمالی "زیرخاکی" ربطی به محتوا و ممیزی ندارد و شاید با کوتاه شدن برخی سکانس‌های مرتبط با حضور خانم بازیگر مشکل حل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز رسماً جایگزینی برای این سریال و نرسیدن آن به پخش شبکه ۱ نرسیده است و مسئولین مربوطه هم اعلام سکوت کرده‌اند. اما ظاهراً برمی‌گردد به رفتار حاشیه‌ساز گوهر خیراندیش بازیگر این سریال که چندی پیش به مراسم خارج از عرف ازدواج دخترش در خارج از کشور رفته بود. تا این لحظه مشخص نیست "زیرخاکی" رنگ آنتن رمضانی را می‌بیند یا خیر؟

به نظر می‌رسد آنطور که خبردار شدیم تلویزیون در حال تصمیم‌گیری است اما چند سؤال درباره حاشیه‌های "زیرخاکی" به ذهن می‌رسد. آیا تلویزیون پیش‌بینی برای جلوگیری از رفتارهای نا به هنجار بازیگران سریال‌ها داشته است؟ شواهد نشان می‌دهد سیمافیلم در قراردادهایی با تیم سازنده، چه کار اولی‌ها و چه حرفه‌ای‌ها تعهداتی می‌گیرد یعنی ضوابطی تنظیم می‌شود تا اجازه رفتارهای نا به هنجار و خلاف عرف نداشته باشند.

ضبط سکانس‌های مربوط به گوهر خیراندیش تمام شده بود و برای مراسم دخترشان به خارج از کشور رفته‌اند؛ آیا کاری که هزینه چند میلیاردی با کارگردان و بازیگران صاحب‌نام ساخته شده و مربوط به انقلاب اسلامی است باید به تاوانِ، رفتار غیراصولی و غیرحرفه‌ای بازیگرش پخش نشود؟ سریالی که غیرمستقیم و زیرپوستی حکومت پهلوی و ماهیت آن را افشا کرده است. کاری که با این هدف‌گیری درست آمده آیا تصمیم منطقی است که با این هزینه میلیاردی که از بیت‌المال شده، سریال به راحتی کنار گذاشته شود. یا بهتر است که از این سرمایه کشور و تلویزیون در شرایطی که به علت کرونا حادث شده مردم از دیدن یک اثر هنری، با پیام ارزشمند محروم شوند.

به نظر می رسد که اپوزیسیون از پخش نشدن این کار خوشحال می‌شود، چون عوامل "زیرخاکی" به دنبال افشای ماهیت پهلوی بوده‌اند. در واقع پخش یا عدم پخش آن بازی دو سر باخت است. حالا تلویزیون اقدام جبرانی‌اش چه می‌تواند باشد طبق قراردادی که دارد از بازیگر مربوطه شکایت کند که باعث حاشیه‌ساز شدن این سریال شده است؟ و این پرسش را داریم که مسئولین رسانه‌ملی آیا در این جهت پیگیری‌های حقوقی و شکایت علیه بازیگر مربوطه کرده‌اند تا جلوی رفتارهایی مشابه را که ممکن است حتی برای هر سریال در حال پخش دیگری رخ بدهد گرفته شود؟

ظاهراً شرایط یادآور این ضرب‌المثل است گنه کرد در بلخ آهنگری/ که شوشتر زدند گردن مسکری.  بهتر است مدیران تلویزیون بدون تسلیم‌شدن به حاشیه‌سازی‌ها با یک تصمیم منطقی و به نفع بیت‌المال با بازیگر خاطی برخورد کنند و دیگر با چنین فرد یا افرادی همکاری نکنند تا اینکه از پخش ۳۰ قسمت یک سریال یعنی بیش از ۱۰۰۰ هزار تولید صرف‌نظر کنند.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که سیمافیلم تمهیدات لازم را در این زمینه اندیشیده است.

۲۵۸۲۵۸

کد خبر 1379997

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تلویزیون سریال ایرانی شبکه سه سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید

به گزارش ایسنا، دو سریال «رخنه» و «بدل» که پخش آنها در تلویزیون قطعی شده است، درام‌های معمایی و کمدی هستند.

سریال «رخنه» به کارگردانی علی غفاری و حمیدرضا لوافی یک درام معمایی با محوریت هوافضا است که سال گذشته ـ ۱۴۰۲ کلید خورد.

سریال «رخنه»

مهدی شفیعی، تهیه‌کننده «رخنه» است و امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، نادر فلاح، سپیده خداوردی، مریم کاویانی رامتین خداپناهی، علیرام نورایی، از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال «رخنه»

علی غفاری پیش از این فیلم و سریال‌های مختلفی را به تولید رسانده است که «بچه مهندس» و سریال «خداداد» از جمله آنها است.

سریال «رخنه»

سریال «بدل» نیز محصول جدید سیمافیلم است که ماجرای تحول انسان را در فضایی طنز به نمایش درمی‌آورد.

شهرام قائدی، هادی عامل هاشمی، داریوش سلیمی، اصغر حیدری، ساعد هدایتی، اشکان اشتیاق از جمله بازیگرانی هستند که در سریال تلویزیونی «بدل» بازی می‌کنند. همچنین چند بازیگر جدید هم در این سریال معرفی می‌شوند که از جمله آن می‌توان به فرزانه سهیلی و پریسا مقتدی اشاره کرد.

علی مسعودی همچون کارهای دیگر خودش «بدل» را هم به نگارش درآورده و در ۲۶ قسمت آماده پخش خواهد شد. او که بازیگر و نویسنده مجموعه‌های طنز است در چند سال اخیر بیشتر خودش کارگردان آثار و نوشته‌هایش بوده است. او در این سریال‌ هم به ایفای نقش پرداخته است.

سریال «بدل»

«کوچه اقاقیا» و «قرارگاه مسکونی» از مهمترین آثار مسعودی در حوزه نویسندگی مجموعه‌های تلویزیونی بوده است و همچنین کارگردانی سریال‌های «آخر خط» و «نوروز رنگی» را در سال‌های اخیر در تلویزیون به عهده داشته است.

سریال تلویزیونی «بدل» به کارگردانی علی‌رضا مسعودی و تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌شهرضایی تولید شده است و پیشتر از گزینه‌های پخش در نوروز ۱۴۰۳ مطرح بود اما به پخش نرسید.

سریال «بدل»

سریال «بدل» ویدئویی از سریال «بدل» در زیر قابل مشاهده است:

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۶۹/۲ درصد ایرانیان، تلویزیون می‌بینند | شبکه 3، آی فیلم و شبکه یک؛ به ترتیب پربازدیدترین شبکه‌های تلویزیونی
  • چرا سریال رمضانی حشاشین، جهان عرب را درنوردید؟
  • پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد
  • چرا «نون خ» و «زیرخاکی»، «پایتخت» نشدند؟!
  • سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید
  • می‌خواهند همان بلایی که سر تلویزیون آورند را، سر پلتفرم‌ها هم بیاورند/ آیینه شبکه نمایش خانگی را نشکنید
  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!
  • ناکامی اپوزیسیون در سفیدشویی از صهیونیست‌ها
  • عیادت هنرمندان مازندرانی از پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • همه چیز درباره ساخت افعی تهران ۲ | پیمان معادی بازیگر کشورهای دیگر هم هست و...