Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@20:09:12 GMT

اسلامی:٢٣٠ هزار واحد مسکن‌ملی وارد مرحله ساخت شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۷۵۸۴

اسلامی:٢٣٠ هزار واحد مسکن‌ملی وارد مرحله ساخت شد

محمد اسلامی امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی شهر جدید پرند که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد گفت: چرخ حرکت طرح های توسعه ای و عمرانی و برنامه تولید مسکن با اراده قوی در حال انجام است و امروز شاهد برنامه تحویل ٣ هزار و ٦٥٠واحد مسکن مهر در شهر پرند هستیم.

وی گفت: تا پایان دولت دهم ٧٨٠ هزار واحد مسکن مهر تکمیل شد، اما در دولت یازدهم و دوازدهم واحدهای تکمیل شده مسکن مهر به ٢ میلیون و ٣٥ هزار واحد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی اضافه کرد: در سال گذشته ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل داده شد و اکنون ۱۲۵ هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل است که با هماهنگی با وزارت نیرو و نفت در حال نصب انشعابات این واحدها هستیم.

وزیر راه ادامه داد: از مجموع پروژه مسکن مهر ۱۰۵ هزار واحد باقی می‌ماند که این واحدها دارای مشکلات حقوقی و قضایی هستند و تکمیل و تحویل آنها از مسئولیت وزارت راه و شهرسازی خارج است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز پروژه‌های مسکن مهر شهر جدید پرند با امکانات کامل شهری تحویل داده شد. ۹ هزار مسکن مهر دیگر در پرند باقی مانده که این واحدها هم دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد هستند و سعی می‌شود که تا پایان شهریورماه به مردم واگذار و پرونده مسکن مهر پرند بسته شود.

وی درباره طرح مسکن ملی اظهار داشت: در طرح اقدام ملی مسکن ساخت و تحویل ۴۰۰ هزار واحد مسکونی هدف‌گذاری شده که در ثبت‌نام‌ها، ۱۱۳ هزار نفر پالایش شدند البته با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، تشکیل پرونده متقاضیان پالایش شده با توقف مواجه شده که به دنبال این هستیم تا روند اداری آن به صورت غیرحضوری ادامه پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی از ساخت ٢٣٠هزار واحد مسکن ملی در سطح کشور با پیشرفت فیزیکی خبر داد و گفت: به غیر از ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی، با وزارتخانه‌های دفاع، تعاون و آموزش و پرورش برای ساخت مسکن تفاهم‌نامه منعقد شده که این پروژه‌ها در دست اجرا هستند و تمام تلاش ما این است که این واحدها در یک محله جدید با تکنولوژی‌ها و واحدهای مقاوم به احداث برسند.

اسلامی با بیان اینکه نهضت خانه‌سازی در کشور را ادامه می‌دهیم، گفت: سیاست ما توسعه بازار مسکن است و برای تحرک فعالیت‌های این بخش سرمایه‌گذاران و مالکان اراضی را برای ورود به  طرح مسکن ملی دعوت کرده‌ایم و بسته‌های حمایتی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی از آغاز پروژه ساخت مسکن برای فرهنگیان در هفته معلم خبر داد و گفت:‌ برای تامین مسکن کادر درمانی که فاقد مسکن هستند برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است تا این قشر که در این شرایط در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند و از خود ایثارگری ارزشمندی نشان دادند از نعمت مسکن بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها طرح ملی اقدام مسکن وزارت راه و شهرسازی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح ملی اقدام مسکن وزارت راه و شهرسازی مسکن طرح ملی اقدام مسکن وزارت راه و شهرسازی مسکن هزار واحد مسکن راه و شهرسازی واحد مسکن مهر وزیر راه مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن

عطاء اله اکبری  در دیدار با سردار اسلامی رئیس املاک و اراضی ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور و روسای ادارات املاک و واگذاری نیرو‌های مسلح ارتش، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از همکاری و تعامل دو جانبه این اداره کل با نیرو‌های مسلح با توجه به شرایط خاص منطقه در جهت تامین مسکن نیرو‌های مسلح در سنوات گذشته بر توجه و همکاری این نیرو‌ها به ویژه ارتش جمهوری اسلامی در حال حاضر بر تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در این استان تاکید کرد.

وی با توجه به تلاش ۲ سال گذشته در خصوص الحاق زمین به شهر زاهدان به میزان ۲۶۷ هکتار و تخصیص ۵۰ درصد این اراضی به عنوان سهم اداره کل راه و شهرسازی استان از اراضی ارتش واقع در جنوب شهر زاهدان و پیگیری ستاد کل نیرو‌های مسلح بر دریافت اذن فرمانده معظم کل قوا که منجر به دستور معظم اله در پایان سال گذشته شد افزود: انتظار می‌رود در حال حاضر که اذن معظم اله صادر و از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح به فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ابلاغ شده است مراحل انتقال سند مالکیت یعنی ۵۰ درصد اراضی الحاقی نیز به این اداره کل تا دو هفته آینده انجام شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه مراحل الحاق، تهیه طرح جامع، تفصیلی، تفکیکی و آماده سازی این اراضی تهیه و در کمیسیون ماده پنج نیز مصوب شده است بلافاصله جهت امر مسکن مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن این استان اختصاص خواهد یافت.

اکبری در این دیدار هرگونه همکاری فی ما بین را منوط به توجه نیرو‌های مسلح به خصوص از اراضی ارتش جهت تامین بخشی از زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد.

سردار اسلامی رئیس املاک و اراضی ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور نیز در این نشست از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در جهت تامین زمین مسکن نیرو‌های مسلح به ویژه نیرو‌های مرزبانی، انتظامی و سپاه پاسداران و نیز صدور سند مالکیت از اراضی در اختیار مالکیت این ارگان‌ها تشکر و قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جشن واگذاری بیش از ۲ واحد مسکونی در استان سمنان
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • طرح ملی مسکن کاشان در چه مرحله‌ای است؟
  • تحویل هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تهران تا پایان سال
  • تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکن ملی در شهرک مهرگان/ بخشی از واحدها ماه آینده تحویل می‌شود
  • تحویل بیش از 3 هزار مسکن به مددجویان کمیته امداد در گلستان
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکن ملی در استان گلستان/ ۱۰۰ درصد تسهیلات جذب شد
  • واگذاری ۷۳۸ واحد مسکن مددجویی در کردستان