Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی گفت: خسارت ناشی از شیوع کرونا به بخش گردشگری این استان معادل ۱۰ هزار و ۶۲۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری اظهار کرد: خسارت ناشی از شیوع کرونا به بخش گردشگری این استان معادل ۱۰ هزار و ۶۲۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی افزود: این میزان خسارت به خاطر تعطیلی واحدهای اقامتی از اسفند سال قبل تا پایان اردیبهشت امسال در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، خانه‌های مسافر، دفاتر خدمات مسافرتی، شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری سلامت، اقامتگاه‌های بومگردی، راهنمایان گردشگری، موسسات آموزشی گردشگری، مجتمع‌های گردشگری و مراکز رفاهی و پذیرایی تخمین زده شده است.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده ۱۴ هزار و ۷۹۶ میلیارد ریال پیش‌بینی سرمایه در گردش مورد نیاز در این بخش‌ها است.

بیدخوری با بیان اینکه از اول اردیبهشت ماه سفرهای بین استانی با اولویت سفرهای ضروری بلامانع اعلام شده است، اضافه کرد: در چنین وضعیتی برخی بخش‌های گردشگری دچار بلاتکلیفی هستند و مشخص نیست آیا واحدهای اقامتی نیز جزو مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند یا خیر.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی افزود: با رفع مانع سفرهای بین استانی، ادامه وضعیت موجود و تعطیلی واحدهای اقامتی رسمی، نگرانی ورود دوباره واحدهای اقامتی غیرمجاز به چرخه اقامت را تقویت کرده است.

وی متذکر شد: در این زمینه برخی واحدهای اقامتی از جمله ۲۷ هتل از مجموع ۲۳۸ هتل خراسان رضوی تقاضای بازگشایی داشته‌اند.

بیدخوری در خصوص روند بررسی و تعیین تکلیف وضعیت فعالیت واحدهای اقامتی رسمی در ستاد استانی مقابله با کرونا نیز  بیان کرد: نامه‌ای با مضمون درخواست تعیین تکلیف در این زمینه به معاون زیارت استانداری به عنوان نماینده این بخش در ستاد استانی مقابله با کرونا ارسال شده که نتیجه آن پس از طرح در جلسه ستاد در آینده نزدیک اعلام می‌شود.

منبع: فارس

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خسارت کرونا واحدهای اقامتی میلیارد ریال خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۸۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد

محمدهادی طهرانی‌مقدم  اظهار کرد: در بارندگی‌های شدیدی که هفته‌های اخیر در سیستان و بلوچستان رخ داد بخش زیادی از بناها و آثار تاریخی استان خسارت‌هایی از ۱۵ تا ۹۰درصد دیدند.

وی افزود: در همین راستا و پس از ارزیابی و بررسی‌های کارشناسان میراث‌فرهنگی سیستان وبلوچستان، مسجد تاریخی عبدالقادر واقع در نیکشهر با ریزش حصار، دیوارها و نفوذ آب مواجه شد که طبق ارزیابی کارشناسان حدود ۹۰درصد دچار خسارت شده که بیشترین خسارت را در میان آثار دیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: قلعه فیروزآباد راسک و آتشکده کله گنگ نیز به دلیل ریزش دیوارها ۵۰ درصد تخریب شدند.

وی بیان کرد: همچنین بافت قلعه نو زهک، قلعه کنت سراوان و مقابر سورو و شیشه ریز سیب و سوران به دلیل ریزش دیوارها و نفوذ آب و رطوبت و از بین رفتن کاهگل ها تا ۴۵ درصد دچار تخریب شدند.

طهرانی‌مقدم گفت: برج‌ها و دیوارها و فضاهای داخلی قلعه‌هایی مانند انوشیروان چابهار، دانش‌سرای مقدماتی زاهدان، قلعه تیس چابهار و قلعه بمپور هم به دلایلی همچون شستشوی کاهگل ها، نفوذ آب و ریزش دچار تخریب شده و خسارت هایی تا ۴۰ درصد به هر کدام از این بناها وارد شده است.

وی بیان کرد: در مجموع بارندگی های اخیر به ۶۰ اثر و بنای تاریخی در سطح استان سیستان وبلوچستان خسارت هایی بین ۱۵ تا ۹۰ درصد وارد کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تا این لحظه میزان برآورد خسارت وارده شده به این بناها بر اثر بارندگی و سیلاب‌ها بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال تخمین زده شده است و بر اساس پیش بینی های هواشناسی ممکن است بارندگی هایی که در روزهای آینده خواهیم داشت میزان خسارت را افزایش دهد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • پدیده گرگرو ۱۴۰ میلیارد ریال به برق چابهار خسارت زد
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است
  • جریمه شش میلیاردی ۲۳واحد متخلف استان در سال ۱۴۰۳