Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@09:35:50 GMT

بودجه شهرداری‌های استان سمنان ۱۲ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۸۳۰۲

بودجه شهرداری‌های استان سمنان ۱۲ درصد افزایش یافت

منوچهر فخری روز چهارشنبه در همایش شهرداران استان سمنان، افزود: بودجه سال گذشته شهرداری‌های استان هشت هزار و ۶۹۰ میلیون ریال بود. 

وی یادآور شد : استان سمنان دارای ۲۰ شهرداری فعال است و ۸۰ درصد جمعیت استان در مناطق شهری ساکن هستند. 

وی سرانه مردم استان سمنان در مناطق شهری از بودجه شهرداری ها را ۱۵ میلیون ریال دانست و گفت: سرانه تولید زباله در استان سمنان به ازای هر نفر، کمتر از یک کیلوگرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فخری شهرداری‌ها را تاروپود مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: میزان اثرگذاری هر نهادی به نقش‌ و اقدام‌های مثبت آن بستگی دارد و شهرداری ها نیز می توانند مرکز و نقش اصلی در اجرای طرح های مختلف اقتصادی ، عمرانی ، فرهنگی ، اجتماعی ایفا کنند. 

وی اضافه کرد: سال گذشته ، یک منطقه به شهرداری سمنان اضافه شد که لازم است برای خدمات رسانی مطلوب تر ، در شهر شاهرود هم شهرداری منطقه ای علاوه بر شهرداری مرکزی ایفای نقش کند.

وی اظهار داشت: طرح‌های عمرانی اثربخش و بسیار ارزشمندی در استان سمنان در حال انجام است که ساخت ندامتگاه ۳۰۰ نفره سمنان ، ندامتگاه دامغان، تعریض جاده شاهرود-آزادشهر، تعریض جاده سمنان-فیروزکوه، ساخت بخش سوانح سوختگی و سرطان بیمارستان کوثر، بخش ساختمان مهندسی دانشگاه سمنان ، پیگیری روند اجرای سدفینسک، ساخت جاده حرم تا حرم قطعه گرمسار -سمنان و صدها طرح دیگر، از جمله این طرح‌های عمرانی هستند.

فخری به توزیع اعتبارهای ملی اشاره کرد و گفت: شاخص توزیع اعتبارها باید تنها براساس رویکرد جمعیتی لحاظ نشود و برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر نیاز است در تصویب و تخصیص اعتبارها، شاخص جمعیت هم لحاظ گردد.

وی ادامه داد: برنامه محور بودن شهرداری‌ها، از سلیقه محور شدن شهرداران جلوگیری می‌کند که باید با همکاری معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، برای تدوین این برنامه‌ها اقدامات لازم انجام شود.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری های جدید در دستور کار شهرداری های استان سمنان است و اقدام های خوبی از سوی شهرداری دامغان با راه‌اندازی واحد تجاری مشارکتی در سال ۹۸ انجام‌ شد.

فخری به مشارکت شهرداری‌های استان سمنان برای مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: گندزدایی معابر شهری و اجرای طرح های ضدعفونی، از طرح هایی بود که توسط شهرداری ها به خوبی مدیریت شد و بدون شک مردم نیز قدردان زحمات و تلاش های کارکنان شهرداری ها به ویژه پاکبانان هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: اقدام‌ها و جانفشانی‌های پاکبانان و نیروهای خدماتی شهرداری های استان سمنان برای مقابله با کرونا از یادها پاک نخواهد شد و این اقدام‌های ارزشمند در تاریخ ثبت می شود.

مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز به صورت ویدئو کنفرانسی با این نشست ارتباط داشت. 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان سمنان تولید زباله سرطان شهرداری وزارت کشور بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهرداری های استان سمنان شهرداری ها اقدام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز زنده سازی ساحل کارون و توسعه پارک های اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهدی مرادحسینی اظهار کرد: وجود رودخانه کارون برای اهواز یک موهبت الهی است که در کمتر کلان‌شهری شاهد آن هستیم و می‌توان آن را به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر محرک توسعه مدنظر دانست.

وی افزود: بر همین اساس باز زنده‌سازی ۱۵ هکتار از ساحل رودخانه کارون در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت که پس از انجام مطالعات و طراحی صورت گرفته، این پروژه با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال از دی ۱۴۰۲ آغاز شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز ادامه داد: این طرح تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، به‌گونه‌ای که در حال حاضر ۱۵ هکتار مدنظر تسطیح شده است و سنگ‌چینی سرویس‌های بهداشتی، زیرسازی و جدول‌گذاری پارکینگ در حال انجام و زمین ورزشی والیبال و فوتبال ساحلی ۹۰ درصد و زمین تنیس و بدمینتون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اضافه کرد: در این پروژه مواردی مانند اتاق مادر و کودک، سرویس بهداشتی، زمین بازی، آب‌نما، پارکینگ، باغ گیاه‌شناسی و مسیر دوچرخه‌سواری پیش‌بینی شده است.

معاون فنی و عمرانی، شهرداری اهواز توضیح داد: توسعه فضای سبز شهری و افزایش سرانه با تاکید بر پارک‌های محله‌ای از جمله اولویت‌های مدیریت شهری اهواز است، در همین راستا عملیات احداث پارک محله‌ای کودک در منطقه ۸ شهرداری در حال انجام است.

مرادحسینی خاطرنشان کرد: این پارک با مساحتی بالغ بر هشت هزار متر مربع و با بودجه‌ای بالغ ۲۶ میلیارد ریال واقع در تقاطع بلوار اروند در حال حاضر در مرحله تکمیل پیاده‌روسازی، زمین بازی کودکان و زمین ورزشی قرار دارد.

وی تاکید کرد: این پارک محله‌ای از امکاناتی، چون فضای بازی کودکان، آلاچیق، ست تندرستی، زمین ورزشی و سرویس بهداشتی برخوردار است.

دیگر خبرها

  • افزایش اقدامات شهری شهرداری سنندج در سال جدید
  • آغاز فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد بر اساس بودجه ۱۴۰۳
  • بانوان استان سمنان در اهدای خون بیش از۶ درصد مشارکت دارند
  • درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت
  • طرح‌های شهری با دید کارشناسی اجرا شوند
  • باز زنده سازی ساحل کارون و توسعه پارک های اهواز
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰
  • افزایش ۳۹ درصدی بودجه شهرداری محمدیه
  • برای هر شهروند قمی ۹۵ میلیون ریال هزینه می‌شود