Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از صدور حکم برای پرونده متخلفان فروش مواد اولیه پتروشیمی اردبیل خبر داد. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، به‌نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان اردبیل، ناصر عتباتی اظهار داشت: سال گذشته با مشاهده پرونده سوءاستفاده‌های کلان از مواد اولیه پتروشیمی از طریق فروش سهمیه استان اردبیل در بازار آزاد بودیم که با برخورد شدید مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برخورد جدی دستگاه قضایی با متخلفان خبر داد و افزود: بلافاصله اداره‌کل اطلاعات و دستگاه قضایی استان به این موضوع وارد شد و با شناسایی متهمان اصلی کار رسیدگی به جرائم اقتصادی در دادسرای اردبیل آغاز شد.

عتباتی با بیان اینکه حکم پرونده متخلفان فروش مواد اولیه پتروشیمی اردبیل صادر شد تصریح کرد: پس از انجام بررسی‌های اولیه در دادسرای اردبیل و صدور کیفر خواست دادگاه انقلاب ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در تهران نیز با همراهی دادسرای اردبیل وارد این موضوع شد.

کردستان|حکم اعدام زندانی متواری زندان سقز اجرا شد+ جزئیاتارجاع حکم حبس نماینده تهران به دادگاه تجدید نظرنشست اعضای هیئت مدیره پرسپولیس با پیروانی و گل محمدی/ حکم مشاوران باشگاه باطل شد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: متهم ردیف اول آقای واهیم زابلی پیله رود به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی کشور به 10 سال حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق تعزیری و ضبط اموال به رقم بیش از 240 میلیارد ریال و محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.

وی اظهارکرد: متهم ردیف دوم که به نوعی مشارکت داشته و در بعضی از اتهامات هم معاونت داشته به نام آقای نوید محمودی به اتهام اختلال در نظام اقتصادی و تولیدی کشور به پنج سال حبس تعزیری، 74 ضربه شلاق تعزیری و همچنان ضبط اموال به مبلغ 65 میلیارد ریال و محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.

عتباتی گفت: متهم ردیف سوم نیز بازرسی بوده که باید تخلفات این اشخاص را گزارش می‌کرده که به لحاظ معاونت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق اعطای سهمیه و دریافت رشوه وصدور گواهی های خلاف واقع به شش سال حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق و ضبط 3 میلیارد ریال محکوم شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: در بخشی از پرونده کماکان با اتهاماتی همچون جعل و استفاده از اسناد مجعول رسمی و صدور گواهی‌های خلاف واقع مواجه هستیم که نتیجه رسیدگی‌ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام/ 146/ ز

R41374/P/S6,49/CT15

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادگستری استان اردبیل مواد اولیه پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۸۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت اصولی با ۱۵۵ طرح گردشگری صادر شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ۱۵۵ مورد موافقت اصولی با طرح‌های توسعه گردشگری در اردبیل صادر شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسن محمدی ادیب ظهر امروز در بازدید از مراکز اقامتی گردشگران در اردبیل، اظهار داشت: قرار است این طرح‌های گردشگری با سرمایه‌گذاری 18 هزار میلیارد تومان و اشتغال 5 هزار و 500 نفر اجرایی و عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر در مجموع 40 طرح بزرگ سرمایه‌گذاری موافقت اصولی گرفته و عملیات اجرایی آنه نیز شروع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: 87 طرح با سرمایه گذاری 11 هزار میلیارد تومان و اشتغال 3 هزار و 500 نفر در مرحله اجراست که پیشرفت مناسبی را در روند اجرای این طرح ها شاهدیم.

محمدی ادیب مهمترین این طرح ها را 11 محوطه گردشگری، 9 اقامتگاه، ساخت دو هتل پنج ستاره و نوسازی چندین آبگرم معدنی در سرعین عنوان کرد و گفت: با به نتیجه رسیدن این طرح های گردشگری افزایش 30 تا 40 درصدی جذب گردشگران را در استان شاهد خواهیم بود.

وی افزود: برای سال جاری چشم انداز خوبی را در قالب حمایت از طرح های توسعه گردشگری تعریف کردیم تا بتوانیم 20 طرح مهم گردشگری را با همت و همراهی سرمایه گذاران بخش خصوصی به سرانجام برسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ستاد تسهیل و میز خدمات‌رسانی به سرمایه‌گذاران در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل فعال است تا در کنار حمایت از سرمایه‌گذاران طرح‌های پیشران گردشگری بتوانند به سرانجام برسند.

محمدی ادیب با بیان اینکه در حال حاضر 449 واحد گردشگری در استان اردبیل با اشتغال 11 هزار نفر فعال است، خاطرنشان کرد: پراکندگی این واحدهای گردشگری در مناطق مختلف استان مطلوب است و بیش از 100 هتل، 37 هتل آپارتمان، یک متل، 14 مرکز اقامت موقت، 37 مجتمع آبدرمانی و 15 طرح تفریحی و گردشگری در مناطق مختلف استان فعال است.

وی اضافه کرد: در سند آمایش برای اردبیل محور گردشگری طبیعی – تاریخی و گردشگری سلامت تعریف شده که ما در هر دو حوزه نیازمند توسعه مراکز گردشگری خلاق و نوآور هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل چالش های عمده را در این بخش طولانی بودن فرآیند تغییر کاربری و تخصیص آب عنوان کرد و گفت: گاه این تغییر کاربری سال های طولانی زمان بر بوده در حالی که انتظار می‌رود هم در تغییر کاربری اراضی کشاورزی درجه سه به طرح های گردشگری و هم تخصیص آب از سوی آب منطقه‌ای اردبیل روند تسهیل گری را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۶۵۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ 
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»
  • صدور حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک
  • ۳۱ حکم سبز در آذربایجان‌غربی صادر شد
  • موافقت اصولی با ۱۵۵ طرح گردشگری صادر شد
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده و محکومیت ۳۷۷ میلیارد تومانی متخلفان
  • تشکیل هزار و ۳۵۰ پرونده تعزیراتی برای متخلفان
  • پارسال به بیش از ۳۳ هزار پرونده تخلفاتی در آذربایجان‌غربی رسیدگی شد
  • رسیدگی به بیش از ۳۳ هزار پرونده تخلفاتی پارسال درآذربایجان غربی