Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه هفت هکتار از اراضی بستر و حاشیه کشف‌رود تسطیح و آماده‌سازی شده است، گفت: در فروردین ماه سال جاری بیش از پنج هکتار از اراضی کشف‌رود درختکاری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی در بازدید از اقدامات صورت گرفته در راستای احیای کشف‌رود اظهار کرد: هدف اصلی از این بازدید بررسی تسریع در عملیات اجرایی ساماندهی و احیای کشف‌رود و تکمیل تصفیه خانه‌ها بوده که اقدامات مرحله به مرحله در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تاکنون، پیشرفت‌های بسیار خوبی در راستای احیای کشف‌رود حاصل شده است، خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد در ابتدای شروع عملیات ساماندهی کشف‌رود، پس از تحویل‌گیری اراضی بستر رودخانه و اجاره اراضی مازاد بر بستر فعال، در قالب انجام فعالیت‌های اجرایی و حفاظتی نسبت به ساماندهی رودخانه و درختکاری، در گام اول اقدام به تهیه طرح و تصویب مطالعات نهایی کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: بخشی از اقدامات شهرداری در راستای ساماندهی کشف‌رود، حفظ و حراست از اراضی تحویلی و تامین نیرو و تجهیزات لازم، اجرای طرح‌های بهسازی، احیا بستر کشف‌رود و سرشاخه‌ها، توسعه کمربند سبز ، ایجاد رود پارک، ایجاد زیر ساخت‌های توسعه گردشگری محدوده از طریق منابع مالی داخلی، منابع حاصل از اجرای طرح، اعتبارات دولتی، اعتبارات تخصیصی دستگاه‌های متولی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اجرای طرح‌های مهندسی رودخانه با رویکرد زیست محیطی بوده است.

یعقوبی با اشاره به اینکه فاز اول تصفیه‌خانه چرم‌شهر در اسفند ماه ۹۸ افتتاح شد و به منظور افتتاح کل پروژه در سال ۹۹ برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: همچنین، اجرا و ارتقای تصفیه‌خانه‌ها، با رعایت استانداردهای لازم و مطابق طرح‌های مصوب شامل تصفیه‌خانه‌های طبرسی و کالورت التیمور از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال پیگیری است .

وی با بیان اینکه هفت هکتار از اراضی بستر و حاشیه کشف‌رود تسطیح و آماده‌سازی شده است، یادآور شد: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در حاشیه رودخانه کشف‌رود، حد فاصل پل کلات تا خین عرب صورت گرفته است و در فروردین ماه سال جاری بیش از پنج هکتار از اراضی کشف‌رود درختکاری شده است.

انتهای پیام/ 70068

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد شهرداری کشف رود احیا هکتار از اراضی شهرداری مشهد تصفیه خانه کشف رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طرح مبارزه با سِن گندم در اراضی و مزارع استان با روش سم پاشی در شهرستان‌های گلپایگان، نطنز، آران و بیدگل، کاشان و دیگر مناطق اصفهان در دستور کار قرار گرفته و تا پایان اردیبهشت جاری ۸۵ هزار هکتار در استان اصفهان سم پاشی می‌شود.


منصور شیشه‌فروش افزود: سن غلات مهمترین آفت گندم و جو در ایران و جهان است و خسارت این حشره به‌صورت کمی (کاهش میزان محصول گندم و جو) و کیفی (کاهش کیفیت گندم برای آرد و نان) پدیدار می‌شود.


وی افزود: همچنین دیدبانی مشترک مبارزه با «ملخ مراکشی» با کمک بخش حفظ نباتات جهاد کشاورزی در استان اصفهان به خصوص در منطقه سادات‌آباد سمیرم و لردگان آغاز و آفت ملخ آن پایش و بررسی می‌شود.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته مبارزه و سم‌پاشی با ملخ مراکشی در چهار هزار هکتار از مزارع استان انجام گرفت، افزود: امسال نیز پایش و ردیابی در ۱۰ هزار هکتار مزارع سمیرم، لنجان و تیران در برنامه قرار گرفته و از اردیبهشت جاری آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • بازآفرینی ۵۰۰۰ مترمربع از میدان ساعت تبریز
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • ساری در مازندران الگو باشد/ وجود ۵۰۰۰ نیروی مازاد در شهرداری
  • خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد
  • پیش بینی خرید ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان