Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@07:47:46 GMT

افزایش تعداد بیماران بدحال کرونایی در تهران

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۸۴۸۹

افزایش تعداد بیماران بدحال کرونایی در تهران

رئیس اورژانس تهران گفت: این روزها تعداد مأموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی کاهش یافته، اما بیماران کرونایی که منتقل می‌شوند بدحال‌تر بوده و به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند و بلافاصله از اورژانس به تخت‌های آی‌سی‌یو منتقل می‌شوند.

 پیمان صابریان در نشست خبری ویدئو کنفرانسی که از وزارت بهداشت برگزار شد، درباره علت بدحال شدن بیماران تهرانی گفت: افراد در قرنطینه خانگی می‌مانند و آن شرایط را حفظ می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی بدحال شده و احساس نیاز می‌کنند، دیگر نیاز به اقدامات خاصی دارند. لذا این وضعیت نشان می‌دهد که مردم فقط در شرایط اورژانسی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.
صابریان درباره افزایش تماس‌های اورژانس تهران در پی شیوع کرونا هم اظهار داشت: تماس‌های اورژانس از اوایل اسفند به‌صورت صعودی تا چهار برابر رسید. البته این موضوع پیش‌بینی شده بود. ۵۰ درصد تماس‌ها در مورد مشاوره کرونا بود و روزانه ۳۰ هزار تماس با دیسپچ کرونا (مراحل اعزام)انجام می‌شد.
رئیس اورژانس تهران افزود: مأموریت روزانه اورژانس تهران تا پنج هزار مورد نیز رسید و بیشتر افراد از سالمندان بوده و موارد محدودی هم از کودکان وجود داشت. اکثر افرادی که منتقل شدند با میانگین سنی بیش از ۶۰ سال بودند.
وی گفت: مأموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی شامل سکته‌های قلبی و مغزی و تروماها و تصادف‌ها همچنان وجود دارد و با کرونا، بار اضافه‌ای به اورژانس تحمیل شد و تاکنون در کشور سابقه نداشته که تمام بیماران از یک بیمارستان به بیمارستان دیگری منتقل شوند. به گفته او، روزانه تا ۱۲۰ انتقال بیمار بین بیمارستان‌ها انجام
می‌گیرد.
صابریان در پاسخ به سؤالی درباره استفاده از برانکاردهای مخصوص حمل بیماران کرونایی گفت: برانکاردها در ابتدای شیوع کرونا به دست ما نرسیده بود، اما در حال حاضر خریداری شده و در اورژانس تهران از این برانکاردها استفاده می‌کنیم و باید مدتی بگذرد تا تأثیر آن را بررسی کنیم.

ابتلای 72 کادر درمان اورژانس تهران به کرونا 

علائم کرونا اخیراً خود را با مشکلات گوارشی و بدن درد نشان می‌دهد

رئیس اورژانس تهران در پاسخ به سؤالی درباره تعداد پرسنل اورژانس تهران که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: حدود ۷۲ نفر با سی‌تی‌اسکن ریه مثبت در مورد کرونا در اورژانس تهران داشتیم، البته برخی افراد هم تست مثبت نداشته و بدن درد و علائم دیگری داشتند که جزو مثبت‌ها قرار گرفته و قرنطینه شدند. وی افزود: متأسفانه یک نفر از پرسنل اورژانس تهران فوت شده که سن ۴۸ سال و سابقه ۲۷ سال خدمت داشت. رئیس اورژانس تهران همچنین از تغییر شکل علائم کرونا خبر داد و گفت: این علائم جدیداً به شکل مشکلات گوارشی و بدن درد خود را نشان می‎‌دهند.  

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس اورژانس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۸۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۹۳ هزار مأموریت توسط اورژانس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی در خصوص آمار عملکرد اورژانس ۱۱۵ در سال ۱۴۰۲ گفت: اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی در سال گذشته ۹۳ هزار و ۶۶۱ مأموریت انجام داد.

ایران نژاد افزود: از این تعداد ۲۰ هزار و ۷۰۳ مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده است و ۲۰ هزار و ۶۸۶ مصدوم نیز در همین مدت توسط اورژانس به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

او ادامه داد: در سال گذشته تعداد تماس‌های انجام شده با شماره ۱۱۵، ۲۹۱ هزار و ۹۵۸ مورد بوده که از این بین ۳۳ هزار و ۳۸۳ مورد مربوط به انجام مشاوره تلفنی پزشکی بود.

 رئیس اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی گفت: متأسفانه علی‌رغم فرهنگ سازی در خصوص خطرات مزاحمت برای خطوط اورژانس، ۱۸ هزار و ۲۶۵ مورد مزاحمت تلفنی برای اورژانس ثبت شده است. 

دیگر خبرها

  • ۲ تصادف زنجیره‌ای در اصفهان ۱۷ مصدوم داشت
  • ثبت بیش از ۹۳ هزار مأموریت توسط اورژانس استان مرکزی
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ثبت بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان ثبت شد
  • واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران در یزد
  • ۱۱ مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس در یزد به بیمارستان منتقل شدند
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • افزایش ۳۷ درصدی بستری شدگان در کردستان طی ایام نوروز