Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، اجلاس وزرای دارایی و روسای کل منطقه منا (MENA) با رئیس صندوق بین‌المللی پول عصر امروز از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این اجلاس عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با تشکر از اقدام صندوق برای تامین مالی کشور‌های درگیر ویروس کرونا اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشور‌هایی است که بیشترین آسیب را در منطقه منا دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
همچنین ایران یکی از اولین کشور‌هایی بود که تحت برنامه RFI منابع اضطراری درخواست کرد.بیشتر بخوانید: چرا بانک‌ها از بانک مرکزی حرف‌شنوی ندارند؟ وی با بیان اینکه ما با کارکنان صندوق همکاری کردیم تا میزان نیاز در تراز پرداخت‌ها به خاطر این واگیری جهانی را ارزیابی کنیم، افزود: از دیدگاه ما صندوق بین‌المللی پول یک نهاد بین‌المللی مستقل و غیرسیاسی است و ما امیدواریم وضعیت به همین شکل باقی بماند. صندوق بین‌المللی پول همانند یک آتش‌نشان بین‌المللی است و ما همه در آن مشارکت داریم تا هرگاه خانه ما آتش گرفت بتوانیم با آن تماس بگیریم و درخواست کمک کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: ملت ما انتظار دارد که صندوق بین‌المللی پول در کنار آن‌ها باشد نه اینکه در پاسخ به درخواست‌های ما وزنی برای محاسبات سیاسی قائل شود. اگر بی‌طرفی صندوق بین‌المللی پول لطمه ببیند ترمیم آن کاری بسیار دشوار خواهد بود.

وی تاکید کرد: ما در پرونده خودمان داده‌ها و اطلاعاتی را که درخواست شده بود در شرایط کاملاً متفاوت داخلی و بین‌المللی فراهم کردیم. ما از آقای آزور و تیمشان به خاطر همکاری نزدیک با ما در طول این دوره دشوار قدردانی می‌کنیم. اینجانب از شما سرکار خانم مدیر کل درخواست می‌کنم تا تقاضای RFI ما بلافاصله در هیات مدیره مطرح شود و اجازه دهید هیات مدیره درباره آن تصمیم‌گیری کند. همچنین ما بر روی پشتیبانی اعضای هیات مدیره به ویژه کسانی که نماینده کشور‌های منطقه منا پلاس هستند حساب می‌کنیم.

همتی تاکید کرد: ما بر این باور هستیم که بُعد انسانی این بحران باید اصل هدایت‌کننده ما باشد. منابع حاصل از RFI برای تامین مالی خرید دارو و تجهیزات پزشکی توسط ایران - که به شدت برای نجات زندگی مردم و جلوگیری از گسترش ویروس در منطقه مورد نیاز است- مورد استفاده قرار می‌گیرد. اینستکس (INSTEX) و شتا (SHTA) ابزار‌هایی در دسترس هستند که سازوکار‌های پایش و ایمنی در آن‌ها تعبیه شده تا هرگونه نگرانی را برطرف سازد.

رئیس‌کل بانک مرکزی در پایان خطاب به رئیس صندوق بین‌المللی پول تاکید کرد: این یک بحران جهانی است و نیاز به همکاری جهانی هیچگاه تا این اندازه شدید نبوده است. هیچ کشوری در امان نیست مگر اینکه تمام کشور‌ها در امان باشند.

منبع: فارس لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 همتی صندوق بین المللی پول صندوق بین المللی پول بانک مرکزی کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: این صندوق در سال گذشته حدود ۵۰۰۰ نفر از دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی (خدمات سابقه و درمان) قرار داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی اکبر محمدی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: تعداد ۵ هزار نفر از دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی با پرداخت مبلغ ۴۰۱ میلیارد ریال در قالب تسهیلات، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: در راستای حمایت، ارج نهادن و قدردانی از زحمات خالصانه دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی، صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در سال گذشته، میزبان و پذیرای ۷۲ نفر از دانشجویان متاهل همراه با خانواده‌های خود در مجتمع فرهنگی، آموزشی و تفریحی خزرآباد ساری بودند.

دیگر خبرها

  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • درخواست برای تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای جمعی در غزه
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی