Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@08:24:11 GMT

علت سبز شدن عضله سینه مرغ

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۰۱۳۷

علت سبز شدن عضله سینه مرغ

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد مهدی سیمرونی در خصوص شایعات منتشره شده در فضای مجازی در خصوص آلودگی گوشت مرغ و سبز شدن عضله سینه مرغ و ربط دادن این قضیه به استفاده از هورمون در پرورش مرغ گوشتی با انتشار مطلبی به روشنگری و تنویر اذهان عمومی پرداخت.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر اظهار کرد: مصرف کنندگان محترم توجه داشته باشند که سبز شدن عضلات سینه مرغ تنها یک سندورم ناشی از عدم خونرسانی کامل به عضله عمقی سینه و یا نگهداری مرغ زنده در شرایط نامناسب است که در ظاهر قابل مشاهده و تشخیص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: این موضوع ارتباطی به عفونت و بیماری باکتریایی و تزریق هورمون ندارد و برخلاف اظهارات کذب منتشر شده که سبز شدن عضله سینه مرغ به تزریق هورمون نسبت داده شده باید توجه داشت که تزریق هورمون غیرمنطقی و غیرعلمی است؛ چراکه اصولا هورمون پایه پروتئینی داشته و اسید های معده آن را از بین می برد و همچنین باید در صورت استفاده از هورمون تزریقی به تک تک طیور یک مرکز تزریق صورت گیرد که این امر هم غیرمنطقی است و هم مقرون به صرفه نیست.

وی عنوان کرد: در کشتارگاه های صنعتی مرغ کادر نظارت بهداشتی توسط دکتر دامپزشک و یک کارشناس دامپزشکی به صورت مستمر انجام می گیرد، اما این عارضه در ظاهر هم قابل تشخیص نیست و تنها در هنگام باز شدن سینه قابل رویت است.

معاون سلامت دامپزشکی بوشهر تصریح کرد: شهروندان توجه داشته باشند که در صورت مشاهده این عارضه در مرغ اگر گوشت بوی نامطبوعی نداشته باشد می توانند قسمت تغییر رنگ داده شده را جداسازی و بقیه را مصرف کنند، چرا که هیچ گونه خطری برای سلامت آنها نخواهد داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: انتشار فایل های تصویری و متن های منتشر شده در فضای مجازی که مبتنی بر نشر اکاذیب توسط افراد غیر کارشناس است تنها موجب تشویش اذهان عمومی و باعث ضربه به صنعت پرورش طیور کشور و کاهش مصرف مرغ در جامعه می شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مرغ دامپزشکی گوشت مرغ آلودگی هورمون سینه مرغ سبز شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر بولیوی در تهران: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است

سفیر بولیوی در تهران، در همایش «غزه زنده است» گفت: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رومینا پرزراموس سفیر بولیوی در تهران، در همایش «غزه زنده است» گفت: اسرائیل باید قطعنامه‌هایی که در شورای امنیت به تصویب می‌رسد احترام بگذارد و به جنایات خود در غزه پایان دهد.

وی ادامه داد: در نوامبر که روز استقلال فلسطین است، بولیوی به همراه سفیر همراه مردم به خیابان‌ها آمدند و خواستار توقف نسل کشی در غزه شدند.

سفیر بولیوی در تهران گفت: نماینده بولیوی در سازمان ملل نیز اقدامات رژیم اسرائیل را محکوم کرد و خواستار احترام گذاشتن این رژیم به قوانین بین المللی شد.

وی افزود: در ۴۸ امین سالگر روز فلسطین، بولیوی بر همبستگی خود با این کشور تاکید دارد. در جلسه علنی شورای امنیت، بولیوی جنایات در غزه را نیز محکوم کرد.

سفیر بولیوی در تهران یادآور شد: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است. در حال حاضر دلایل کافی برای برپایی دلایل برای تشکیل دادگاه جهت رسیدگی به جنایات رژیم اسرائیل وجود دارد.

وی در پایان حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد.

دیگر خبرها

  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بستری شدن اورژانسی کارلوس ته‌وز
  • سفیر بولیوی در تهران: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • (عکس) دیوید کامرون دست به سینه مقابل دختران جوان تاجیک
  • ناگهانی و غافلگیرکننده ؛ دست رد کاپیتان به سینه تیم ملی
  • دست رد کاپیتان به سینه تیم ملی
  • فوری واختصاصی: دست رد کاپیتان به سینه تیم ملی
  • برنز جام شاهد بر سینه فرنگی کار جوان قمی