Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@04:20:03 GMT

۱۲ میلیون بشکه نفت عربستان در راه آمریکاست

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۰۶۵۰

به گزارش اکوفارس به نقل از رویترز، وقتی تولید کنندگان شیل آمریکا حفاری را متوقف کردند، مخازن فولادی آنها بدون استفاده باقی ماند و حالا شرکت‌های نفت تگزاس به دنبال استفاده از این مخازن برای ذخیره نفت اضافی خود هستند. اشباع شدن بازار از نفت باعث شد قیمت نفت آمریکا برای اولین بار به زیر صفر دلار برسد.

 صدها میلیون بشکه نفت خام در دو ماه گذشته به خاطر تعطیلی های ناشی از شیوع ویروس کرونا و سقوط تقاضای نفت به منابع ذخیره سازی راه یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پر شدن منابع ذخیره بر روی خشکی و حتی نفتکش های بزرگ بر روی دریا، شرکتهای نفتی به دنبال فضای بیشتری هستند. در غیر این صورت باید به خریداران پولی بپردازند تا نفت آنها را ببرند.

 در کاشینگ اکلاهاما که محل مزارع بزرگ مخازن نفتی است و برای حدود 76 میلیون بشکه ظرفیت دارد، تمام مخازن رزرو شده اند. طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، 5.7 میلیون بشکه دیگر طی هفته گذشته به این ذخایر اضافه شده است.

 در حالی که دولت تخمین می‌زند هنوز هم فضای ذخیره سازی در منطقه باقی مانده باشد، ولی تاجران می گویند با سقوط بازار در روز دوشنبه تمام این مخازن رزرو شده و هیچ جای خالی باقی نمانده است.

 جستجو برای مخازن ذخیره‌سازی نفت نشان‌دهنده میزان کاهش تقاضا برای نفت شیل آمریکا و مقدار نفتی است که به پالایشگاه ها فروخته نشده است.

 انتظار می رفت بسته شدن قرارداد کاهش تولید بین اوپک و متحدانش قیمت نفت را ثابت کند ولی ذخایر نفتی آمریکا هفته گذشته 19 میلیون بشکه افزایش یافت که بیشترین افزایش در تاریخ بود و باعث سقوط قیمت در روز دوشنبه شد.

 علاوه بر پر شدن ذخایر ساحلی، حدود 160 میلیون بشکه نفت بر روی دریا قرار دارد و منتظر خریدار است و حداقل 6 نفتکش با ظرفیت 2 میلیون بشکه از عربستان سعودی به سمت آمریکا می روند که یک هشدار دیگر برای گالف کوست آمریکاست.

 فقط نفت خام نیست که به دنبال مکانی برای ذخیره شدن میگردد. تعطیلی ها تقاضا برای سوخت خودرو را هم کاهش داده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تقاضای بنزین در این کشور 32 درصد در همین ماه نسبت به سال گذشته پایین آمده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: میلیون بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۰۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بیش از ۵۲ هزار مترمکعب مخزن آب در شهر کرمانشاه

همایون فرخی مجری پروژه مخازن آب شهر کرمانشاه با بیان اینکه شهر کرمانشاه در مجموع نیازمند ۲۵۰ هزار مترمکعب مخزن آب است، گفت : حجم مخازنی که اکنون در شهر در دست بهره‌برداری داریم حدود ۱۲۵ هزار مترمکعب است.

وی از در دست ساخت بودن سه مخزن در کرمانشاه خبر داد و افزود: مخزن «توکلی» با ظرفیت ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب اکنون حدود ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا اواخر خرداد به بهره‌برداری برسد.

فرخی یکی دیگر از مخازن در دست احداث را مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی «زینبیه» عنوان کرد که این مخزن نیز با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی، به احتمال زیاد اواخر شهریور به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجری پروژه مخازن آب شهر کرمانشاه اظهار کرد: مخزن «معلم» نیز با ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب با پیشرفت ۶۷ درصد در دست احداث بود و پیش‌بینی می‌شود این مخزن نیز تا اواخر شهریور وارد مدار بهره‌برداری شود.

فرخی از سرمایه‌گذاری ۱۷۵ میلیارد تومانی برای احداث این مخازن یاد کرد و گفت: احداث این مخازن به توزیع بهتر آب در شهر کرمانشاه کمک خواهد کرد.

مجری پروژه مخازن آب شهر کرمانشاه همچنین از مطالعه و آماده کردن نقشه سه مخزن دیگر با مجموع ظرفیت ۴۵ هزار مترمکعب خبر داد و افزود: این مخازن شامل مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی همتراز فردوسی، مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی همتراز شهید الفتی‌نیا و مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی همتراز جمهوری است.

وی یادآور شد: در کنار این مخازن، تکمیل خطوط بین مخازن نیز در دست اقدام بوده و برای خط لوله ۶.۶ کیلومتری بین مخازن معلم و زینبیه تاکنون حدود ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرخی گفت: اگرچه احداث مخازن به توزیع بهتر آب در شهر کرمانشاه کمک خواهد کرد، اما احداث این مخازن به تنهایی کافی و موثر نیست و در کنار آن حتما نیازمند اصلاح شبکه‌های فرسوده آب و جولگیری از انشعابات غیرمجاز به منظور کاهش هدررفت آب هستیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • افزایش ظرفیت مخازن آب شهری کردستان
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • احداث بیش از ۵۲ هزار مترمکعب مخزن آب در شهر کرمانشاه
  • بومی سازی مخازن ذخیره آب
  • عراق در صادرات نفت به آمریکا از عربستان پیش افتاد